Mitä se siivooja ottaa tunnilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harkitsen vakavasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin siis musta tuosas ei oo mitään pahaa..jos on rahaa maksaa siitä et joku sulla käy siivoomassa, ni so what! Mä ainakin tykkäisin sen ajan käyttää ihan johonki muuhun ja tulla siistiin kotiin! Kun sen et sutasen sieltä sun täältä joka päivä ja ikinä täälä ei ole siistiä. Haluaisin nähdä sen äidin joka pystyy pitämään meijän elämänryhmissä/menossa tän kämpän kuosissa! NIIIN ettei tarvis joka päivä kokoajan aamusta iltaan olla jossakin välissä aina rätti kourassa/imuri/luuttu kädessä.

niin siis musta tuosas ei oo mitään pahaa..jos on rahaa maksaa siitä et joku sulla käy siivoomassa, ni so what! Mä ainakin tykkäisin sen ajan käyttää ihan johonki muuhun ja tulla siistiin kotiin! Kun sen et sutasen sieltä sun täältä joka päivä ja ikinä täälä ei ole siistiä. Haluaisin nähdä sen äidin joka pystyy pitämään meijän elämänryhmissä/menossa tän kämpän kuosissa! NIIIN ettei tarvis joka päivä kokoajan aamusta iltaan olla jossakin välissä aina rätti kourassa/imuri/luuttu kädessä.

Alkuperäinen kirjoittaja harkitsen vakavasti:

anteeks, mut eikö teillä sitten siivota muuten ollenkaan...?
meinasin sitä vaan, et kahden viikon välein kaks tuntia on tosi vähän... mun rahoilla viikkosiivooja käy kerran viikossa perjantaisin ja muuten on kotiapulainen joka laittaa tiskit ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Eli 60 euroa kuussa? JA saako sen vielä vähentää verotuksessa? alan minäkin harkita...Mites iso talo teillä on? Että paljonko ehtii kahdessa tunnissa siivota...

saa sen vähentää! ja kotiapulaisen saa vähentää myös.
meillä on 300 neliöö asuintilaa ja muut päälle, mut siivoaa vaan noi asuintilat tietysti. perjantaisin on meillä yleensä noin neljä tuntia ja maksaa 18? tunti.

Vastatkaa nyt joku, että minkä kokoisen talon ehtii kahdessa tunnissa siivota! Meillä 160 neliötä ja kaksi kerrosta.
Nimimerkillä *Yön sairaan lapsen kanssa valvonut, laiska ja väsynyt äiti, joka uskoo siivoojan olevan ratkaisu kaikkiin elämänsä ongelmiin*

Alkuperäinen kirjoittaja tehokas:

meinasin sitä vaan, et kahden viikon välein kaks tuntia on tosi vähän... mun rahoilla viikkosiivooja käy kerran viikossa perjantaisin ja muuten on kotiapulainen joka laittaa tiskit ym.

Meillä ei käy siivoojaa ollenkaan, vielä. Ihan ittekseni joskus, harvemmin miehen avustuksella tätä härdelliä pyöritän...

Alkuperäinen kirjoittaja tehokas:

Meillä ei käy siivoojaa ollenkaan, vielä. Ihan ittekseni joskus, harvemmin miehen avustuksella tätä härdelliä pyöritän...

ei meilläkään, ja nyt ku oon kotona niin ei tulis mieleenkään... ihan minäkin yleensä yksin tätä kuuden hengen sirkusta pyöritän.. :)
välillä meinaa kyllä mennä hermot!!! mut rahoille on toistaiseksi löytynyt parempaakin käyttöä...

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Vastatkaa nyt joku, että minkä kokoisen talon ehtii kahdessa tunnissa siivota! Meillä 160 neliötä ja kaksi kerrosta.
Nimimerkillä *Yön sairaan lapsen kanssa valvonut, laiska ja väsynyt äiti, joka uskoo siivoojan olevan ratkaisu kaikkiin elämänsä ongelmiin*

Meillä on yhdessä kerroksessa suurinpiirtein samanverran, on noin 2,5h kerralla /1 krt /vko
Imuroi ja luuttuaa lattiat joka kerta, pyyhkiin ns vapaat pinnat. Joka toinen kerta vie matot pihalle ja joka toinen vaihtaa petivaatteet + ulkoiluttaa ne ja pesee vessat. Sovittu on, että hänelle ei kuullu ns tavaroiden järjesteleminen, jos lasten huoneen lattiat on täynnä leluja niin pistää oven kiinni ja sitten seuraavalla kerralla uus yritys. Eli noin tavaroiden paikalleen laitot jää itselle se yleensä vie paljon aikaa varsinkin ihmiseltä joka ei tiedä missä minkäkin paikka on.
mulle tulee laskua noin 10 h/kk
Kotitalousvähennyksen jälkeen tästä jää maksettavaa noin 100e/kk, mun mielestä sen rahan voi huonomminkin sijoittaa kuin siihen että tuo aika jää perheelle yhdessä oloon.

Kyllä mä ainakin olen tyytyväinen, että tuli tilattua siivooja. Jääpähän enemmän yhteistä aikaa perheelle. Nimenomaan koko perheen yhteisestä ajasta on pulaa ja tilaamalla siivoojan sitä on tullut lisää!

Kysymykseen paljonko kahdessa tunnissa ehtii siivota, ei oikein voi vastata. Riippuu mitä sovitaan. Meillä viedään matot ulos, imuroidaan, pyyhitään pinnat ja lattiat sekä pestään vessat. Aikaa kuluu pari tuntia. Kaikki tavarat järjestelen tietysti paikoilleen niin, että siivooja vain siivoaa. Hän käy joka toinen viikko. Joka toinen viikko sit siivotaan ite. Yleensä riittää keittiön ja eteisen imurointi ja vessojen pesu.

Itse hoidetaan kylppärin ja saunan pesut, ikkunan pesut, pyykkihuolto ja lakanan vaihdot ja petivaatteiden tuuletukset.

Pk-seudulla 31e tunti. Siivoavat 3h kerran viikossa. Asunnon koko 95 neliötä. Kyllläpä tosi halvalla onnistuu muualla Suomessa. Kotitalousvähennys 60%. Jos siivoaisivat joka toinen viikko tsai vain 2h kerrallaan, jäsi tosi paljon työtä itselle tai sitten ei paikat pysyisi kunnossa.

3h kerrallaan joka toinen viikko. 27e/h + matkakorvaus ja tästä tietty kotitalousvähennys. Kuussa siis vajaa 200e.

Määrä on liian pieni isoon omakotitaloon, mutta keskitytään tärkeimpiin: kylpyhuoneet, vessat, imurointi, matot. Lisätunteja silloin tällöin (ikkunat, yms). Pölyjä meillä ei paljon pyyhitä ja siivooja ei järjestele tavaroita...

Joskus se siivooja alkaa tulla meille joka viikko...

Meillä kustantaa 27 e/tunti, käy joka toinen keskiviikko neljä tuntia kerrallaan. Neliöitä meillä 112 ja kahdessa tasossa. Siivoaa tuossa ajassa perussiivoukset: vessat (2 kpl), keittiön, lattiat, vie matot ulos - siis ihan ylläpitosiivous.
Suosittelen lämpimästi kaikille väsyneille äideille! Mikä helpotus tulla (edes) kahden viikon välein puhtaaseen ja siistiin kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja harkitsee vakavasti:
Miten sen vähennyksen kanssa, vähentääkö se siivooja ite sen laskutuksessa vai haetaanko se ite sitte?

Se vähennetään itse verotuksessa. Joko saa veronpalautusta, tai sitten voi jo hakea alempaa ennakonpidätysprosenttia.

Alkuperäinen kirjoittaja harkitsee vakavasti:
Miten sen vähennyksen kanssa, vähentääkö se siivooja ite sen laskutuksessa vai haetaanko se ite sitte?

Itse haetaan ja verottaja hyväksyy vain toteutuneen verotukseen hyväksi. Eli et voi etukäteen pyytää alkuvuonna huomioimaan verotuksessasi koko vuoden kuluja, koska niitä ei ole vielä tullut. Usein tulee siis veronpalautuksina