Mitä puuhailette/leikitte 3 kk vanhan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uneton

Vieras
Tytöllä, 3 kk, on unirytmi niin päin peppua kuin vain voi olla. Kun viime yönä hän olisi halunnut seurustella 02-04 (muutenkin menee nukkumaan vasta puoliltaöin), päätin että nyt saa riittää. Tytöllä on taipumus nukkua kaikki päivät pääksytysten. Itse olen ihan hajalla, koska en_vaan_saa unta päivällä, eli nukun jatkuvasti 3-4 tuntia yössä. Siispä täytyisi keksiä keinoja, miten tyttöä pidetään päivisin hereillä. Mitä te teette tuon ikäisen kanssa "aktiviteetteina"?

Olen pitänyt tyttöä puuhamatolla, "jumpannut" hänen kanssaan, lueskellut loruja ja körötellyt polvella, yrittänyt kanniskella mukana kodin askareissa. Tuleeko mieleen muita vinkkejä miten saisin tytön olemaan hereillä päivällä ja nukkumaan yöllä?

Ja paljonko annatte tuon ikäisen nukkua päiväunia? Pakkohan sen kai jonkun verran täytyy antaa nukkua?

yöllä ei kannata alkaa seurusteleen.ota vaan viereen sänkyyn jos rupee kitiseen, ja jos saa rintamaitoa,tissi suuhun ,niin eiköhän ala nukuttaa.ja valot pois yöllä kanssa.

minusta 3 kuinen on vielä niin vauva, ettei siihen rytmiin tarvitse tai kannatakaan puuttua. ja "väkisin" valvotaa ei ainakaan! kyllä nuo rytmit ja tavat vielä muuttuu miljoonia kertoja.jaksamisia!

En seurustelekaan yöllä vaan tarjoan vaan tuttia, tai tissiä jos edellisestä syötöstä on aikaa. Ei se kyllä tehoa nukutuskeinona, valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minusta 3 kuinen on vielä niin vauva, ettei siihen rytmiin tarvitse tai kannatakaan puuttua. ja "väkisin" valvotaa ei ainakaan! kyllä nuo rytmit ja tavat vielä muuttuu miljoonia kertoja.jaksamisia!

Näin ajattelin itse, mutta meillä rytmi on mennyt koko ajan vain huonompaan suuntaan kun olemme antaneet sen itsellään kehittyä, ja nyt tilanne on tosiaan se, että en kohta enää jaksa. Olen ihan loppu. Pakko on jotain tehdä.

Kyllä sä voit varovaisesti yrittää rytmittää oikeaan suuntaan, ihan vaikka 15 min kerrallaan. Eli "valvota" ilta-aikaan, niin että pikkuhiljaa se nukkumaan meno aikaistuu.