Mitä pitäis tehdä kun vauva...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Uneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Uneton"

Vieras
Ei nuku päiväunia eikä nyt oikein öitänsä. hampaat varmaan vaivaa. Ensimmäinen lapsi niin en oikein tiedä, että annanko yöllä tilkan maitoa kun alkaa kovasti itkeen(rauhottuu varmasti) vai kuuntelenko huutoa aikani ja viimeisenä vaihtoehtona annan maidon tilkan_??? Ja siis poika syö kunnon puuro annoksen ja pullon maitoa ennen kun menee nukkuun, joten nälkäänsä hän ei huuda, mutta rauhottuu vaan maidolla. Kun en taas haluaisi että tottuu siihen että yöllä taas alettais maitoa juomaan.
Taisi tulla sekava viesti. Jos osaatte fiksusti neuvoa niin olis kiva! ilkeyksiä en nyt jaksa. KIITOS!

[QUOTE="Uneton";23051806]7kk. En mäkään haluaisi huudattaa. mutta totutanko ihan mamman-pojaks jos heti annan maitoa ja otan viereen ja syliin?:([/QUOTE]

Et totuta. 7kk on ihan vauva vielä :) Älä todellakaan mieti nyt mitä "muut ajattelee" tai "tuleeko tästä mammanpoika tms" teet niinkuin sä itse parhaaksi koet, läheisyyttä lapselle ja sinulle :) 7kk on todella pieni, ja ei itke kyllä turhaan.

mun mielestä 7kk on aika pieni, en todellakaan jättäisi yksin itkemään. Lapset nukkuu huonommin silloinkin kun ovat oppimassa uutta, eikä noin pieni ymmärrä vaikka sille selittäisi mitä.

Meillä poika nyt 7,5 kk ja hampaita tekee kovasti. Öisin yöt mennyt ihan hulinaksi, mutta nostan suosiolla aina viereen ja annan maitoa. Ei tulisi mieleenkään huudattaa yöllä. Nukutaan sitten päivällä vielä yhdessä päikkärit kun nukkuu paremmin vieressä. Tuskin tuo tuosta pilalle menee.

Lisään vielä että itsekkin olen aina ottanut, ei olla koskaan annettu yksin huutaa. Nyt lapsi on 2v ja ei mikään mammantyttö, ihan normaali lapsi se on. :D Ja nykyään nukkuu yötkin heräämättä :)

Antaisin maitoa. Omalleni annoin vuoden ikään asti kun tuntui sitä tarvitsevan, ei muuten rauhoittunut. Tasan vuoden iässä otettiin sitten tuttipullo, yömaidot ja nukutusmaidot pois ja oli silloin valmis ja alkoi nukkumaan.

Olen samaa mieltä kuin monet asiatuntijat eli silloin kun vauvalla joku vaiva tai kipeänä niin voi luovia miten ikinä vain tilanteesta selviää eli olla vähän löyhempi kuin normaalisti. Yrittää sitten vaivan mentyä ohi palata taas normaaliin rytmiin ja oikoa näitä "huonoja tapoja". En antaisi itsekään huutaa, siis huudattamalla huudattaa. Ensin yrittäisin taputella silitellä ja vaikka ihan sylissä rauhoitella ja jos vaan huutaa, niin anna vaan maitoa. Pääasia että lohtunsa saa ja pääsee taas unten maille. Sitten myöhemminhän voitte pitää unikoulun kotona kun vaivoja ei ole ja ikää tulisi vähän vaikka lisää vielä (esim. 8-10kk).

Noin pienelle maitoa! Kaikki meidän lapset juoneet 1v. ikäiseksi yömaidot. Nukkuvat paremmin. Kuka sitä huutoa jaksaa kuunnella... lapsihan herääkin sitten ihan kunnolla.

Selvä...kiitos neuvoista. ELikkä olen yhtä "nössö" äiti kun aina ennenkin ja pitelen lastani sylissä niin paljon kun hän sitä haluaa!:) Toivottavasti ens yönä meilläkin nukutaan!?!

[QUOTE="Uneton";23052045]Selvä...kiitos neuvoista. ELikkä olen yhtä "nössö" äiti kun aina ennenkin ja pitelen lastani sylissä niin paljon kun hän sitä haluaa!:) Toivottavasti ens yönä meilläkin nukutaan!?![/QUOTE]

Juuri noin. Tottakai lapsi ansaitsee kaiken sen hellyyden ja hoivan mitä haluaa äidiltään :) Toivotaan että nukutte! Jos ei yöllä niin edes päivällä ;) Tsemppiä.

Yhteistyössä