Mitä sinä ET muista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Mua nolottaa mun tosi huono kasvomuistini...
En tunne puolituttuja ihmisiä, kävelen vaan ohi ja saan kuulla "nokkavuudestani".
Saatan myös tunnistaa kasvot mutta mulla ei ole hajuakaan kuka se on enkä tiedä uskallanko tervehtiä vai en jos ei kuuluisikaan. :D

Mulla on myöskin ihan pimennossa kaikki lasten kehitysjutut, hampaiden tulot sun muut.
Enkä muista yhtään koska mikäkin asia on tapahtunut jos siitä on yli vuosi.

Kaikista eniten itseäni inhotaa tuo kasvomuistiongelma, se on tosi noloa. =/

Mäkään en muista vähänkään vanhempia asioita. En muista millon mentiin kihloihin (en kyllä vieläkään ymmärrä miks se pitäs ees muistaa), en muista millon poika sano ekan sanansa (kai se oli täs vuoden sisällä ), välillä meinaan unohtaa minä vuonna tuo ipana ees synty jne.

Mulla on tosi huono muisti kaikessa.

En tunnista kasvoja ja jos tunnistan, en muista nimeä tai kuka hän on ja mistä yhteydestä hänet tunnen.
Olen lisäksi onneton ajo-ohjeiden vastaanottaja, muistan kolme ekaa ja loput unohtuu.
Numeromuisti on onneton, muistan ehkä 4-5 numeroa, mutta lottonumerot on kirjoitettava heti johonkin kun nään ne, en muistaisi enää tarkistaessa.
Hukkaan usein kännykän enkä muista mihin oon sen jättänyt ja kauppaan en voi lähteä ilman ostoslistaa.
Ilmeisesti johtuu lievästä lukihäiriöstä ja keskittymisvaikeuksista (jonkin tutkimuksen mukaan ylipaino lisää keskittymisvaikeuksia, joten ei ihme ku oon niin homespäinen) :D

Alkuperäinen kirjoittaja moi!:
itellä sama ongelma. olen ratkaissut asian niin, että moikkailen kaikille vähän heikkopäisenä koko ajan :) mitäs sitten vaikka menee huti :D

No joo, mutta...
Mulle kävi kerran niin että kaupassa oikein menin yhden tädin "nenän alle" ja sanoin reippaasti HEei!
Luulin sen olevan mutsin työkaveri jonka kanssa olen usein jutellut jne!!!!!!

Siinä vähän juteltiin kun se ensin oli kysellyt tyyliin: Niin sä olitkin seee, mikäs se nimi olikaan jne...

Yhtäkkiä tajusin että se oli ikivanha naapuri josta en muistanut yhtään mitään, ja olin koko ajan ihan paniikissa että jos se alkaa kysellä jotain ja mä meen ihan lukkoon kun en muistakaan sitä ihmistä. :D

Ei siinä sit mitään, juteltiin sit kuulumisia ym, mutta se varmaan ihmetteli kun mä yhtäkkiä valahdin punaiseksi (hetkellä kun tajusin erehtyneeni), ja aloin hetkeksi sönköttään jotain kun yritin koota itseni. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Mä unohdan järjestään aina ulos mennessäni roskapussin

Joo, niin mäkin. Hypin sen yli kun se odottaa eteisessä. :headwall:

Ja kyllä moni teidän jutuista kuulostaa tutulta.. huoh... mitähän sitä on kymmenen vuoden päästä..

Mulla kasvojen kanssa sama juttu. Selittelen sitä itselleni sillä että näen työssä päivittäin satoja ihmisiä ja siksi kaikista tulee "kasvottomia". Mutta noloja tilanteita siitä seuraa,,,

Alkuperäinen kirjoittaja annahalinen:
Mulla kasvojen kanssa sama juttu. Selittelen sitä itselleni sillä että näen työssä päivittäin satoja ihmisiä ja siksi kaikista tulee "kasvottomia". Mutta noloja tilanteita siitä seuraa,,,

Mä olin aikoinaan talossa, jossa oli lähemmäs sata työntekijää samoissa tiloissa melkein, töissä.
Siellä sain kyllä selitellä ja moni piti mua nokkavana kun vaan siviilissä kävelin pokkana ohi. =/

Mun kultsin kummitäti tuli kans joskus ystävällisesti juttelemaan kaupassa, enkä tunnistanut sitä ollenkaan vaikka se rupatteli kaikenlaista.
Nolointa oli, että seki huomas etten tunnistanu sitä ja luovutti lopulta koko keskustelu-yrityksen :P

Kerran menin halaamaan yhtä tätiä ku luulin sitä mun pikkuveljen kummitädiksi. Kävi ilmi, että se olikin henkilöstöpäällikkönä yhessä firmassa, jonne joskus hain töihin :D

Hirveästi tulee työnkin puolesta nähtyä ihmisiä ja sitten niitä kasvotuttuja näkyy jokapuolella,mutta hyvä kasvo- ja nimimuisti mulla kyllä on. Kun näen jonkun tutun kasvon palautuu heti mieleen ,että minkälainen ääni sillä ihmisellä oli ja mistä sen kanssa puhuttiin ja sitä kautta muistan aina. Numerot tarttuu kans hyvin muistiin ,mutta nyt kyllä pätkii sitten ihan normaaleissä päivittäisissä asioissa kun unohdan mistä puhuin ja silleen,mutta johtunee tästä raskaudentilastani :)

Yhteistyössä