Mitä roskaruokaa antaisit mieluiten taaperolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei"

Vieras
Tuli vaan mieleen, kun annoin vuoden ikäisen mutustaa pizzan reunoja kun me syötiin pizzaa (pääruokana juniorille siis ihan muuta) ja olen kuulemma tekopyhä kun se on minusta ok, mutta hesen eväät, kebab ynnä muu ei.

Eli siis
a) hese/mcdonadls/muu hampparipaikka
b) Kebab
c) pizza

Itse kyllä pidän tuota pizzaa vähiten pahana, varsinkin jos on jotkut fiksut täytteet. Ja pizzan reuna nyt on pelkkää jauhoa ja vettä, vähän tomaattikastiketta. Hampurilaisateriassa taas on älyttömästi suolaa ja rasvaa, varsinkin ranskalaisissa. Kebab-annoskin oikein lilluu rasvassa ja on myös todella tulista pienen herkälle vatsalle. Pizzakin toki on rasvaista, mutta pelkät pizzan reunat nyt eivät ole erityisen pahaksi varmasti edes yksivuotiaalle. Limsaa ei saa, eikä karkkeja, sipsejä tms. Pillimehun on saanut joskus ja voi saadakin max. kerran viikossa parissa. Jäätelöä on maistanut muttei tykännyt. Mielummin syö hedelmiä.

Noista ainoa mitä en antaisi on kebab. Tosin syötävyyden kannalta pitsa on kaikkein helpoin, joten todennäköisimmin antaisin sitä. Omasta pitsasta on sitä paitsi paljon helpompi antaa palanen kuin omasta hampurilaisesta.

On saanu maistaa kaikkea mitä minäkin syön. Minusta on tekopyhää koittaa selittää lapselle että äiti kyllä saa sydä epäterveellisesti silloin tällöin, mutta sinä et. älä tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon :)

kaikkea noista voisin antaa vaikka useinkin itse tehtynä, joskus harvoin myös hesestä jne.

Mä en ymmärrä miten vaikkapa jauhelihapizza eroaa pastasta, jauhelihakastikkeesta ja juustoraasteesta.

[QUOTE="ANNIKA";24626464]On saanu maistaa kaikkea mitä minäkin syön. Minusta on tekopyhää koittaa selittää lapselle että äiti kyllä saa sydä epäterveellisesti silloin tällöin, mutta sinä et. älä tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon :)[/QUOTE]

Tässä puhutaan nyt taaperosta! Alle kolmevuotiaalle voi ihan hyvin sanoa, että tämä ei ole pikkulapsen ruokaa. Kouluiässä ja leikki-iässä sitten jo vähän haastavampaa. On paljon muitakin asioita, joita aikuiset saa ja voi tehdä, mutta pienet lapset ei. Kyllä lapsi sen hyväksyy.

Pizzaa antaisin, mutta ei meillä taaperoikäiselle ole kelvannut noista mikään eikä 4v. syö vieläkään hampurilaista ja kebabia en edes viitsi kokeilla, on liian maustettua ja suolaista kuitenkin.

[QUOTE="ANNIKA";24626464]On saanu maistaa kaikkea mitä minäkin syön. Minusta on tekopyhää koittaa selittää lapselle että äiti kyllä saa sydä epäterveellisesti silloin tällöin, mutta sinä et. älä tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon :)[/QUOTE]

Olen samaa mieltä :)

meillä melkein 3v. on hampparilla käynyt,mutta harvoin ( tänä vuonna 2 tai 3 kertaa) ja siksi en pidä sitä pahana. Pizzaa söi päällysteineen kerran illalla ja nukkui sitten tosi huonosti,en tiedä johtuiko pizzasta,mutta ei oo annettu sittemmin pizzaa. Kebapia ei halunnut maistaakkaan,ei syö kokolihaa.

Itse kotona tehtyinä hampurilaiset ja pitsat on minusta ihan ok ruokaa, ei sen "roskempaa" kuin muukaan kotiruoka, kun tekee kunnon aineista.

Nuo pikaruokapaikat on sitten toinen juttu, niihin en taaperoita veisi. Kesähelteellä meidän 4-v. söi ranskalaiset ja jäätelön hampparipaikassa, siihen on jäänyt.

Siis tarkoitan sanoa, että eihän hampurilainen tai pitsa sinänsä ole roskaruoka, jos käyttää esim. täysjyväsämpylää, itse tehtyä jauhelihapihviä, salaattia, tomaattia... pitsa on hieman vaikeampi, siitä tulee äkkiä juuston takia jo liian suolainen ellei ole skarppina.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
meillä melkein 3v. on hampparilla käynyt,mutta harvoin ( tänä vuonna 2 tai 3 kertaa) ja siksi en pidä sitä pahana. Pizzaa söi päällysteineen kerran illalla ja nukkui sitten tosi huonosti,en tiedä johtuiko pizzasta,mutta ei oo annettu sittemmin pizzaa. Kebapia ei halunnut maistaakkaan,ei syö kokolihaa.

Onko kebab teillä kokolihaa?

Pitsa: pohja, kinkkua, ananasta, tomaattikastikettam, juustoa.

Voileipä: leipä, kinkkua, juustoa, margariinia, tomaattia.

Hampurilainen: leipä, jauhelihapihvi, ketsuppia, juustoa, lehtisalaattia.

Mikä tekee toisista roskaruuan ei? Lähes samat ainekset kaikissa. Tosin nyt puhun itse tehdystä pitsasta ja hampparista. Ja mun mielestä on kohtuulisen tekopyhää antaa jotain känttyä lapselle ja itse vetää napa naukuen ylirasvaista makkaraa. Suosittelen tekemään itse niin saa sellaista "roska"ruokaa joka on paremman makuista, paremmat ravintoarvot ja voi antaa hyvällä omallatunnolla lapsillekin....

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

"kebapi" ei ole koko lihaa.

Meillä saa lapset maistaa sitä (roska)ruokaa, mitä aikuisetkin syö. Yhdyn edellisten kirjoittajien tekopyhyyskommentteihin - kenenkään, aikuisen tai lapsen, ei ole HYVÄ syödä roskaruokaa. Jos sitä kuitenkin yksi perheenjäsen syö, on tekopyhää kieltää sama toisilta.

Yhteistyössä