Mitä sanoa taaperolle joka kaipaa isäänsä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä te muut vastaavassa tilanteessa olevat äidit selitätte pienelle joka odottaa joka päivä isää hakemaan ja kysyy missä isä on?
Minulta alkavat jo selitykset ja valkoiset valheet loppua.
Aikaisemmin tapasi isäänsä useammin kuin 1 krt/vko ja siitähän se kaipaus on jäänytkin kun isä on mukava jne.
Nyt ei isä sitten taas "jaksakaan"huolehtia kunnolla tapaamisista .
Minun silmiin tilanne näyttää siltä että teini-ikäiset lapset tarvitsevat isän mielestä enemmän häntä kuin taaperoikäinen.
Muitakin syitä isän haluttomuuten on mutta niitä en nyt tässä yhteydessä ala ruotimaan.
sen olen päättänyt että yhtään pahaa sanaa en isästä lapselle sano vaikka katkeruus on itsellä kova.
Miten te muut olette selvinneet näistä tilanteista?

Meillä kun Tyttö usein sanoo että on ikävä isiä (sanoo aina kun ei saa tahtoa läpi ) niin olen vaan sanonut tytölle ,että pian pääset isin luokse taas kyläilemään ja tyttö tyytyy vastaukseen kyllä.Ja välillä ihan soitetaan sitten isille jos on super kova isi ikävä.

:hug: todella kurja tilanne.

Minä toistelin lapselle vaan että isi ei nyt pääse tulemaan, isillä on töitä. Muutamaan kertaan sain 2 veeltä huudot että äiti on tyhmä (syytti minua siitä ettei isiä näkynyt)

Kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa. En ainakaan etukäteen kertoisi että millon isän PITÄISI tulla, eli kerroin vasta kun tiesin varmaksi että on jo matkalla hakemaan.

Miksi selitellä ja keksiä valkoisia valheita?
Kun lapsi kasvaa hän oppii ymmärtämään että se äiti joka on lähellä ja johon luottaa,valehtelee.
Sanoo suoraan niinkuin asia on,isä ei nyt tule ja selittäköön isä itse sitten kun taas tapaa miksei käy säännöllisesti.
Lähivanhemman tehtävä ei ole alkaa puolustella exää ja sen toilauksia eikä keksiä sen puolesta valheita eikä hyvitellä lasta.
Sanoo että isä ei nyt ole täällä mutta minä olen tässä.

Yhteistyössä