Mitä puuron tilalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äpyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puuroja on niin monenlaisia että varmasti löytyy sellainen joka maistuu. On valmispuurojakin sataa sorttia. Voisilmän voi laittaa, hedelmäsoseita, marjoja ym. Mielikuvitus kehiin. :)

Joo, puurosta saa niin erilaista. Laajenna erilaisiin viljoihin, tee vaikka ruismarjapuuroa tai vispipuuroa taikka porkkanapuuroa. Lehmänmaitoa kannattaa vältellä ja korviketta ei saa keittää, mutta miten ois riisipuuro riisi- tai kauramaidosta?

Miksei korviketta saa keittää? Kyllä minä aikoinaan tein vauvan puuron välillä korvikkeeseenkin. En huomannut pilalle menevän. Jotain vitamiineja siinä tietysti varmaan tuhoutuu, mutta vauvaikäinen saa vielä varmaan muutakin maitoa.

meillä on sama ongelma jo monta kuukautta! poika nyt 1,5 v eikä oikein mitään saa alas ei aamupalaksi eikä iltapalaksi. lounaan ja päivällisen syö hyvin, mutta juuri aamu ja iltapalat erittäin ongelmallisia kun lapsi ei huoli enää puuroja joita on kaikki mahdolliset käyty läpi valmispuuroista neljän viljan puuroihin sun muihin, luulin jonkun puuron nappaavan kun niitä todellakin on niin monia mutta ei. ja toinen ongelma on kun yritin höystää puuroja, niin milläs höystät kun ei lapsi syö mitään makeaa eikä oo ikinä syönyt, siis lapsi ei niistä pidä eikä suostu syömään!! ei soseita, ei marjoja,ei jugurtteja,kiisseleitä, rahkoja.......muroja myös on yritetty mutta ei uppoa. iltaisin saattaa sitten syödä nakkeja mutta kun ei viitsisi joka aamu ja iltapalalla olla antamassa nakkejakaan. myöskin olen huomannut, kun eräänä epätoivoisena aamuna annoin aamupalaksi makaroonia niin johan kelpas, eli kaikki ns. ruoka uppoaa eikä niitten kanssa ole ongelmia, mutta kuka sitten antaisi lapselle 4 lämmintä ateriaa päivässäkään...?? ongelmallista.

Voisko sitten antaa ensim. ihan keitettyä perunaa/bataattia/porkkanaa vaikka korvikkeeseen muussattuna? Onkohan kaupassa vielä sellaisia perunasuurimoita? Jos vauveli tykkäisi vähän stydimmästä.

Tätä olen ehdottanut ennenkin.. Eikös Weetabixissa ole vähän vähemmän suolaa..? En tiedä uskaltaisko puolivuotiaalle antaa, mutta meidän poika on 1-v:sta lähtien syönyt sitä välillä, jos puuro ei uppoa. Pehmitän sen maidolla ja päälle hilloa tai jogurttia.

Yhteistyössä