Mitä pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta käytät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ALmaGalMEn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29795166:
Vain pesupähkinöitä :)

Musta tuntuu, että jos pesen niillä kauan niin vaatteet muuttuu vähitellen jotenkin tunkkaisiksi. Vai kuvittelenko mää vaan? Olen nykyään tehnyt niin, että pesen aina sitten jonkun aikaa pesunesteellä. Oliskin kohta aika vaihtaa pähkinöihin :)

Musta tuntuu, että jos pesen niillä kauan niin vaatteet muuttuu vähitellen jotenkin tunkkaisiksi. Vai kuvittelenko mää vaan? Olen nykyään tehnyt niin, että pesen aina sitten jonkun aikaa pesunesteellä. Oliskin kohta aika vaihtaa pähkinöihin :)

Mulla ei ainakaan tässä 6kk aikana ole muuttunut miksikään :) En tiedä sitten, riippuuko jotenkin koneesta tai muusta. Tulee puhdasta ja raikasta, tuoksutonta pyykkiä.

• Tykkää
Reactions: Mythago
Omo nestemäinen, semmonen vihreä paketti. Comfort aloe vera huuhteluaine. Ihanaa, pyykit voi viedä taas ulos kuivumaan! Tuoksu on ihan mahtava eikä tartte käyttää kuivausrumpua!

• Tykkää
Reactions: StaRR
Ainakin se OMO:n violetti nestemäinen haisee aivan karmeelta.. Vaikka laittas kuinka pienen tipan niin se lemu pysyy pesusta pesuun ja yhden tutun koko asunto haisee sille..

Ok, oon miettinyt että miksi joku sitä ostaa vai eikö sitä lemua huomaa. Puistossa käy yks tuttu perhe ja kaukaa jo haistaa millon ovat saapumassa. Mukava kemikaaliannos heidän vauvallekin.

Pesuainetta on milloin mitäkin. nyt on tuota, vedellä vaan huuhdellaan :)
maxi-trat-color-3kg-.jpg

ariel coloria olen käyttänyt tähän asti, mutta olivat sitten menneet vsihtsmssn arielissa tuoksun ja pesun jälkeen esim, mun treenivaatteet haisee hien ja oksennuksen sekoitukselle, joten tuli merkin vsihto.... Bio luvilia ostin nyt js sinistä softlan ultra huuhteluainetta,,,

Käytän Serton pesujauhetta ja huuhteluaineena Comfort sensitiveä. Nyt on myös joku omenantuoksuinen, olisiko Rainbown merkki, joka on ihan hyvä huuhteluaine sekin. Urheiluvaatteissa tai muuten haisevissa vaatteissa käytän joskus huuhteluaineena etikkaa.
Tahrat meillä poistuu sappisaippualla.

Olen näemmä viimeksi ostanut paketin ARIELia. Huuhteluaineeksi valitsin kokeilumielellä Rainbow huuhteluainetta.

Ja mitä siihen pyykin koppuraisuuteen tulee, niin kyllä se on ihan fakta, että jos pyykkiä ei rummuta, eikä pesun yhteydessä käytä huuhteluainetta, pyykki jää koppuraiseksi. Ei sitä huomaa, jos ei ole tottunut ruummuttamaan tai käyttämään huuhteluainetta, mutta jos on niihin tottunut, eron huomaa selvästi.

Mulla on ollut muutaman vuoden sisällä 3 eri pyykinpesukonetta ja monia erimerkkisiä pesuaineita ja erotan kyllä aina, jos pyykkiä ei olla rummutettu/käytetty huuhteluainetta. Joten ei ole koneesta tai pesuaineesta kiinni.

Ja huuhteluaine on täysin korvaamaton muutaman neuletakkini kohdalla. Mikäli niiden pesussa ei olla käytetty huuhteluainetta, ovat ne todella sähköisiä. Huuhtelainetta käytettäessä sähköisyys vähenee radikaalisti.

Arielin jauhetta oon käyttänyt mutta kuten edellä sanottiin, menee vaihtoon kun ovat vaihtaneet sen tuoksun. Arielin nestemäinen haisee ihan karsealle ja haju pysyy vaikka kuinka pesisi. Välillä käytän myös Omon hajutonta nestemäistä ja valkoisille Omo white. Huuhteluaineena etikka ja ainakin meidän pyykki on pehmeää.

Minä ostin kerran paketin Omon pulveria ja se haju oli niin tyrmäävä, että haisi kaapissakin vielä sen jälkeen kun olin koko paketin heittänyt lähes käyttämättömänä roskiin. Vaikka laittoi pyykkiin kuinka vähän, niin se haju jäi tosi pistävästi vaatteisiin. Oli muistaakseni joku ihan tavallinen Omo, värilliselle pyykille. Haiseeko nuo Omon nestemäisetkin yhtä voimakkaalle? Joskus olen harkinnut ostavani, mutten ole viitsinyt jos sekin purnukka onkin laitettava hävitykseen ennen aikojaan.

allegroa pesuaineena jo viimeiset 10 vuotta.

huuhteluaineena käytän talviaikaan sähköisyyden poistoon etikkaa mutta en sen takia et vaatteista tulis pehmeämpiä vaan tuon sähköisyysasian takia.

punnitse ja säästä kaupoissa on ostanut nyt shampoota omaan pulloon ja siellä nähnyt myös nuita hyvä olo pesuaineita

[QUOTE="kuikka";29796472]allegroa pesuaineena jo viimeiset 10 vuotta.

huuhteluaineena käytän talviaikaan sähköisyyden poistoon etikkaa mutta en sen takia et vaatteista tulis pehmeämpiä vaan tuon sähköisyysasian takia.

punnitse ja säästä kaupoissa on ostanut nyt shampoota omaan pulloon ja siellä nähnyt myös nuita hyvä olo pesuaineita[/QUOTE]

eiku ne olikin ole hyvä pesuaineta!

Yhteistyössä