Mitä ruokaa maustamattomista broilerinsuikaleista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän perheen suosikit:
Kanapestopasta: Paista kanasuikaleet, keitä pasta, sekoita kana, pasta ja barillan pestokastike. Syö.
Teryakikana: Paista kanasuikaleet, lisää pannuun cashev-pähkinöitä, kaada päälle teryakikastiketta (sellaista paksumpaa, ei sitä ihan litkua). Tarjoile jasmiiniriisin kanssa.

Broileripastaa.
Currya, kurkumaa ja vaikka paprikaa (siis mausteita) kuullottaisin öljyssä hetken + lisäisin sipulia (tavallista ja valko) ja sit broilerisuikaleet. Sit lisäks ruokakermaa ja lihaliemikuutio ja jos haluaa ni vaik kesäkurpitsaa tai parsakaalia mukaan.
+ Pastaa.

[QUOTE="vieras";22986814]Ruskista broiskut pannulla, lisää kermaa 4dl, wokkivihanneksia pussi ja anna koko soosin hautua n. 30 min, tai vaikka enemmän. Mausta oman mieles mukaan.[/QUOTE]

wokkivihanneksten haudutus 30minuuttia? Kivaa mössöö saa aikaseks:(

[QUOTE="vieras";22986814]Ruskista broiskut pannulla, lisää kermaa 4dl, wokkivihanneksia pussi ja anna koko soosin hautua n. 30 min, tai vaikka enemmän. Mausta oman mieles mukaan.[/QUOTE]

Pakko vielä tätä ohjetta kommentoida, et ällöttävään suomalaiseen tapaan ilmeisesti mausteet heitetään tähänkin ruokaan lopuksi? En ihmettele miksi suomalaiset ostaa niitä oksettavia hunajamarinoituja broilerimössöjä kun ei osata maustaa. Parhaiten mausteista saa maun irti kuullottamalla niitä ensin öljyssä.

Meidän perheelle maistuu kanawokki:

400g kanaa
n. 400g kasviksia
4dl kookosmaitoa
soijakastiketta
sweet chilikastiketta
sitruunanmehua

Paista kanat wokkipannulla, siirrä sivuun. Paista vihannekset wokkipannulla ja lisää loput ainekset ja kanat takaisin pannulle. Maistele ja mausta, tarjoile riisin tai nuudelin kaa. Jos on kiire tai et jaksa pilkkoa vihanneksia, tähän voi käyttää myös pakasteesta wokkivihanneksia (niitä tarvii paistaa kauemmin n. 10min).

[QUOTE="juuei";22986870]Pakko vielä tätä ohjetta kommentoida, et ällöttävään suomalaiseen tapaan ilmeisesti mausteet heitetään tähänkin ruokaan lopuksi? En ihmettele miksi suomalaiset ostaa niitä oksettavia hunajamarinoituja broilerimössöjä kun ei osata maustaa. Parhaiten mausteista saa maun irti kuullottamalla niitä ensin öljyssä.[/QUOTE]

Onko sulla joku ongelma? Ei noita vihanneksia tohon heti sekaan heitetä, kaikkihan sen tietää. Sama homma maustamisen kanssa. Oletin että sen verran löytyy järkeä omasta takaa, ettei kaikkea tarvitse yksityiskohtasesti selittää.

[QUOTE="vieras";22986914]Onko sulla joku ongelma? Ei noita vihanneksia tohon heti sekaan heitetä, kaikkihan sen tietää. Sama homma maustamisen kanssa. Oletin että sen verran löytyy järkeä omasta takaa, ettei kaikkea tarvitse yksityiskohtasesti selittää.[/QUOTE]

Ohjeessasi lukee "lisää wokkivihannekset ja hauduta 30min." eli milloin ne vihannekset sinne lisätään?

[QUOTE="vieras";22986914]Onko sulla joku ongelma? Ei noita vihanneksia tohon heti sekaan heitetä, kaikkihan sen tietää. Sama homma maustamisen kanssa. Oletin että sen verran löytyy järkeä omasta takaa, ettei kaikkea tarvitse yksityiskohtasesti selittää.[/QUOTE]

Olen sitä mieltä, että jos ei itse keksi mitä laittaisi vaikkapa broilerisuikaleista, niin sitten on turha olettaa, että on kovin kummoiset kokkaustaidot muutenkaan ;)

Ap:n kysymykseen:
wokkia tai kanakastike pastalle, kerman sekaan vaikka sinihomejuustoa.

Olen sitä mieltä, että jos ei itse keksi mitä laittaisi vaikkapa broilerisuikaleista, niin sitten on turha olettaa, että on kovin kummoiset kokkaustaidot muutenkaan ;)

Anteeks, mut nyt osui ja uppos! Kai mä nyt oon noista ruokaa ennenkin laittanut, mut ajattelin (nähtävästi tyhmyyttäni) kysyä, josko vaikka saisin jotain uusia ideoita ja reseptejä, joita vois kokeilla. On täällä palstalla joku muukin ennen ruokaohjeita ja -vinkkejä pyytänyt...

Paista ja mausta, sekoita kermaperunapakasteen kanssa samaan vuokaan ja kermat päälle. Sit vaan uuniin ja nam kun tulee hyvä kanaloota! Voi myös laittaa esim koskenlaskijaa, tulee vielä parempaa :)

[QUOTE="ap";22987310]Anteeks, mut nyt osui ja uppos! Kai mä nyt oon noista ruokaa ennenkin laittanut, mut ajattelin (nähtävästi tyhmyyttäni) kysyä, josko vaikka saisin jotain uusia ideoita ja reseptejä, joita vois kokeilla. On täällä palstalla joku muukin ennen ruokaohjeita ja -vinkkejä pyytänyt...[/QUOTE]

Ei se ollut oikeastaan tarkoitettu ilkeydeksi sinua kohtaan, vaan vastaukseksi tuohon "hauduta wokkivihanneksia 30 minuuttia" keskusteluun.

Ei siihen ruuanlaittoon tarvita kuin mielikuvitusta ja kokeilunhalua. Tottakai reseptejä ja ideoita saa pyytää.