Mitä se joku muu on, jota rahalla ei saa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä mie oon kuullut afrikassa käynneiltä niin kuulemma ovat onnellisia, ja se juuri on pistänyt monet ajattelemaan.
Ja tässä mäkin olen vuosikausia pilannut kehitysmaiden ihmisten onnellisuutta syytämällä sinne säännöllisesti rahaa :o Hyvä juttu, että selvisi tämäkin asia, ensi viikolla lakkautan kaikki hyväntekeväisyysjutskani kehitusmaihin. Tarkoitukseni ei tosiaankaan ole ollut tehdä ihmisistä onnettomia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
mitä mie oon kuullut afrikassa käynneiltä niin kuulemma ovat onnellisia, ja se juuri on pistänyt monet ajattelemaan.
Ja tässä mäkin olen vuosikausia pilannut kehitysmaiden ihmisten onnellisuutta syytämällä sinne säännöllisesti rahaa :o Hyvä juttu, että selvisi tämäkin asia, ensi viikolla lakkautan kaikki hyväntekeväisyysjutskani kehitusmaihin. Tarkoitukseni ei tosiaankaan ole ollut tehdä ihmisistä onnettomia.

no emmää sitä tarkoittanut :headwall:

Senkin paha paha porvari, mieti monenko elämän olet julmalla rahansyytämiselläsi pilannut!!

:D :D :laugh: :laugh: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
En ajattele manitsemallasi tavalla. Mutta sen olen konkreettisesti huomannut, että ihmisen halu saada lisää ja lisää vain kasvaa varallisuuden kasvamisen kanssa.

Onko siinä jotain väärää, jos haluaa jotain enemmän? Köyhänkö pitäisi vaan alistua kohtaloonsa, nyt on näin, ja en voi tilannetta mitenkään muuttaa?

Jos haluaa koko ajan jotain enemmän, niin ikinä ei saavuta sitä astetta että nyt on kaikki ihan tarpeeksi hyvin.

En ajattele manitsemallasi tavalla. Mutta sen olen konkreettisesti huomannut, että ihmisen halu saada lisää ja lisää vain kasvaa varallisuuden kasvamisen kanssa.

Onko siinä jotain väärää, jos haluaa jotain enemmän? Köyhänkö pitäisi vaan alistua kohtaloonsa, nyt on näin, ja en voi tilannetta mitenkään muuttaa?

Jos haluaa koko ajan jotain enemmän, niin ikinä ei saavuta sitä astetta että nyt on kaikki ihan tarpeeksi hyvin.

Ihanaa, sun elämä on varmaan täydellistä kun et halua enää mitään :D

Tyytyväisyys tappaa kehityksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Inconspicuous:
Hmm... no ehkä voidaankin sanoa, että rahalla ei saa suuria velkoja? ;)

Niii-in.. Muoks.. Mutta onko se hyvä asia, sen saa jokainen ihan itse päättää?

Joo, varmaan se on hyvä asia. Tarvitseeko rikas velkaa ollenkaan, sekin on kysymys vailla vastausta, tai sitten tässäkin on kyse juuri näista henkilökohtaisista valinnoista.

Onko siinäkään mitään väärää? Jos ei halua enemmän, jämähtää paikoilleen, eikä mene eteenpäin...

Miksi koko ajan kärjistät mitä sanon?? Tottakai olen sitä mieltä, että on hyvä tavoitella asioita. Mutta jossain vaiheessa täytyisi tulla sekin taso, että ihminen olisi tyytyväinen siihen mitä on. Muuten menee onnettomaksi rahan perässä juoksemiseksi mikä ei mun mittapuun mukaan enää tee ihmistä onnelliseksi.

Eikä köyhä taas ota sellaisia taloudellisia riskejä kuin varakas. Jos on vähän rahaa, niin ei voi myöskään pudota korkealta..
Juu kyllä ottaa. Ja köyhät kyllä kaipaavat lisää rahaa. Nimin, sossussa töissä joskus olleena.

En toki kiellä että heillä saattaa olla taloudellisista tekijöistä riippumattomia hyviä tekijöitä elämässä, mutta ne hyvät tekijät eivät estä sitä, että kaipaavat parempaa tulotasoa.

Kussa kulkevi kultainen keskitie, killingit kauniisti kilisee, kirstussa kohtalaisesti kahisevaa, kaukana katala kiireinen kulutusyhteiskunta, .....

Liika on liikaa. Köyhyydessä, ja rikkaudessa, vai.... Kyllä minä, totuudennimessä, olisin mieluummin rikas kuin köyhä, mutta onni EI tule rahasta, eikä siis siitä köyhyydestäkään. Onni ei "kumarra" kumpaakaan.

Miksi koko ajan kärjistät mitä sanon?? Tottakai olen sitä mieltä, että on hyvä tavoitella asioita. Mutta jossain vaiheessa täytyisi tulla sekin taso, että ihminen olisi tyytyväinen siihen mitä on. Muuten menee onnettomaksi rahan perässä juoksemiseksi mikä ei mun mittapuun mukaan enää tee ihmistä onnelliseksi.

Ilman kärjistämistä, ei ole keskustelua...

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Kussa kulkevi kultainen keskitie, killingit kauniisti kilisee, kirstussa kohtalaisesti kahisevaa, kaukana katala kiireinen kulutusyhteiskunta, .....

Liika on liikaa. Köyhyydessä, ja rikkaudessa, vai.... Kyllä minä, totuudennimessä, olisin mieluummin rikas kuin köyhä, mutta onni EI tule rahasta, eikä siis siitä köyhyydestäkään. Onni ei "kumarra" kumpaakaan.

Siinä oli taas hyvin sanottu mielipide!

Ilman kärjistämistä, ei ole keskustelua...

No siinä tapauksessa sä olet kyllä tosi hyvä keskustelija..tai väittelijä. ;)

No tästähän vois vääntää kättä vaikka aamuun asti.. :headwall:

Jos sä tienaat 1800?/kk käteen, sä tienaat alle keskiverto suomalaisen, joten et sä rikaskaan ole.

No en mä noilla tuloilla olevaa ihmistä vielä ihan köyhäksikään laittais, varsinkin jos kuitenkin vakityöpaikka on.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Se on se TERVEYS... Ja liian usein sen arvon tajuaa vasta kun sen menettää. Ja kun siihenkään ei (raha) auta..

Ei auta?

Just. Julkisen puolen hoitojonoissa kärvistelevänä ja terkkarilääkärien asiantuntemattomuuden armoilla olevana voin kertoa että KYLLÄ raha auttaa terveyteen.

Monen ihmisen elämänlaatu ja terveydentila paranisi huomattavasti jos olisi varaa yksityiseen terveydenhuoltoon, yksityisiin hammaslääkäreihin ym.

No en mä noilla tuloilla olevaa ihmistä vielä ihan köyhäksikään laittais, varsinkin jos kuitenkin vakityöpaikka on.

Ei olekaan köyhä, vaan tavisduunari, mutta ei myöskään missään nimessä rikas.

Eikös jo sana "tavis" viittaa tavalliseen, tavanomaiseen..? Eli aika keskiverto kansalaisestahan siinä on kysymys.

Yhteistyössä