Mitä poroille ( joista tehdään käristystä) syötetään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ultramariini

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
33 025
-29
38
Olipa hölmösti muotoiltu otsikko. Mutta olen aina ollut melkeinpä siinä uskossa, että porot söisivät lähinnä jäkälää tai jotain kasveja tms.:ashamed:
mutta ruokitaanko niitä jollain kalaa sisältävällä ravinnolla.

Poronkärisytksessä maistui tosi vahvasti kalan maku...
Joskus olen saanut kalanmakuista broileria, mutta en ennen poroa.

yleensä ihmiset syö vasan lihaa ja niille ei ole syötetty mitään vaan ne ovat syöneet sitä mitä metsästä sattuu löytymään. Satunnaisesti saatetaan turisteille syöttää raavaan lihaa ja niille syötetään talvisin keinorehua joka on tehty ties mistä.

yleensä ihmiset syö vasan lihaa ja niille ei ole syötetty mitään vaan ne ovat syöneet sitä mitä metsästä sattuu löytymään. Satunnaisesti saatetaan turisteille syöttää raavaan lihaa ja niille syötetään talvisin keinorehua joka on tehty ties mistä.
ok. Kiitos tiedosta. Tämä oli siis kaupan pakastealtaasta metsästettyä käristyslihaa. Se maistui pahalta ja kieltäydyn uskomasta,että vika olisi kokissa.:xmas:

Missä muuten sait syödäksesi kalalle maistuvaa poroa, jossain turistirysässä varmaan?

edit ne pakastealtaan valmiit käristelihat on tehty kaikista huonoimmista roippeista, niitä ei saa missään nimessä mennä ostamaan

Rehua ja heinää omasta pellosta talvisin, kesällä syövät mitä metsästä löytävät.

Suosittelen että jos yhtään tunnet/tiedät poronhoitajia niin kysyt lihat heiltä itseltään. Nuista kaupan tiskeille tulevista lihoista ei kyllä koskaan tiedä millasilla hihnoilla kulkevat.
Tai lapin kansaan ilmotusta että ostetaan poronlihaa.

Mä olen kyllä saanut kaupasta ihan hyvänmakuisia poronkäristeitä, ei ole kala tai muutkaan sivumaut maistuneet. Väitän, että parempiakin paloja kuin nuo kaupan on olemassa, mutta.. :)

Yhteistyössä