Mitä pojalle ylioppilaslahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimosa

Vieras
Hyvissä ajoin kyselen, kun ei itsellä ole mitään ideaa, mitä voisi pojalle ostaa ylioppilaslahjaksi? Raha on yksi vaihtoehto, jos en mitään muuta keksi, mutta olisi mukavampaa antaa jotain muuta..

Kysele pojan vanhemmilta, kerätäänkö hänelle mitään astiastoa.
Vuodevaatteita, esim. jotain vähän tyyrimpiä pussilakanoita.
Tyylikäs kahvinkeitin / mikro, kun luultavasti muuttaa pian omilleen.

Musta sukulaispojalle voi antaa ihan hyvin rahana. Omalleni ja kummilapselle haluan jättää jonkun pysyvämmän muiston. Mä käytin aikoinaan ne rahat, joita tuli sukulaisilta, ostamalla itselleni liinavaatteita ja astioita. Eipä sitten tarvinnut niitä hankkia, kun omilleni muutin. Mutta mä tietty olinkin tyttö.

Mistä tää poika tykkää? Harrastaako jotain? Harrastukseen liittyvä kuvateos?

Poika asuu ainakin toistaiseksi vielä kotona, kesällä menee armeijaan, sen jälkeen ilmeisesti muuttaa kotoa pois.. ehkä.. Jotain astioita yms. itsekin mietin tai lahjakorttia. Vanhemmilta olen udellut, mitä poika tarvisi/haluaisi, mutta eivät osanneet sanoa mitään, kun eivät itsekään tiedä. Poika ei itse osaa sanoa, kun häneltä kysyy.. Hankalaa!

Ja tuo raha tuossa tilanteessa tosiaan ehkä mieluisin vaihtoehto, ellei sitten ole poika toivonut erikseen jotain tiettyä.

Niin ja laadukas pölynimuri on kanssa hyvä vaihtoehto! :D

Rahaan minä taidan kallistua, vaikka en rahalahjoista oikein pidäkään. Saa ostaa sitten itse mitä tykkää.. Lisää ideoita silti mielelään otan vastaan, jos jotain mukavaa tulisikin vastaan :)

Jos ostaa viinilaseja, konjakkilaseja, alkoholia tms, kannattaa tarkastaa, että lahjan saaja yleensä käyttää alkoholia. Ankeata saada viinilasit, jos ei ole edes tavallisia juomalaseja, eikä käytä ollenkaan alkoholia. Niitäkin on jonkin verran.

mä olen ostanut usealle "ei niin läheiselle" ylppäripojalle kynäsetin, sellaisen missä kuulakärkikynä ja muste-tai lyijytäytekynä ja sit siihen oon kaiverruttanut nimen

poika lähtee ilmeisesti opiskelemaan eli anna jotain tarpeelista omaan kämppään... minun poikani sai kahvinkeitintä, astioita ja keittiövälineitä ja käytössä ovat olleet ja tarpeeseen tulleet.

Yhteistyössä