Mitä ruokia pakkaseen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mä ajattelin olla nyt kesän ajan vielä super-tehokas yhden lapsen äiti ja tehdä joitain ruokia pakkaseen valmiiksi! Meillä siis kohta h-hetki käsillä ja taloon tulee uusi vauva :D Ajattelin tehdä nyt kun on vielä aikaa, niin ruokia pakkaseen yms muuta syötävää...

Mitä kaikkea vois tehdä sillain puol-valmiiks, että arki-ruuat tulis oikeesti nopeesti???

lihapullia aion tehdä kunnon satsin, ne on helppo sulattaa, keittää kaveriks makaronia ja tekee nopeesti soosin... Mutta lihapulliin mun ideat sitten jäikin, eli ehdotuksia tänne vaan! :D

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
No siis ihan kaikenlaista mä pakastan.
Esim kasvissosekeittoa, broileripyöryköitä, jauhelihasoppaa.

joo, kyl mä tiiän et voi kaikkee sinne työntää, mut pakastin on vaan tietyn kokoinen ja jos rupeen sinne kattilallisen jauheliha-keittoo survomaan niin ei sillä kovin montaa kertaa perhettä ruokita. Ideana just olis se, että sais hyvää itse-tehtyä kotiruokaa puoliksi valmiina, eli ei tarvi myös niitä makaroneja/riisejä yms sinne pakkaseen ahdata....

Samalla vois kyl tehä noita broisku-pyöryköitä, ois vähän vaihtelua :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
No siis ihan kaikenlaista mä pakastan.
Esim kasvissosekeittoa, broileripyöryköitä, jauhelihasoppaa.

joo, kyl mä tiiän et voi kaikkee sinne työntää, mut pakastin on vaan tietyn kokoinen ja jos rupeen sinne kattilallisen jauheliha-keittoo survomaan niin ei sillä kovin montaa kertaa perhettä ruokita. Ideana just olis se, että sais hyvää itse-tehtyä kotiruokaa puoliksi valmiina, eli ei tarvi myös niitä makaroneja/riisejä yms sinne pakkaseen ahdata....

Samalla vois kyl tehä noita broisku-pyöryköitä, ois vähän vaihtelua :D

Joo broiskupyörykät on hyviä!
Ymmärrän, mullakin on aika rajallisesti pakastintilaa.
Broilerinsuikaleitakin voisi paistaa valmiiksi niin olisi nopeasti valmista sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Ruskistettua kypsää lihaa, kanaa ja jauhelihaa. Helppo tehdä niistä vaikka mitä.

No en ymmärrä miten se säästää aikaa jos paistaa lihat etukäteen? Jos siis kuitenkin keittää lisukkeeksi riisit tms ja joutuu soosit tekemään niistä lihoista anyway..

Valmiita kastikkeita vois kyllä tehdä..

Aatteleppas kun sinulla kaikki energia menny ja pitäs olla sitä ruokaa niin kun esim jauheliha paistettuna valmiiksi pussissa pakastimessa niin ei muuta kun vaik mies kuorii perunat ja muut keitto vermeet keitto porisemaan ja nappaat sitten lihat pakkasesta kyytiin.
Ja jos oikein oikoo niin pastealtaasta ostaa semmosen pussin jossa potut ja muut jo valmiina ja ei kun lihat kyytiin.
Itse naureskelin ihmisten "laiskuudelle" muka valmiista pussista potut ja muut hah nyt kun kaikkea muutorumbaa jne niin olen nöyrtyny ja jopa MINÄ olen käyttäny oikoteitä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyne Inkeri:
Aatteleppas kun sinulla kaikki energia menny ja pitäs olla sitä ruokaa niin kun esim jauheliha paistettuna valmiiksi pussissa pakastimessa niin ei muuta kun vaik mies kuorii perunat ja muut keitto vermeet keitto porisemaan ja nappaat sitten lihat pakkasesta kyytiin.
Ja jos oikein oikoo niin pastealtaasta ostaa semmosen pussin jossa potut ja muut jo valmiina ja ei kun lihat kyytiin.
Itse naureskelin ihmisten "laiskuudelle" muka valmiista pussista potut ja muut hah nyt kun kaikkea muutorumbaa jne niin olen nöyrtyny ja jopa MINÄ olen käyttäny oikoteitä. :D

Kiitos! No esim jauheliha-keitto nopeutuu kyllä jos lihat on valmiiks paistettu ja säästää yhden pannun tiskaamisen. Just tälläsiä vinkkejä kaipasinkin!

Tuleekin nopea soppa. ku heittää sinne pakkasesta 3 pussia: 1 jauheliha, 1 peruna-sipuli sekoitus ja 1 keitto-kasvis pussi. :D

Mä oon vaan niin tottunut siihen, että mulla on aikaa tehdä joka päivä ruoka alusta loppuun itse, niin todellakin haluisin helpottaa sitä urakkaa ja silti välttää ne valmis-ruuat, niistä kun ei meillä oikein kukaan tykkää...

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
makaronilaatikko meillä ainakin on ollut hyvää. Makkara/nakkikastike. Kanakastike.

Joo, pari soosia aion tehdä valmiiks. Mut toi makarooni-loota ei kyllä millään mahdu pakkseen, sehän vie yhden hyllyn jo kokonaan!

Laatikkoja, jotka voit paistaa suooraan niissä 400gr:n foliolaatikoissa.Ne ei paljon tilaa vie pakkasessa.Sosekeittoja, niitä voi pakastaa vaikka maitotölkkeihin tai minigrip pusseihin, liha/broilerpullia, pellillinen pizzaa on helppo laittaa pieniksi palasiksi ja pakasta,...

Entäs kiusaukset, perunasipulisekoituksista on helppo tehdä ja joukkoon vaan oman mieltymyksen mukaan kinkkua, kalaa, jauhelihaa jne. Paistaa valmiiksi niin ei sit tarvi ku pakkasesta ottaa ja lämmittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäs kiusaukset, perunasipulisekoituksista on helppo tehdä ja joukkoon vaan oman mieltymyksen mukaan kinkkua, kalaa, jauhelihaa jne. Paistaa valmiiksi niin ei sit tarvi ku pakkasesta ottaa ja lämmittää.

joo, hyvä idea! eli tota peruna-sipulisekoitusta tungenkin sitten joka paikkaan jatkossa :D kalaa vois laittaa pakkaseen valmiiks, kinkkua nyt saa nopeesti kaupasta pussissa. Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Laatikkoja, jotka voit paistaa suooraan niissä 400gr:n foliolaatikoissa.Ne ei paljon tilaa vie pakkasessa.Sosekeittoja, niitä voi pakastaa vaikka maitotölkkeihin tai minigrip pusseihin, liha/broilerpullia, pellillinen pizzaa on helppo laittaa pieniksi palasiksi ja pakasta,...

No joo, jos ostais sellasia folio-vuokia, niin sitten vois saada pari lasegnea mahtumaan pakkaseen :) Ja pitsa oli kans hyvä!

Sosekeitto maito-tölkkiin! Kiitos vinkistä! Mietinkin, että mihin sellanen kannattas pakastaa...

Tätyy vielä mainita, että olen omistanut pakkasen vasta pari kk, sitä ennen oli vain lokero, eli olen pakastanut lähinnä vain jäätelöä :laugh:

Yhteistyössä