Mitä pitäis tehdä kun taapero ei malta syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
Eli tyttö 1v 8kk ei nykyään malta syödä tai söis vain herkkuja. No, onneks ne on hedelmiä ja marjoja, mut ei niitäkään voi antaa paljoa. Osaa syödä ja juoda itse, mut nyt ei enää viitsi. Ja syöttääkään ei saa! Iltapalalla oon antanut periksi ja syötän puuron olohuoneessa, jossa saa kuljeskella lusikallisten välissä. Siten saa meneen vähän ja nukkuu paremmin.

Kun ei malta syödä ruoka-aikoina, on vähän väliä kinuamassa jotain. Oon sitten aina yrittänyt kokeilla josko nyt puolituntia edellisestä kerrasta, maistuis, mut ei.

Eli kysymys onkin, voinko pitää jo tuon ikäistä "nälässä", eli jos ei syö ruokaansa, niin sitten odottaa seuraavaan kertaan, esim. 2 tuntia. Pakottamaan en ala, enkä houkuttelemaan leluilla tms. oheissälällä ruokapöydässä. Tätä ennen söi ihan hyvin, mut nyt parin kolmen viikon aikana tää ruokailu ja -rytmit on mennyt ihan metsään.

Kokeilee rajojaan ja on jo päässyt onnessaan siihen että puuro tarjoillaan olkkarissa ...
Terve lapsi ei ruuan eteen kuole, joten ihan hyvin voit pitää kiinni ruoka-ajoista. Ja jos vaikka makaronilaatikko ei maistu klo 11 niin anna sama sitten välipalalla.
Herkut pois kokonaan.

Meillä on kans tuollanen taapero joka ei malta istua ruokapöydässä ja oon antanu lähteä pois ruokapöydästä parin lusikallisen jälkeen... Herkkuja tms. en anna tilalle, hetken päästä kä sen ruoan sitten kylmänä syömässä. On aina ollut "huono" syömään, maistaa kyllä kaikkea mutta tulee kylläiseksi parista lusikallisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Jos lapsella on nälkä, niin ihan varmasti syö.

samaa mieltä :)
joskus vain tuntuu olevan aikoja ettei maistu MIKÄÄN :/

meillä syödään keittiössä ja sillä selevä,siis oikea ruoka :D
leipää tms. voi syödä olkkarissakin mut ruokaa ei! :)

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:

sama täällä..jos ruoka ei mene pöydässä niin sitten ei ole nälkä ja ei syödä..kyllä seuraavalla ruualla sit maistuukin jo :D

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:

sama täällä..jos ruoka ei mene pöydässä niin sitten ei ole nälkä ja ei syödä..kyllä seuraavalla ruualla sit maistuukin jo :D

aivan :D

Meillä oli kans, mutta kun oli kovin laiheliini muutenkin, niin ei oikeen voinut ilman ruokaakaan antaa olla. Joten lapsi polvien väliin, hauskoja juttuja kehiin ettei niin kauheesti rimpuillu ja siinä lusikka suuhun.

Yhteistyössä