Mitä ruokia valmiiksi pakkaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eppunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eppunen

Vieras
Eli mitä ruokia kannattaisi tehdä valmiiksi pakkaseen ennen vauvan saapumista huusholliin? Kaikki sipulia, kaalia ja herneitä sisältävät tarvii kaiketi jättää tekemättä, jos niistä tulee masuvaivoja pienelle. Olen suuri sipulin ystävä ja nyt tuntuukin ihmeen hankalalta keksiä mitään syötävää, missä sitä ei olisi. Mitkä muut ruoka-aineet lisäävät ilmavaivojen esiintymistä? Yksilöllistä kai tääkin. Itse en ole vielä keksinyt muita muonia kuin makaronilaatikon. Kai niitä muitakin on ;-). Auttakkee uusavutonta :)!

paljon eri pitsoja ja just tuota makaronilaatikkoa. Sipulia laitoin mutten niin paljoa ja kuullotin sen aina. Sitten jauheliha- ja muut kastikkeet, ainakin tomaattikastikkeita kannattaa laittaa, sitten vaan keittää perunat/pastan/riisin.

tossa nyt jotain..

Mä kyllä käytin sipulia imetyksen aikana ihan normaalisti eikä tullut mitään vaivoja vauvalle. En ole kuullutkaan, että sipulista olisi haittaa. Itse välttelin imetyksen aikana ainoastaan herneitä, papuja ja kaalia. Kyllä jotkut pystyvät niitäkin syömään. Itse en vaan viitsinyt ottaa riskiä ja kokeilla, vaikka vauvalla ei tullutkaan masuvaivoja helpolla.

Mun vauva sai ihan pienenä vaivoja vain runsaista liha-annoksista, tai yleensäkin "vieraasta" proteiinista, jos esim söin maljon maitotuotteita tms. Ei siis mistään kasvisruoasta.
Nyt on yli puolivuotias, eikä n. 4-5kk iän jälkeen mikään mahavaiva ole ainakaan itkettänyt, tosin ilmaa päästelee ja väliin on löysällä ja väliin kovalla, johtuu kai enemmän jo kiinteistä.

Tee sellaista ruokaa, jota voi syödä yhdellä kädellä, vauva sylissä.

Itse en ole ilmavaivojen pelossa vältellyt mitään ruoka-aineita. Sipulia meillä syödään paljon, myös kaalit, pavut yms. kuuluvat ruokavalioon.

Yhteistyössä