mitä puen päälle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
ristiäisiin... pidän aina mustia vaatteita, mitä siis puen päälle, jotain muuta kun mustaa? entä 5v pojalle? sille ei ole mitään juhla vaatetta. voiko mies laitta vaan suorat housut ja silkkipaidan joka musta, kun pukua sillä ei ole??

meillä on ollu aika vapaata ton vaatetuksen suhteen, miehellä ollu siistit housut ja kauluspaita, itellä yleensä joku mekko tai jakkupuku. Löytyskö pojalle vaikka siistit farkut ja kiva paita?

Meidän lasten ristiäisissä (kotona) kaikilla miehillä on ollut puku. Kesällä vaalea ja talvella tumma. Naisilla on ollut hame ja jakku tai paitapusero tms. Talviristiäisissä mulla oli itselläni mustat suorat housut ja juhlava paita.

Kuopuksen ristiäisissä esikoisella oli juhlavampi mekko. 5-vuotiaalle pukisin siistit housut ja jonkun kauluspaidan. Miehelle puku ja naiselle hame/suorat housut. Niin ja meidän ristiäisissä kaikilla vierailla oli juhlakengät erikseen. Itse en ollut koko asiaa edes ajatellut ja viime hetkellä tajusin, et kaikki muut on kengät jalassa. Ei muuta kuin äkkiä kenkiä etsimään kaapista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksei voi mustaa pukea?

(En ole ollut ristiäisissä)

Pelkkää mustaa en pukisi. Se on mielestäni suruvaatetus. Mustan kanssa jotain värikästä esim paitapusero, niin sopii paremmin

Mutta jos aina käyttää mustaa, niin eikös se oteta huomioon? mä en tajuu taas näitä värikoodeja. kun mä kuolen, niin mä haluan, että vaan ne pukeutuu mustaan, jotka muutenkin niin tekis. Mieluiten sais olla jotain punasta päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei voi mustaa pukea?

(En ole ollut ristiäisissä)

Pelkkää mustaa en pukisi. Se on mielestäni suruvaatetus. Mustan kanssa jotain värikästä esim paitapusero, niin sopii paremmin

Mutta jos aina käyttää mustaa, niin eikös se oteta huomioon? mä en tajuu taas näitä värikoodeja. kun mä kuolen, niin mä haluan, että vaan ne pukeutuu mustaan, jotka muutenkin niin tekis. Mieluiten sais olla jotain punasta päällä.

Arkivaatteet on vähän eri juttu. Arkena jokainen pukeutuu mihin väriin tykkää, mutta juhlissa on mielestäni syytä nouttaa tiettyjä sääntöjä. Risitiäiset on arvokas tilaisuus ja oikeanlaisella pukeutumisella kunnioitetaan sekä tilaisuutta että päivänsankaria. Jos meidän lasten ristiäisiin olis joku tullut täysin mustissa (papin lisäksi), niin kyllä olisin vähän pitkään katsonut.

Yhteistyössä