Mitä riisiä kiinalaisessa ravintolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Mitä riisiä ne käyttävät kiinalaisessa ravintolassa? Ei se ole jasmiini- eikä basmatiriisiä ainakaan, joskus olen kiinalaisesta kaupasta ostanut jotain riisiä eikä se ole sitäkään. Se on aivan taivaallisen hyvää ja haluaisin sitä kotiinkin!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mitä riisiä ne käyttävät kiinalaisessa ravintolassa? Ei se ole jasmiini- eikä basmatiriisiä ainakaan, joskus olen kiinalaisesta kaupasta ostanut jotain riisiä eikä se ole sitäkään. Se on aivan taivaallisen hyvää ja haluaisin sitä kotiinkin!

Kyllä mun keittämä jasmiiniriisi on maistunut aika samalta kun kiinalaisissa ravintoloissa. Jos se ero tulee valmistustavasta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä mun keittämä jasmiiniriisi on maistunut aika samalta kun kiinalaisissa ravintoloissa. Jos se ero tulee valmistustavasta?

Ja lisään vielä että eikö se ole yleensä nimellä "paistettu riisi"? Ainakin mun vakkarikiinalaisen listoissa lukee niin. Sitä en kyllä tiedä, että miten se sitten paistetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No miten se riisi sitten kuuluu valmistaa? 1 osa riisiä ja 2 osaa vettä olen laittanut ja miedolla lämmöllä hauduttanut.

En minä ainakaan saa kattilassa riisistä ilmavaa, keittimellä se onnistuu ja kun muistaa pestä riisin ennen keittämistä.

Ja lisään vielä että eikö se ole yleensä nimellä "paistettu riisi"? Ainakin mun vakkarikiinalaisen listoissa lukee niin. Sitä en kyllä tiedä, että miten se sitten paistetaan.

Kattilan pohjalle öljyä, riisit sekaan, sekoitetaan kunnes ovat läpikuultavia. Sitten vesi, suolat yms päälle ja kiehumaan.

Keittämisen jälkeen riisit voi vielä käyttää pikaisesti paistinpannulla.

ja riippuu keittimestä.meillon huono keitin.
meillä keitin lämppää riisin liian kuivaksi joten ilmavuus on siitä kaukana.
paras riisi tulee meillä kattilassa tyyliin näin valmistetaan kipsi:

vesi kattilaan.kiehauta. riisi keoksi keskelle siten että just ylettää keon huippu pintaan. levy pois päältä ja kansi päälle ja ei saa aukoo kantta/sekoittaa noin puoleen tuntiin.
parhaat riisit.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Kattilan pohjalle öljyä, riisit sekaan, sekoitetaan kunnes ovat läpikuultavia. Sitten vesi, suolat yms päälle ja kiehumaan.

Keittämisen jälkeen riisit voi vielä käyttää pikaisesti paistinpannulla.

eiks toi ole kuullotettu riisi. toi on yks tapa keittää riisi.
paistettu riisi on ihan paistettu kylläkin.. ainakin kaikissa kinkkiohjeissa.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
se on jasmiiniriisiä mut ne tekee sen jollain ihmeen keinolla :D

mäki teen sitä himassa mut en vaan saa siitä samanmakuista!! sama niiden kasvisten kans! :kieh: :p :p
Mä teen ne kasvikset näin:
Tarvitaan tietysti kasviksia eli vaikka ihan vaan pelkkää sipulia, paprikaa ja porkkanaa. Leikataan kaikki isohkoiksi paloiksi mutta porkkanat vähän pienemmiksi suikaleiksi. Jos kaapista löytyy tai varta vasten kaupasta ostaa niin sekaan vielä vaikka vesikastanjoita ja bambua.

Öljyä wokkiin tai pannulle ja rehut perään. Kuullotellaan hetki ja lorotellaan ihan reilusti soijakastiketta sekaan. Siis ihan reilusti eli desi-pari. Sitten lorotellaan sekaan omenatäysmehua ja koko härdelli suurustetaan perunajauhoilla (nesteeseen sekoitettuna) sellaiseksi samettiseksi systeemiksi. Cheyennepippuria varovasti mausteeksi ja suolaa vasta maistamisen jälkeen sillä soijasoossissa on yleensä paljon suolaa.

Ei ihan samaa kuin kinkkikuppilassa mutta aika lähellä ollaan.

Uusimmat

Yhteistyössä