Mitä piditte eilen LIV - kanavan Toisenlaiset äidit - sarjan avausjaksosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ******
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pisti kans silmään. Lähinnä et millä rahalla?

Jälkihuollon asiakkaita molemmat, eli siis huostaanotettujen lasten jälkihuolto kestää 21-vuotiaaksi saakka, ja he mm. saavat starttirahaa muuttaessaan omilleen. Ottakaa huomioon, että monella nuorella ei ole ketään, jolta periä astioita ja huonekaluja, eikä välttämättä edes ketään muuttoavuksi. Heille siis yhteiskunta maksaa omilleen muuton ja hyvä niin.

Jälkihuollon asiakkaita molemmat, eli siis huostaanotettujen lasten jälkihuolto kestää 21-vuotiaaksi saakka, ja he mm. saavat starttirahaa muuttaessaan omilleen. Ottakaa huomioon, että monella nuorella ei ole ketään, jolta periä astioita ja huonekaluja, eikä välttämättä edes ketään muuttoavuksi. Heille siis yhteiskunta maksaa omilleen muuton ja hyvä niin.

Kaikilla sellaisillakaan joilla on vanhemmat, ei vanhemmilla ole halua näin tehdä. Kun aloitin opiskelut muistan illalla itkeneeni sitä mistä otan rahat _taskulaskimeen_ joka tarvittiin matematiikan opintohin.

Eli kun kotoa lähdin en ole sen jälkeen materiaalista tukea saanut.

Tuskin se jälkihuollon rahakaan kattaa autoa ja kalliita puhelimia.

Jälkihuolto on vapaaehtoista mutta voisin kuvitella että ne jotka ovat oikeutettuja jälkihuoltoon, käyttävät myös sen mahdollisuuden.

[QUOTE="vieraana";30201653]Kaikilla sellaisillakaan joilla on vanhemmat, ei vanhemmilla ole halua näin tehdä. Kun aloitin opiskelut muistan illalla itkeneeni sitä mistä otan rahat _taskulaskimeen_ joka tarvittiin matematiikan opintohin.

Eli kun kotoa lähdin en ole sen jälkeen materiaalista tukea saanut.

Tuskin se jälkihuollon rahakaan kattaa autoa ja kalliita puhelimia.[/QUOTE]

En tiedä millaisella autolla siinä ajettiin, mutta puhelimia saa osamaksulla - niitä kalliitakin.

Ja on ihan totta, että eivät kaikki biologistenkaan vanhempien kanssa asuvat saa kotoa lähtiessään mitään, mutta silti sinun tilanteesi on aivan erilainen kuin näiden nuorten. Ja siis en nyt puhu näistä tv-ohjelmassa esiintyneistä vaan ylipäätään huostaanotetuista nuorista.

itse en kyllä kiinnittänyt ollenkaan huomiota rattaisiin tai vaatteisiin, mieleen jäi ehkä talonmurju, missä asuivat. kämppä toki siisti ja peruskorjatun näköinen.. mutta joo, eipä moni taaperon ja vastasyntyneen äiti töissä käy, kaikki täällä muut vissiin on niin tehnyt?? ja isä oli toki retaleen oloinen, tosin pisteet siitä, että läsnäollessaan todella vaikutti välittävän lapsistaan. saisivat vaan nyt asiansa kuntoon..

jäin katselemaan niitä emmaljunga scooterieta mitkä eteisessä seisoi. kalliit rattaat, ettei itselläkään ole varaa tuollaiseen. kypsän oloinen ja ihana äiti- isä renttu laukkas heti synnytyssalin ovesta pihalle kun oli ipana syntynyt. kätilö oli kiva, sama kuin minulla äitipolin käynneissä.

[QUOTE="vvv";30201802]Ei hemmetti,oikeesti...[/QUOTE]

Oikeesti mitä? Mä haluan kanssa Scooterit, ipadin, iphonen ja auton. Ilman että tarttis käydä töissä. No nythän olen toki töissä ja lapset päiväkodissa, bussilla sinne kuljetaan...

Joku täällä sanoo että ne on säästäneet mutta haluaisin tietää että säästäneet mistä?

• Tykkää
Reactions: purjosipuli

Aa totta.

[QUOTE="minttu";30201546]"Pyrin siihen että saat elämässäsi vain parasta" sanoo tuo äiti kirjeessään vauvalle.

Äiti vaikuttaa tosi mukavalta mutta aineelliset seikat tuntuu olevan kovin tärkeitä tyyliin Ticketin haalari jne. Pieni lapsi ei ole kiinnostunut merkkivaatteista eikä siitä että saa aina vain parasta vaan siitä että hänellä on turvalliset ja rakastavat vanhemmat.

Huomio kiinnittyy siihen että kumpikaan ei käy töissä mutta näillä on kuitenkin ihan kaikkea. Materia ei tuo onnea.[/QUOTE]

Cirafin haalari, kirpparilta kaveri ostanu pojalle :D ja "parhaalla" en tarkoittanut materiaa.

Pienituloisen pitäisi ostaa paskaa?
Itse pystyn säästämään sellaisista tuloista joilla monet eivät pysty elämään. Käytettyinä saa vaikka mitä edullisesti.Symppis äiti.isäkin jos vain söisi lääkkeensä.niillä voisi saada mielen tasapainoon.

[QUOTE="...";30202039]Pienituloisen pitäisi ostaa paskaa?
Itse pystyn säästämään sellaisista tuloista joilla monet eivät pysty elämään. Käytettyinä saa vaikka mitä edullisesti.Symppis äiti.isäkin jos vain söisi lääkkeensä.niillä voisi saada mielen tasapainoon.[/QUOTE]

Ei pienituloisen pidä ostaa paskaa. Kunhan ihmeteltiin että miten pienituloisella on varaa ostaa kaikkea mikä ei ole paskaa. Mutta johan tässä asiaa selviteltiin.

On se jännä miten eri silmällä ihmiset katsoo ohjelmia...

Mulla ei kertaakaan tullut mieleen koko tuon ohjelman aikana että mitenköhän noilla on varaa tohon.

Silloin sitä kyllä pohdin jos se tuodaan ohjelmassa esiin joltain kantilta, kuten se yksi surullisenkuuluisa jakso samaa ohjelmaa...

Miksi teille pääpointti tuossa ohjelmassa on se että miksi noilla on jotain hienoa ja kuinka ne on sen saaneet?

Mulla ei kertaakaan tullut mieleen koko tuon ohjelman aikana että mitenköhän noilla on varaa tohon.

Silloin sitä kyllä pohdin jos se tuodaan ohjelmassa esiin joltain kantilta, kuten se yksi surullisenkuuluisa jakso samaa ohjelmaa...

Miksi teille pääpointti tuossa ohjelmassa on se että miksi noilla on jotain hienoa ja kuinka ne on sen saaneet?

Samaa ihmettelen. Mä kyllä ihan seurasin sitä tarinaa, enkä ole kateellinen niistä vaunuista ja haalareista.

Samaa minäkin ihmettelen. Tuntuu, että osa tähän ketjuun kommentoivista ovat vain kieli pitkällä tarkkailleet haukuttavaa. Näitä "merkki"vaunuja ja Cirafin haalareita voi ostaa käytettynäkään, mutta ilmeisesti eräiden mielestä kyseisen jakson perheellä ei saisi olla mitään.

Mä ainakin katsoin jaksoa ja kiinnitin huomitoa siihe, että äiti haluaa ehjän perheen ja turvallisen ja rakkaudenpitoisen lapsuuden lapsilleen ja on tarkkaan miettinyt näitä asioita. Se "haluan parasta lapselleni" ymmärsin niin, että haluaa lapselleen rakkautta ja muuta sellaista parasta lapselleen. Tietenkin eräiden materialistikommentoijien on vaikea ymmärtää, että kaikki eivät ajattele vain rahaa niinkuin he.

Kaikkea hyvää ohjelmassa esiintyneelle perheelle!

Yhteistyössä