Mitä sanot lapsellesi jos hän kyselee tai kommentoi jonkun ulkonäköä, esim lihavia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen jo kotona puhunut valmiiksi ettei ketään saa osoittaa sormella taikka mennä kysymään keneltäkään miksi on juuri sellainen kuin on koska joku voi tosissaan loukkaantua sellaisesta mutta jos sellainen tapahtuisi niin tottakai selittäisin että meitä on monenlaisia ihmisiä, kaikki eivät voi olla hoikkia tai muuten kuin muut.

Meidän lapset eivät onneksi kysele ihmisiltä heidän ulkonäöstään. Joskus voivat mulle mainita jotain, mutta sitten jälleen kerran taas keskustellaan aiheesta, että ihmiset eivät yleensä voi ulkonäölleen mitään eikä siitä tarvitse kenellekään mennä mainitsemaan.

Meillä tyttö vasta 4v ja olen keskustellut mitä sopii sanoa ja mitä ei mutta silti jos sattuisi joskus jotain töksäyttää niin en tiedä löytyykö itseltäni heti oikeaa vastausta.

njaa, eipä osaa vielä noin paljon puhua, mut sitte varmaan jutskaillaan että miten maailmassa on erilaisia ihmisiä, mustia valkosia lihavia laihoja, mut kaikki kuitenkin samanarvoisia jne..

Yhteistyössä