Mitä ruokaa (helppoa) voi tehdä kaalista? Ostin sitä raastetta varten, mutta pienin myynnissä oleva kaali oli isompi kuin pääni :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli mulla on nyt sitten helkutillinen määrä ylimääräistä kaalia josta sitten tietenkin olisi kiva jotain ruokaa kyhätä.

En itse keksi muuta, kuin kaalilaatikon...keksiikö joku muu jotain hyvää ruokaa kaalista?

Keittoa en nyt kaipaa kun tänään oli pinaattikeittoa ja huomenna on kasvissosekeittoa :)

Eikö laatikko ja pata ole ihan sama asia? Siis miten ne eroaa toisistaan?

Cole slaw? Mitä se on?

vinkiksi sulle, ap, että voit pyytää myyjää laittamaan kaalin puoliksi jos on liian suuria. ainakin meillä s-marketissa laitetaan jos asiakas pyytää ;)

mutta itte tekisin ison kaalisopan!!nam!

juuri paistoin yhden kokonaisen kaalen..siis paloina tietty ..pannulla voissa ja pistin vielä pataan hautumaan.. perään paketin jauhelihaa..sipulia ja porkkana lastuja.... tulee ihanaa pataa... nam ja ei yhestä kaalista paljoo tuu ja on niin hyvää et katoaa pian..

Meillä syödään semmoista kaaliruokaa, että paistan kaalia pannulla (haudutusvaiheessa lisättävä vettä), maustan karrilla ja paistan lopuksi vielä erikseen makkaranpaloja kaalin päälle pantavaksi. Lapset tykkää, keksin sen kun piti saada 1 makkara riittämään 2 lapselle ja itselle...

Alkuperäinen kirjoittaja hevihoitaja:
vinkiksi sulle, ap, että voit pyytää myyjää laittamaan kaalin puoliksi jos on liian suuria. ainakin meillä s-marketissa laitetaan jos asiakas pyytää ;)

Aijaa...en tiennytkään :D Mutta ei toi varmaan periaatteessa liian suuri ole...siis jos vaan osasi tehdä siitä jotain. Mä en ole ennen kaalista mitään tehnyt (en edes sitä raastetta) joten siksi se nyt tällä kertaa oli mulle vähän iso.

no ei isoissa marketeis tehä niin..

Alkuperäinen kirjoittaja pupi:

no ei isoissa marketeis tehä niin..

no kyllä esim. prismoissa tehdään. kai se riippuu myyjästäkin,mutta kuitenkin,

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Aijaa...en tiennytkään :D Mutta ei toi varmaan periaatteessa liian suuri ole...siis jos vaan osasi tehdä siitä jotain. Mä en ole ennen kaalista mitään tehnyt (en edes sitä raastetta) joten siksi se nyt tällä kertaa oli mulle vähän iso.

Mä teen yleensä 2 kaaliruokaa kun sen ison kaalin ostan..pari päivää säilyy kyllä loistavasti se toinen puolikas kaapissa.

tee jotai ruokaa ja sit raasta salaatiksi loppu. kaalilaatikko olis kans aivan ihanaa!!sellasella ohjeella mihin tulee myös siirappia.

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
juuri paistoin yhden kokonaisen kaalen..siis paloina tietty ..pannulla voissa ja pistin vielä pataan hautumaan.. perään paketin jauhelihaa..sipulia ja porkkana lastuja.... tulee ihanaa pataa... nam ja ei yhestä kaalista paljoo tuu ja on niin hyvää et katoaa pian..

Minkä painoinen se kaali oli? Varmaan jotain nestettä lisäsit pataan? Minkä verran?

Ja missä asteessa ja kuinka kauan on pata uunissa?

Cole slaw? Mitä se on?

Amerikkalainen kaalisalaatti. Minä teen suunnilleen näin:

kaalia raasteena
1-2 porkkanaa karkeana raasteena
½ sipulia hienoksi silputtuna
kourallinen suolapähkinöitä

1 dl majoneesia
sitruunamehua/etikkaa
suolaa, sokeria

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Cole slaw? Mitä se on?

Amerikkalainen kaalisalaatti. Minä teen suunnilleen näin:

kaalia raasteena
1-2 porkkanaa karkeana raasteena
½ sipulia hienoksi silputtuna
kourallinen suolapähkinöitä

1 dl majoneesia
sitruunamehua/etikkaa
suolaa, sokeria

Ei onnistu nyt, kun puuttuu puolet aineista :/ ja kauppaan en nyt hetkeen ole menossa.

Yhteistyössä