Mitä puette vauvalle päälle nyt keväällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2404
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä 5kk neiti ja päälle tuulipuku (prismasta ostettu) ja alla on body ja sukkikset. päähän kypärämyssy ja villasukat ja ohuet lapaset ja hyvin on nukkunut. Jos on vähän tuulisempaa/varjoisampaa niin olen laittanut lisäksi ohuen viltin jalkojen päälle.

No mä laittaisin ihan ns. välikausiasun, mieluiten haalarin kun konttailee ja ryömiskelee. Päähän ohuempi pipo tai kypärämyssytyyppinen ratkaisu. Tai pipo+kauluri. Käteen kevätrukkaset tai lapaset. Jalkaan töppöset tai kengät. Nämä siis vähän vanhemmalle, joka viihtyy maassakin.

Miten paljon laittaa vaatetta välikausihaalarin alle, kun maa on kuitenkin vielä "jäässä", eli kylmähän peppuun tulee istuskellessa, vaikka mittari näyttäis viittätoista..

Meillä oli tänään n. +10 asteen lämpötilassa body, sukkahousut, collegehousut, villasukat, kypärämyssy, kauluri, fleecetakki, välikausihaalari, kurahousut, kurakintaat ja kumpparit. Hyvät vaikutti olevan, ei tullu hiki eikä vissiin kylmäkään. Eli kurahousut toimii hyvänä lisälämmittimenä välikausihaalarin päällä ja alla vielä sukkahousut ja housut.

Voi apua kuinka paljon teidän vauvoilla on päällä! Tai mun vauvalla sitten vähän. Ihan miten vain tulkitsee :) Meidän poika nukkuu tällä hetkellä vaunuissa ja päällä on body, sukkikset, sukat, kypärämyssy, hanskat ja villatakki. On laitettuna ä-pakkauksen toppapussiin mutta sitä ei ole suljettu. Sitten kopan päällä on peitto ja harsolla suojattu ettei pääse tuuli sisälle. Hyvin tuntuu tarkenevan. Ja on siis varjossa. Tosin meidän ukko on aina ollut tosi lämminverinen. Liika pukeminen aiheuttaa saman tien kamalan kitinäkohtauksen. En alkuun millään meinannut uskoa, että se pärjää niin vähällä vaatetuksella.

Äsken ulkoiltiin niin ettei ollu edes hanskoja kädessä ja ihan lämpöiset kädet oli... Päällä oli body, puolipotkuhousut, sukat, töppöset, välikausihaalari ja kypärämyssy. Ikää pojalla 11 kk. Lämmintä 15 astetta.

kuumaveri: äpakkauksen pussi ja peitto vielä päällä on kyllä aika paljon lämmikettä! Meidän neiti tarkenee talvellakin ilman toppapukua makuupussissa rattaiden jalkasuojan alla nukkumassa(ja ilman koppaa kun on jo liian iso).

Meillä 8kk tyttö nukkui äsken ulkona ja päällä oli body, sukkikset, fleecehaalari, välikausihaalari, ohut kypärämyssy, lapaset ja töppöset. Hyvin pärjäsi...
Isompi vajaa 3v ulkoillessa sukkikset, aluspaita, fleecetakki, välikausihaalari, pipo ja ohuet hanskat, lenkkarit. Isompi hiki päässä touhusi joten huomenna jätän fleecen pois.

Meillä nukuttu koko talvi Ruskovillan välihaalarilla, alla normi vaatetus + äippäpussiin. Villahaalarilla mennään edelleen nukkumaan mut ilman pussia ja aina ollut lämmin. En olis uskonut mut tuo haalari ollut ihan loistotuote.

Peukku Ruskovillalle täältäkin. Se on ihana, lämmin ja ylimääräinen vaatekerros, mutta ei liian kuuma. Hengittääkin. Minusta moni pukee täällä tosi vähän...

Meillä on vielä Ruskovillan päällä ohut kokopuku tai kevyttoppapuku. Lämpimässä on hyvä nukkua, jos raitis ilma vaan kiertää.

Mie taas aina ihmettelen, miten moni pukee niin paljon. :) Mut yksilöitähän vauvat on, toiset on kuumaverisiä ja toiset ei... Viime kesänä, pojan ollessa muutaman kuukauden ikäinen, en laittanut pojalle myssyä vaunuissa olessaan ja sitäkin moni ihmetteli. Tuntuisi minusta aika hassulle pukea myssy pihalle mennessä vaikka siellä on lämpöisempää kuin sisällä (meillä sisälämpötila 19-20 astetta) ja vauva on koko ajan tuulen- ja auringonsuojassa. Poitsilla on atooppinen iho ja se ei kestä yhtään hikoilua, joten yritän välttää ylipukemista. Yleensä puen suunnilleen saman verran kuin itsellekin ja olen huomannut että ennemmin mulle kylmä tulee kuin pojalle. Meillä ei nukuta vaunuissa ja sekin tietysti vaikuttaa pukeutumiseen.

Yhteistyössä