Mitä sanoa kaverille joka aina haluaa tietää mitä mikäkin vaatekappale on maksanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Alkaa olla rasittavaa. Esim. jos lapselle on hankittu kengät niin eikös tämä ystävä huomaa ne ja kysyy paljonko maksoit ja mistä ostit. En todellakaan halua muistella välttämättömien ostosten hintoja. Myös asunnon hinta on ollut kyselyssä. Sitä en halunnut kertoa.

Mulla oli yksi tuollainen kaveri, ja kerran sit väsyin totaalisesti ja kysyin että "mitä väliä sillä on mitä se maksoi? En muista mitä se maksoi, koska SILLÄ EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ". Sit se tajus eikä oo sen koommin kysellyt.

Joko kuittaat aina kysymyksen jollain ympäripyöreällä, että "eipä tuo halpakaan ollut, mutta tarpeellinen" tai "löytyi alennuksesta". Tai sitten toteat saman kuin aion itse tehdä seuraavan utelun koittaessa: On huonoa käytöstä keskustella rahasta.

sano vaan ettet muista, mutta jos sinusta on kiusallista puhua rahasta, niin sano ettet halua keskustella aiheesta, et muistella pakollisia hankintoja jälkikäteen..

rasittavaa jos jokaisesta kysyy.. meillä ainakin kaveripiirissä kysellään jos joku kiinnostais itseekin et mitä maksoi,vois itekin ostaa.. jos jotain kiinnostaa paljon mun sukat makso niin ihan vapaasti voin sen hälle kertooo..:)

Ite harrastan aleja, joten mielelläni vinkkaan muillekin jos olen jostain edullisesti jotain saanut. Ja jos tykkään jostain vaatteesta jonka nään kavrilla, niin toki saatan kysyä että mistä osti ja paljon maksoi. Mikä siinä niin kamalaa on?

Joo, muistan itsekin kuinka joskus 12 - 13 -vuotiaana toisille oli tosi tärkeää tietää, kuinka paljon muitten uudet vaatteet oli maksaneet. En koskaan kysynyt, miksi tieto oli merkityksellinen, mutta epäilen, että kyseessä oli jonkin sortin statusasia. Mitä kalliimpi, sitä parempi (ihminen).

Se siinä ärsyttää, että kun tarpeeksi paljon kysellään hintoja esim. auton, asunnon tuntuu kuin sanoisi paljonko tilillä on rahaa. Enkä ymmärrä sitä miten joku voi muistella mitä toisen lapsen päällä on ollut. Eli bongataan vaikkapa uudet sukat.

[QUOTE="vieras";24871580]Se siinä ärsyttää, että kun tarpeeksi paljon kysellään hintoja esim. auton, asunnon tuntuu kuin sanoisi paljonko tilillä on rahaa. Enkä ymmärrä sitä miten joku voi muistella mitä toisen lapsen päällä on ollut. Eli bongataan vaikkapa uudet sukat.[/QUOTE]

No se nyt ei kerro totuutta pankkitilin saldosta. Monella ketkä ostaa esim lapsille kalliita vaatteita, on pankkitilin saldo pieni ja taas toisinpäin.

[QUOTE="vieras";24871580]Se siinä ärsyttää, että kun tarpeeksi paljon kysellään hintoja esim. auton, asunnon tuntuu kuin sanoisi paljonko tilillä on rahaa. Enkä ymmärrä sitä miten joku voi muistella mitä toisen lapsen päällä on ollut. Eli bongataan vaikkapa uudet sukat.[/QUOTE]

Tykkään lastenvaatteista ja jos näen jonkun tuttavan lapsen päällä jotain tosi kivaa, kehun sitä kyllä ääneen ja kysyn että mistä se on ostettu ja mitä maksoi. Sillä ajatuksella että saattaisin omalle lapselle haluta samanlaisen, jos se sopii meidän budjettiin.

En ole tajunnut että sellainen toisia saattaa ärsyttää. Jatkossa sitten tiedän.

[QUOTE="vieras";24871665]Tykkään lastenvaatteista ja jos näen jonkun tuttavan lapsen päällä jotain tosi kivaa, kehun sitä kyllä ääneen ja kysyn että mistä se on ostettu ja mitä maksoi. Sillä ajatuksella että saattaisin omalle lapselle haluta samanlaisen, jos se sopii meidän budjettiin.

En ole tajunnut että sellainen toisia saattaa ärsyttää. Jatkossa sitten tiedän.[/QUOTE]
Sitten varmaan olet just tällainen ärsyttävä kyselijä. :saint:

Normaalia on kysyä joskus jotain hintaa, mutta että se on suunnilleen joka aiheessa kaikesta että mitä se maksoi , niin se alkaa kyllä jurppia vähitellen...

Vastaisin, etten muista tarkalleen, mutta ei se ihan halpakaan ollut.

Mielestäni vaatteen hinta ei ole oikeastaan kaupan hintalappu, vaan tuotteen hinta jaettuna käyttökertojen määrällä. Jos ostan 10€ hintaisen vaatteen, jota käytän kaksi kertaa sekä 50€ hintaisen vaatteen, jota käytän 100 kertaa, jälkimmäinen on huomattavasti edullisempi ostos.

10€ / 2 = 5 €/käyttökerta
50€ / 100 = 0,50 €/käyttökerta

Sitten varmaan olet just tällainen ärsyttävä kyselijä. :saint:

Normaalia on kysyä joskus jotain hintaa, mutta että se on suunnilleen joka aiheessa kaikesta että mitä se maksoi , niin se alkaa kyllä jurppia vähitellen...

En mä kaikesta kysykään :) Onneksi!

Mutta ihan yhtä paljon sitten varmaan ärsyttää se että iloitsen ääneen kun olen löytänyt jotain edullisesti kirpparilta tai alennusmyynneistä. Ei olla mitään kovin köyhiä mutta en halua laittaa lastenvaatteisiin kovin paljon rahaa. Silti tykkäisin monista ihanista lastenvaatteista - ristiriitaista.

Musta on kanssa joskus vähän vaivaannuttavaa jos ihminen kyselee kaikesta että "mitä maksoi?" ym. Se että joku kysyy joskus, on täysin eri asia kuin sellainen ihmistyyppi jonka pitäisi saada tietää koko elämäsi hinta. Täysin naurettavaa.. Aika usein en tosiaan edes muista mitä mikäkin on maksanut, paitsi jos olen mielestäni edullisesti saanut jotain laadukasta tai olen vasta tuotteen ostanut. Silti mun yleisin vastaus taitaa olla etten muista.. Tai sitten vastaan jotain tyyliin "no jotain viidenkympin ja satasen välillä" tmv. Sitten jos joku tosiaan kysyy ihan jostain yksittäisestä jutusta tyyliin että "vau, ihana, paljon maksoi, mistä ostit?" niin saatan jopa tikistää aivojuomujani ja kaivaa sen tiedon sieltä.

Mutta siis joo, mä luulen että tässä on tosiaan kyse ihmisestä joka jatkuvalla syötöllä kyselee kaiken hintoja ym. Se on todella ärsyttävää ja ahdistavaa..

Hohhoijaa. Jopas on suuret murheet ja vaikeaa elämä joillakin.

Minulla riittää mielenkiintoa moniin asioihin. Esim. on kiva tietää paljonko joku vaate maksaa tai toisen asuntokin. Jos joku ei halua kertoa en pahastu ollenkaan.

Minä en halua puhua raha-asioista, siis paljonko tienaamme tai vastaavaa, mutta on mielestäni naurettavaa, jos ei voi kaverille kertoa esim. kenkien hintaa. Ehkä hänkin miettii lapsellensa kenkien ostoa ja haluaa osviittaa siitä kannattaako.

Mutta että jollekin tämäkin on joku vakava asia, kerro kaverille niin tuskin enää kyselee, on paljon muitakin puheenaiheita, mutta ei tulisi mieleenkään että ketään haittaa jos kysyy hintaa. Yleensä hinnalla leuhkitaan tälläkin palstalla, mutta kysyminen onkin sitten pahasta.

suomessa ei uskalla koskaan sanoa kenelleekään mitään, aina joku vetää herneet lopullisesti nenään.

Mulla on just samanlainen ystävä :/ Ihan kaikesta pitää tietää aina hinnat, välillä oikein hävettää sen puolestakin, kun utelee hintoja.. Todella ärsyttävä tapa! Kuitenki kyse kohta 40-vuotiaasta..

Itse kerron mielihyvin jos olen saanut tai tehnyt halvalla löytöjä kaupasta tai kirpparilta. Kiva kertoa muillekin. vastaavasti jos olen paljon joutunut maksamaan joskus jostain, ei haittaa vaikka kerron paljonko on maksanut. Ostan aika harvoin mitään.

höpöhöpö. persaukiset vuokralla asujat ostelevat yleensä kalleimmat vaatteet. ei kerro mitään ihmisen pankkitilistä se, millainen auto tai millaiset ryysyt.

tai edes asunnon hinta.

Minusta ennemmin niin, että jotka kokevat vaikeaksi kertoa hintoja, kuvittelevat toisten kysyvän jonkin salaperäisen tarkoituksen takia.
Me, jotka emme näe siinä mitään pahaa, emma ajttele, että kenenkään ostamat vaatteet kertoisivat mitään pankkitilistä. Esim. itse käytin pelkästään äitiyspakkauksen vaatteita lapsilla ekat vuodet päällä, ja serkkujen vanhoja. Silti tilillä oli yli 50 000 euroa odottamassa omistusasunnon hankkimista.

Ei tulisi mieleenkään ajatella, että jos haluaa tietää jonkun vaatteen hinnan (koska pitää siitä ja haluaa tietää paljonko sellainen kustantaa) yrittäisi onkia mitään teitoja toisen tuloista.

Mä totean yleensä että en kuule muista kun samassa laskussa oli paljon muutakin. Tai sitten totean vaan että xx euroa.

Sama jos kysytään että mistä ostit, niin yleensä teen kauppakierroksen pari kertaa vuodessa enkä muistele /kinnitä huomiota oliko joku Seppälästä, Lindexiltä vai jostain paremmasta paikasta, ja sanon suoraan etten muista. Jotkut erikoisemmat saattaa jäädä mieleen.

Yhteistyössä