Mitä rasvaa taaperolle naamaan kun pientä ihottumaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nenän alla pikkuisen punoittavaa ryhelmää, samoin leuassa sormenpään ko´koinen läntti pientä punoittavaa näppyä. Kuivalta tuntuu. Mikä olisi hyvä rasva tähän, saako kortisonia laittaa naamaan? Nenän alusta tuntuu ainakin kovasti kutittavan. Neuvolasta neuvottiin laittamaan Bepanthenia, mutta se ei tunnu auttavan. En tiedä mistä tuo punoitus on tullut.

Ikää lapsella siis 1v2kk.

Auttaako tuo Ceridal ihottumaan? Milloinka tuota ihottumaa pitäisi lähteä selvittelemään, vai voiko noita ihottumia olla ilman sen suurempaa selvittelyä, jos ei kovin tuosta pahene? Muualla kehossa ei ole ihottumaa.

Jos pari pientä läiskää on,en tekisi muuta kuin rasvaisin.Meillä tytöllä on läikkiä jaloissa käsissä ja kasvoissa.Testeissä käytiin,eikä mitään löytynyt,todettiin atooppiseksi.
Kyllä ceridal hyvä on,yöksi laitan pahempiin paikkoihin myös kortisonia.
Ikää hänellä 1v6kk

Ceridalia meilläkin tai jotain muuta rasvaista, näppyä on siellä täällä mutta eipä neuvolasta kommentoitu muuta kun että rasvaa laita.
Ap:n kuvailu vaikuttaa atooppiselta, on juuri läiskäistä kuivaa ryhelmää. Ja se kutisee.

Mä olen todennu Ceralanin, Ceridalin, Essexin ja Aqualanin hyviksi perusvoiteiksi. Sibicortia sitten pahemmalle iholle, kun se on sellanen, mitä voi laittaa myös kasvoillekin. Aqualania olen käyttäny saippuana.
Perusvoiteita mulla on yleensä 2-3 kpl erilaista, joita sitten käytän kuuriluonteisesti. Vaihdan välillä, koska iho tottuu voiteeseen, jos sitä käyttää jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja tupla-äippä:
Minäkin kokeilin tuota nukkuvan rasvaamista,heti havahtui hieromaan nassuaan,hereillä ei=)
Onko muut huomannut ,että kesällä olisi pahempi ihottuma kuin talvella?Meillä ainakin on niin.

meillä just atoopikolla päinvastoin,kesällä aurinko tuntuu tekevän ihmeitä iholle ja talvella taas pahenee

Olen imetellyt miksi tytöllä iho kesäisin selkeästi huonompi,kuin talvella.Mulla kans atooppinen ja talvet huonompia.. 5ttä eri rasvaa kanssa käytössä,mutta laitoin vain tuon ceridalin,koska se on toimivin meillä.

Yhteistyössä