Mitä se sellanen RUOKA sitten on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
Kun minä tyhmä olen luullu, että esim hedelmät ja kasvikset ovat ruokaa. Ja kananmunat, näin esimerkiksi. Mutta mulle kerrottiin just, että eivät ole ruokaa.

Mitä se sellanen "ruoka" sitten on ja millä mä olen tähän asti eläny? :xmas:

no tarviiko kaikkeen aina takertua =) tiiät iteki aivan hyvin, että jotkut on aina sun kimpussa, oli asias mikä hyvänsä. joten anna olla, jos et välttämättä halua taas jotain tappelu-ketjua.

ilmeisesti joku "äijä" on sulle väittänyt ettei hedelmät ja kasvikset ole ruokaa että ruokaa on joku rasvanen pihvi. Meillä ainakin käytetään paljon kasviksia ruoan yhteydessä ja ainakin tähän asti se on ollut minun mielestäni osa ruoka kokonaisuutta

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Localoba:
Toisille ruokaa ovat vain pihvit ja makkarat, muut on niiden lisukkeita :whistle:

Kastike on kuulemma oikeeta ruokaa :xmas: Mä oon pitäny kastiketta lisukkeena, mut mää oonki ymmärtäny nää asiat väärtepäin :D

Läskisoossi on ruokaa. :D

ruoka on tuote joka on valmistettu ruoka-aineista,kuten kanamunat, hedelmät jne. Ruoka-aineita taas ovat kaikki aineet joita käytetään ruuanvalmistukseen.

Näin mahdollisimman epäselvästi kerrottuna

Alkuperäinen kirjoittaja Localoba:
Kastike on kuulemma oikeeta ruokaa :xmas: Mä oon pitäny kastiketta lisukkeena, mut mää oonki ymmärtäny nää asiat väärtepäin :D

Nyt minäkin putosin tuolilta...

Näin mua neuvottiin :xmas: Peruna ja kastike on ruokaa. Missään siis ei edes mainittu pihviä tms. Vaa perunaa ja kastiketta :xmas: Sen sijaan hedelmät, kasvikset ja kananmunat on vaa hedelmiä, kasviksia ja kananmunia, ei ruokaa.

Tarkoitin ketjussa LÄMMINTÄ ruokaa, jota lapsesi ilmeisesti saa hyvinhyvin harvoin. Vai lämmitätkö salaatit, paprikat sun muut?

fetasipulipiirakkaa alle 1-vuotiaalle RUOAKSI?? Se ei minun mielestäni ole SOPIVAA ruokaa alle 1 vuotiaalle, tai lapsille yleensäkkään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä ketjussa sua noin neuvottiin?

Tytön ummetuksesta kertovassa... Kerroin päivän menyyn, joka oli ehkä just tänään vähän kevyenpuolinen eilisen herkuttelun takia, mutta kyllä se silti ihan ruokaa oli eikä tuo tyttö tunnu haluavan enää mitään.

Ja tää täti tyrmäsi meidän syömiset. Hänen lapsensa ovat 1-vuotiaina syöneet jo ihan ruokaa, esim perunaa ja kastiketta.

:D
Me ei olla syöty ruokaa kohta viikkoon... :whistle:
Rantaelämää viettäneinä syömme sämpylöitä, hedelmiä, vihanneksia, piirakoita -makeaa ja suolaista, jäätelöä ja namejakin.
-Toistaiseksi olemme hyvinvoivia ja hengissä.

Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Tarkoitin ketjussa LÄMMINTÄ ruokaa, jota lapsesi ilmeisesti saa hyvinhyvin harvoin. Vai lämmitätkö salaatit, paprikat sun muut?

fetasipulipiirakkaa alle 1-vuotiaalle RUOAKSI?? Se ei minun mielestäni ole SOPIVAA ruokaa alle 1 vuotiaalle, tai lapsille yleensäkkään

Jaa... Okei. No jos mä lämmitän sen paprikan ja porkkanan niin sit se on ruokaa vai? Me yritetään syödä n 75% ruoasta raakana. Miksi se pitäis siis lämmittää? Minkälainen muodonmuutos siinä ruoassa tapahtuu ku sen lämmittää että siitä yhtäkkiä tuleekin jotenkin terveellisempää?

Ja mitä vikaa fetasipulipiirakassa on? Meillä kaikki syö samaa ruokaa.

Ruokaa on se, kun sä sekoitat ne munat ja kasvikset keskenään ja kypsennät seoksen. Jos haluat braissailla, voit tökätä jonkun hedelmänpalan annoksen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ruokaa on se, kun sä sekoitat ne munat ja kasvikset keskenään ja kypsennät seoksen. Jos haluat braissailla, voit tökätä jonkun hedelmänpalan annoksen päälle.

Gourméta siitä tulee esim. herneenverson alla tai vieressä...

Alkuperäinen kirjoittaja :O:

Jaa... Okei. No jos mä lämmitän sen paprikan ja porkkanan niin sit se on ruokaa vai? Me yritetään syödä n 75% ruoasta raakana. Miksi se pitäis siis lämmittää? Minkälainen muodonmuutos siinä ruoassa tapahtuu ku sen lämmittää että siitä yhtäkkiä tuleekin jotenkin terveellisempää?

Ja mitä vikaa fetasipulipiirakassa on? Meillä kaikki syö samaa ruokaa.

Jahas, mikäs suuri filosofia tämän raakana syömisen takana sitten on?

No, kukin tyylillään... mä en alle 1-vuotiaalle alkais mitään fetapiirakoita syöttämään. Taikka pelkkiä hedelmiä ruoaksi, välipalaksi meilläkin syödään, listassasi ei vain ollut mitään kunnon ruokaa. Ei senpuoleen, outo olet muutenkin, kaikki pitää tehdä jotenkin erikoisesti..

Yhteistyössä