Mitä sähläsin sämpylätaikinan kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Siis tein sämpylätaikina vissiin kolmatta kertaa noista myllyn paras sämpyläjauhoista. No siitä tuli ihan liisteriä, ihan erilaista ku aiemmin. Mitähän tein väärin? Mietin, että olisko vesi ollu liian kuumaa mihin laitoin hivan, mutta kun se taikina kummiski nousi. Ihme homma. Kaikki ainekset meni kyllä just ohjeen mukaan. Ei siitä mitään sämpylöitä saanu pyöriteltyä.

Kippasin koko taikinan vuokaan ja just otin uunista. Hyvälle tuoksuu. Kohta katson paistuko sisältäki hyvin. En yhtään kattonu, että kauan se paistu. Ajattelin että kumminki enempi ku sen 15 min mitä sämpylöitä. Kyttäsin vieressä, että koska alkaa tummua liikaa...
 
No leipä meni vaakatasossa kahteen osaan kun koitin irrottaa vuoasta. Unohdin pöljä rasvata vuoan. Tai no enhän minä ikinä sitä tee :whistle: Turhaa rasvaa.. pitää sitte paloja laskea! :kieh: :D Maistoin just palasen sitä ylempää osaa joka paistui vuoan ulkona. Vuoan sisällä oleva oli epäilyttävän pehmeää, mutta ei se raakaa ollu. Oli kyllä sen verran pehmeää, ettei kamalan ohuita siivuja voinut leikata ilman että meinas mennä muruiksi. Saa nähä mahtuuko noi paahtimeen...

Arvostelu:
Mausta :p :p :p :p :p
Koostumuksesta :p :p :p
 

Yhteistyössä