mitä ruokia laittaisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meetu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meetu

Vieras
Mies lähtee muutaman päivän reissuun, ja kotiin jään minä ja 3v joka ei paljoa syö. Normaalisti teen esim. makaronilaatikon joka riittää pariksi päivää, mutta jos vain me kaksi ollaan syömässä niin se kyllä riittää viikon, eikä kukaan jaksa syödä samaa ruokaa niin pitkään.... Ajattelin tehdä ainakin jauhelihapihvejä ja laittaa osan pakkaseen niin ei haittaa vaikka tekis isonkin satsin. Mitä muita ruokia ja mielellään sellaisia että neiti nirppa pienimahakin söisi?

Perunaa ja jauhelihapihvien kanssa kastiketta.
Seuraavana päivänä paistat loppuperunat, sen kanssa voit paistaa myös jämät pihveistä, taikka nakkeja yms.
Ei vaadi mitään ydinfyysikon tutkintoa, että parin päivän safkat keksii..

niin tajusin tossa äsken, että miksi en laita joka päivä jotain pakkaseen sopivaa ruokaa niin sais sinne taas vararuokia, esim. hernekeittoa. Näin varmaan teen.

Joo tosiaan voihan sitä vaan tehdä pienemmät annokset, mutta kun tyttö ei syö juuri mitään, niin melkein joutuu yhdelle kokkaamaan. Silloin ei esim. paljon lohta uunissa paistella kun ne on niin isoja paloja.

Ei tosiaan tarvita ydinfyysikon tutkintoa, että keksii parille päivälle ruuat, luovuutta vain :D mutta minua vaivaa kun välillä tuntuu että joka ruokaan tulee jauhelihaa, laatikkoon, keittoon, kastikkeeseen, murekkeeseen... se on liian monikäyttöistä! Että jos välillä söis jotain muutakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja meetu:
niin tajusin tossa äsken, että miksi en laita joka päivä jotain pakkaseen sopivaa ruokaa niin sais sinne taas vararuokia, esim. hernekeittoa. Näin varmaan teen.

Joo tosiaan voihan sitä vaan tehdä pienemmät annokset, mutta kun tyttö ei syö juuri mitään, niin melkein joutuu yhdelle kokkaamaan. Silloin ei esim. paljon lohta uunissa paistella kun ne on niin isoja paloja.

Ei tosiaan tarvita ydinfyysikon tutkintoa, että keksii parille päivälle ruuat, luovuutta vain :D mutta minua vaivaa kun välillä tuntuu että joka ruokaan tulee jauhelihaa, laatikkoon, keittoon, kastikkeeseen, murekkeeseen... se on liian monikäyttöistä! Että jos välillä söis jotain muutakin :D

Kyllä mä ainakin saa vaikka pienenkin palan palvelutiskistä kun pyydän :)

Tee kasvissosekeittoa, sekaan koskenlaskijaa. Maistuu usein pienillekin, vaikka en toki tiedä sinun palleroasi :) Seuraavana päivänä sekaan voi heitellä vaikka nakkeja. Ja lohta/kalaa saa kyllä kaupasta ihan sen kokoisen palan kun tahtoopi ostaa :)

Yhteistyössä