Mitä sait mieheltäsi lahjaksi synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lahjaa pukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eipä meilläkään. vauvoja tuli kotiin kerralla kaksi ja sairaalassa makasin viimeiset viikot ennen kaksosten syntymää. Ei olisi voinut vähempää kiinnostaa lahjat miehelle tai itselle, päällimmäisenä ajatuksissa oli vaan päästä omaan kotiin.

Ei mitään erityisiä lahjoja. Talon rakennus oli kesken ja vauva-aikana päästiin muutamaan miehen itse rakentamaan kotiin, että kaipa se oli vähän niinkö lahja. Niin, no toihan se kukkakimpun sairaalaan seuraavana päivänä lapsen syntymästä. Mitään en kyllä kaivannut, en siis edes niitä kukkia. Suurena apuna ja tukena oli koko raskausajan, synnytyksen ja alkuviikot hoisi vauvaa enemmän kuin minä, koska olin niin kipeä synnytyksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja molempi parempi:
Alkuperäinen kirjoittaja Osa-aikaduunari:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Joo, kyllä se on niin, että ne jotka täällä selittelevät ettei tullut mieleenkään mitkään lahjat, ovat vaan katkeria ja kateellisia toisten ihanista miehistä! :)

Minulla on muutama ystävä, joiden hyvin ansaitsevat miehet ostavat heille joka välissä kukkia, koruja ja muuta "naisten rakastamaa" materiaa. Olen niin onnellinen, että oma mieheni antaa minulle tavaran sijasta aikaa, valmistaa lähes päivittäin ruoan, osoittaa hellyyttä sanoin ja teoin... :)

Ja onko ne sitten toisensa poissulkevia asioita? Minun mieheni huomioi minua _sekä_ teoin _että_ lahjoin, antaa aikaa (hassu sanonta sinänsä, emmehän me mitään aikaa toisillemme lahjoita vaan satummepa vain haluamaan viettää aikaa yhdessä), hoitaa kotia jne.

Ei sillä, että kaikkien pitäisi koko ajan syytää lahjoja toisille. Mutta on se vain ihanaa saada välillä jokin huomionosoitus, joko materiaa tai muuten.

Tietysti mies voi huomioida sekä lahjoilla että muulla tavoin, mutta näiden tuttavieni kohdalla lahjat tuntuvat korvaavat sen muun huomioimisen. Hyvä jos useimmilla on kuitenkin toisin! Mutta siis, kateellisuudesta ja katkeruudesta tuskin on kyse, vaikka ei niistä lahjoista niin perustaisikaan. Mutta ehkä tuo kommentti olikin tarkoitettu sarkasmiksi...

Ei ostettu/hankittu/tehty/annettu/saatu lahjoja. En edes tiennyt moisesta perinteestä minäkään. Ja ei, en ole kateellinen niille, jotka lahjoja ovat saaneet. Meillä vain ei perheperinteisiin "lahjominen" kuulu juuri muutenkaan. Huomioidaan toisilla tavoilla.

Mulla ei tullut mitkään lahjat mieleen , mutta mies toi sairaalaan Kalevala Korun Lähde-riipuksen ja korvikset. Anoppi on töissä kultakaupassa ja hän valisti miestä tästä asiasta ja valitsi nuo korutkin kun tietää mun tyylin. Korut on kyllä nätit ja sininen kivi sopi hyvin kun syntyi poikavauva.

Alkuperäinen kirjoittaja Arjen luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja BeaBea:
Alkuperäinen kirjoittaja Arjen luksusta:
Kotona odotti paahtopaisti ja lämmin sauna :)

AIKA HURJAA! Iso tulehdusriski saunoa synntyksen jälkeisinä päivinä.

Siis täh... Kotiuduimme vasta yli viikon kuluttua. Synnytyksen jälkeen saa saunoa, mikäli paikat on kunnossa. Kylpemistä pitää välttää.

Neljä lasta takana ja jokaisen jälkeen olen heti kotia päästyä saunonut ilman mitään ongelmaa.

Minä en ole kuullut tällaisesta tavasta mitään. Eipä se silti olisi vaikuttanut, ei lahjoja olisi vaihdettu muutenkaan. Ehkä joskus ennen vanhaan kun raha oli tiukalla, oli tarpeen keskittää hankinnat "merkkipäiviin"? Meillä hankinnat tehdään kun niitä tarvitaan.

Esikoisen synnyttyä, sain mieheltäni lahjaksi elämän alku kaulakorun (kalevala vissiinkin)
itse en hankkinut kuitenkaan mitään, että se oli ihan hänen ideansa kun oli sellaisesta jostakin lukenut. Ja ymmärsin että se oli tavallaan vastalahja synnyttämisestä...
Mutta tiedä häntä. Kiva ja mukava ele kuitenkin.

Yhteistyössä