Mitä ruokaa tarjoaisin talkoolaisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyöräpirjo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyöräpirjo

Vieras
Mä en osaa edes talkoita järjestää. :D

Eli meille tulossa n. 20 talkoolaista+ muutamia lapsia.
Talkoot on pääosin erilaisia pihatöitä+ puutöitä+ pientä rakentelua.

Vieraat tulevat melko nopeasti lounaan jälkeen,eli syövät kotonansa ensimmäisen lämpimän aterian.

Mietin että voisinko tarjota jotain kylmää mutta täyttävää,ja mitä ihmettä se voisi olla?

Lämmin ruoka olisi tietenkin kiva, mutta talkoopaikalla ei ole mahdollisuutta lämmittää sitä ja lähimmältä hellalta on matkaa ensin kilometrejä autolla ja sitten joutuu kävellen viemään osan matkaa.
Eli esim. keittoa pitää olla paljon niin ei ole helppo kantaa sellaista jättikattilaa perille.

Keksisittekö te jonkun fiksun ruokalajin joka olisi helposti toteutettavissa?
Jos tarjoaisin samalla kerralla kylmän "pääruuan" ja kahvia+ pullaa?

[QUOTE="niinpä";28293302]Joku ruokaisa salaatti (pastasta), patonkia ja karjalanpiirakoita. Lisäksi teette nuotion ja paistatte makkaraa.[/QUOTE]

Tämä olisi kyllä helppo järjestää. Mutta pysyykö nälkä pois kun on melkein pelkkää hiilaria?

Ulkohommissa se lämmin olis kyllä varmaan kivempi. Mä suosittelisin sitä makkaraa, ja kenties jotain muutakin grillattavaa. Porukka ei varmaan ole vielä kerinnyt kyllästyä makkaraan tälle vuotta :)

• Tykkää
Reactions: moona81
Alkuperäinen kirjoittaja pyöräpirjo;28293314:
Tämä olisi kyllä helppo järjestää. Mutta pysyykö nälkä pois kun on melkein pelkkää hiilaria?

Minä laittasin siihen esim:
Pastaa (vaikka keltasta kukka)
Broileria
Tuorekurkkua
Suolakurkkua
Persikkaa
Majoneesi+kermaviili+perinteinen salaatinkastike+curry kastikkeeksi

Toi on sellanen "takuuvarma" mikä maistuu myös (ainakin meidän) lapsille.

Pitää nälän, voithan tarjota lisäksi vaikka keitettyjä kananmunia jos lisää proteinia kaipaat...

Hyviä ehdotuksia teillä. :)

On kyllä totta että ulkotöissä se pieni lämpö olisi kiva. Nuotio olisi kyllä hyvä kun sen voi siellä paikan päällä tehdä.
Mutta onko jotain säädöksiä mihin/miten sen nuotion voi laittaa? En ole ihan varma onko siellä lunta enää silloin.

Voisikohan siinä nuotiolla tehdä jotain muutakin lämmintä kuin makkaraa?
Kanafilettä ei varmaan voi tikkuun lykätä ja paistaa? :D

Anteeksi kun olen näin tyhmä näissä asioissa, kaupungin kasvattina en ole koskaan nuotiopaikan valintaan liittyviä asioita joutunut pohtimaan. :( :D

Alkuperäinen kirjoittaja pyöräpirjo;28293362:
Hyviä ehdotuksia teillä. :)

On kyllä totta että ulkotöissä se pieni lämpö olisi kiva. Nuotio olisi kyllä hyvä kun sen voi siellä paikan päällä tehdä.
Mutta onko jotain säädöksiä mihin/miten sen nuotion voi laittaa? En ole ihan varma onko siellä lunta enää silloin.

Voisikohan siinä nuotiolla tehdä jotain muutakin lämmintä kuin makkaraa?
Kanafilettä ei varmaan voi tikkuun lykätä ja paistaa? :D

Anteeksi kun olen näin tyhmä näissä asioissa, kaupungin kasvattina en ole koskaan nuotiopaikan valintaan liittyviä asioita joutunut pohtimaan. :( :D

Voithan sä roudata sinne pallogrillin, jos nuotion teko mietityttää.

[QUOTE="vieras";28293415]Ota grilli mukaan, vaikka pari kertakäyttögrilliä, jos muu on liian hankalaa.

Nuotion syttämiseen tarvitaan maanomistajan lupa.[/QUOTE]

Niin varmaan rakenteluun, ja miksei myös pihatöihin.

Mie oisin ehdottanut kunnon noidanpataa nuotiolle missä olisit lämmitänyt valmiiksi tehdyn olutpadan
perunoiden kera ja paistanut pannulla rieskaa voin kaveriksi :)

Mutta jättäkäämme tämä huomioimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28293428:
Mie oisin ehdottanut kunnon noidanpataa nuotiolle missä olisit lämmitänyt valmiiksi tehdyn olutpadan
perunoiden kera ja paistanut pannulla rieskaa voin kaveriksi :)

Mutta jättäkäämme tämä huomioimatta.

No ei ny kannata tollasilla hienostella, kun pitää ne padat kantaa jos kuinka pitkästi. Ja kaikille ei kuitenkaan maistu, ja hankala sitä on pahvilautaselta patoja ja keittoja syödä. Ja tulee muuten työtä kauheasti, senkin ajan voi käyttää tekemällä niitä talkoohommia emäntäkin.

Minä olisin tehnyt ison kinkkukiusauksen, sen kun kuumana käärii folioon niin on helppo ruoka syödä ja tarjota/kuljettaa. Olutpatoja meidän perhe ei söisi, koska emme käytä alkoholia missään muodossa ( perheessä raitis alkoholisti) ja onko muutenkaan lasten ruokaa?

Täytyy käydä pallogrilli-ostoksilla!

Tietenkin se on kätevin keino, en vain itse tajunnu. Sehän ottaa tuhottoman kauan nuotiolla kun 20+ henkilöä grillaa makkaraa ja kun yhden saa syötyä niin osa porukasta haluaa jo toisen.

Alkuperäinen kirjoittaja pyöräpirjo;28293499:
Täytyy käydä pallogrilli-ostoksilla!

Tietenkin se on kätevin keino, en vain itse tajunnu. Sehän ottaa tuhottoman kauan nuotiolla kun 20+ henkilöä grillaa makkaraa ja kun yhden saa syötyä niin osa porukasta haluaa jo toisen.

No kai sitä yksikin paistaa kerralla useampia vaikka halsterin avulla, mutta on se työlästä silti.

Yhteistyössä