Mitä rasvaa kokeilen seuraavaksi? Vai lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tytöllä 3v on ollut pienestä asti ihottumaa. Tai tähän mennessä talvisin ja on rasvauksella pysynyt kurissa. Nyt selässä on sellainen mun kämmenen kokoinen alua punainen ja kutiaa. Ollut jo kohta kuukauden. Ei auta enää perusrasva. Hain apteekista dexem-rasvaa ei auta, laitettu jo reilu viikon aamun illoin. Tai sen verta auttaa ettei koko ajan raavi, mutta parantunut alue ei ole.

Osaatteko neuvoa rasvaa mitä kokeilla seuraavaksi vai täytyisikö lääkärille näyttää?

Helokkiöljykapseleita ja sinkkiä. Käy kysymässä luontaistuoteliikkeestä. Minä kävin ja sain tuon vinkin. Jo loppu ihottumat kuukauden kuluttua käytön aloittamisesta.

Kokeile ihan reilusti kortisonevoidekuuria. 1% kortisonia viikon kuuri aamuin illoin, tai pidempäänkin, että saat ihottuman kokonaan pois. Se on pienempi haittaa laittaa kortisonia niin että ihottumat poistuvat, kuin antaa ihon kutista, jolloin lapsi raapii sitä ja tulehdusten riski kasvaa. Muistathan, että kortisonia käytettäessä älä sotke siihen perusvoidetta, se vain "laimentaa" kortisonin tehoa.

Jos lääkärille viet, niin kortisonia se ensin ehdottaa. Joten olisi hyvä kokeilla sitä jo valmiiksi, jos se ei auta, niin sitten lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kutina:
Kokeile ihan reilusti kortisonevoidekuuria. 1% kortisonia viikon kuuri aamuin illoin, tai pidempäänkin, että saat ihottuman kokonaan pois.
Suoraan 2,5% hydrokortisonia. Ne on kuitenkin niin mietoja, että kannataa heti pistää tuota vahvinta hydroa mitä saa ilman reseptiä.

tytöllä parani kamalat, rupiseksi menneet ihottumat kun alettiin syöttää sinkkiä (1 tbl), d-vitamiinia (20mikrog.), kalaöljyä (lusikallinen) ja maitohappobakteereja (1-2kaps.)

Lisäksi päivittäinen suihku ja rasvaus, viikossa oli iho ehjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
tytöllä parani kamalat, rupiseksi menneet ihottumat kun alettiin syöttää sinkkiä (1 tbl), d-vitamiinia (20mikrog.), kalaöljyä (lusikallinen) ja maitohappobakteereja (1-2kaps.)

Mä olen kans kuullut tuosta et kalaöljyllä moni on parantanu ihon. Tai jollain muulla rasvahapolla.

Siis noilla luontaistuotteilla voi saada ihmeitä aikaiseksi iholle, mutta minä ajattelin, että olisi tärkeää saada nyt nopeasti iho kuntoon, juurikin kortisonikuurilla. Sitten voi ruveta kokeilemaan juuri sinkkiä, helokkihelmiä tai kalaöljyä, jotta iho pysyisi hyvänä. Nuo em jutut kun vaativat pidemmän käyttöajan että hyödyt näkyvät, yleensä 1-2kk. Kaikki eivät tietenkään sovi kaikille, mutta toivottavasti jostain on apua ap:llekin!!

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

Mä olen kans kuullut tuosta et kalaöljyllä moni on parantanu ihon. Tai jollain muulla rasvahapolla.

sinkki ja d-vitamiini ovat myös tärkeitä ihon rakennusaineita.

tällaisia rupia oli jo tullut:

Siis noilla luontaistuotteilla voi saada ihmeitä aikaiseksi iholle, mutta minä ajattelin, että olisi tärkeää saada nyt nopeasti iho kuntoon, juurikin kortisonikuurilla. Sitten voi ruveta kokeilemaan juuri sinkkiä, helokkihelmiä tai kalaöljyä, jotta iho pysyisi hyvänä. Nuo em jutut kun vaativat pidemmän käyttöajan että hyödyt näkyvät, yleensä 1-2kk. Kaikki eivät tietenkään sovi kaikille, mutta toivottavasti jostain on apua ap:llekin!!

no viikossa oli meillä kunnossa. Kuvan näet tuossa ylhäällä, mistä lähdettiin liikkeelle.

Huolellinen peseytyminen ja ihon rasvaus suihkunihkeänä on myös tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Kokeile ihan reilusti kortisonevoidekuuria. 1% kortisonia viikon kuuri aamuin illoin, tai pidempäänkin, että saat ihottuman kokonaan pois.
Suoraan 2,5% hydrokortisonia. Ne on kuitenkin niin mietoja, että kannataa heti pistää tuota vahvinta hydroa mitä saa ilman reseptiä.

Ei se 2,5 % hyödytä enempää kuin paksuilla ihoalueilla. 1% muualle kuin kämmeniin, jalkapohjiin tms.

Ja jos on joku sieni, voi olla, että menee ensin paremmaksi, mutta lehahtaa pahasti uudelleen, kun kortisonin käytön lopettaa. Voisi laittaa Sibicortia (1% hydrokortisoni + klooriheks.), auttaa myös joihinkin sieniperäisiin ihottumiin + kun on kylmäsäilytys, tuntuu kivalta levitettäessä.

Maitohapot, d-vitamiini, päivittäinen suihku ja rasvaus vasta puhtaalle iholle, Ceridal lipolotion ja gluteeniviljat poissa ruokavaliosta. Siinä oli meidän sekoitus, toivottavasti saisitte avun jostain pian :)

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Lääkäriin eikä mitään luontaistuotehömpötyksiä! Luontaistuotteiden joukossa on myös tuotteita, jotka voivat pilata terveyden ( esim. nostaa maksa-arvoja )

Kalaöljyt,d-vitamiini ja sinkki eivät tietääkseni ole mitään hömpötystä?
Eikä muuten lääkäritkään ole jumalia.

Yhteistyössä