Mitä sairaalasta kotiutuvalle vauvalle päälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa odottava

Vieras
Elokuun puolivälissä-syyskuun puolivälissä (rv38-42)? Haluaisin nyt kun ns. riskiviikot täyttyvät, ostaa vauvalle ensimmäiset vaatteet ja tykkäisin että ne olisivat ne, joilla vauva kotiutuu. Mitähän kannattaisi ostaa ja minkä kokoisena? Ainakin varmaan body ja puolipotkarit ja sitten joku päällipuku/housut ja paita? Villapuku/fleece/kevyttoppapuku? Makuupussi? Lapaset/töppöset?

Osta unipussi :heart:
Ainakin Lindex myy vähän paksumpaa kangasta olevaa unipussia kuin markettien pussit.
Päässä pitää olla suoja yötä päivää koska vauvalla ei se lämmönsäätely vielä toimi. Osta vastasyntyneille tarkoitetut pienet sidottavat lakit joita tykkäät itsekin katsella 24/ 7.

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Ainakin Lindex myy vähän paksumpaa kangasta olevaa unipussia kuin markettien pussit.
Päässä pitää olla suoja yötä päivää koska vauvalla ei se lämmönsäätely vielä toimi. Osta vastasyntyneille tarkoitetut pienet sidottavat lakit joita tykkäät itsekin katsella 24/ 7.

Sellaisia trikookankaisia lakkeja?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Puuvilla joka on vain lievästi joustavaa. Jotain sekoitetta ne taitaa olla. Mies tuossa myös muistutteli vauvan terävistä kynsistä ja siitä että saattaa raapia naamaansa. Yötä päivää pidettiin myös pieniä vastasyntyneen hanskoja vauvan käsissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Puuvilla joka on vain lievästi joustavaa. Jotain sekoitetta ne taitaa olla. Mies tuossa myös muistutteli vauvan terävistä kynsistä ja siitä että saattaa raapia naamaansa. Yötä päivää pidettiin myös pieniä vastasyntyneen hanskoja vauvan käsissä.

Eli siis ainakin myssy, tumput sisäkäyttöön, body, puolipotkarit ja päällivaatteet. Mitä ulos, kun autolla varmaan kuljetaan sitten kotiin? Riittääkö jonkinlainen ohuehko villapuku ja vähän paksumpi hattu?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Äitiyspakkauksesta löytyy tarvittavat ulkovaatteet ja myös myssy ja tumput.

Meinaatko sitä kevyttoppapukua? Eikö se ole liian kuuma, jos ulkona tuohon aikaan on kuitenkin ainakin lähemmäs +20 astetta? Entäs jos on sateinen ja kylmä päivä, täytyisikö olla ohut ulkohaalari?

Yhteistyössä