Mitä pidemmälle tämä raskaus menee, sitä kamalampaa on käydä neuvolassa. Paino asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullekin on tullut parissa raskaudessa jonkinlaista mainintaa painonnoususta, ettei sais nousta noin paljon tms. ja ihan joka kerta olen stressannut painonnoususta tosi paljon! Riippuu kyllä terkkaristakin, muutama ei ole sanonut sitten yhtään mitään. Paino on noussut raskauksissa n. 12-14 kg. Lähtöbmi ollut 19,5-21. Raskauskilot on lähteneet 5 viikossa-4 kk:ssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitten sä vaan oot sellanen, että painoa tulee enempi, mutta eihän tuossa sitten aihetta suureen huoleen taida olla. Muistuta sitä tätiä tuosta edellisestä raskaudesta, siitä ettei ollut ongelmia ja että paino tippui hienosti synnytyksen jälkeen.

Ja jos et herkkujakaan vetele, eli että tavallisella ruualla tuo paino nousee, niin mitäpäs siitä sitten.

:hug:

Kiitos. Pitääpi alkaa muistuttelemaan eka raskaudesta neuvolantätiä, vaikka se tuntuukin selittelyltä.

Ärsyttävää ristikuulustelua vaan...Syötkö? Syötkö paljon? Syötkö suklaata? Miksi? Etkö liiku?

:ashamed:

Lihoin raskaana ollessa 32kg, aivan tosi hurja määrä! Ja sain kuulla neuvolassa!
Nyt poitsu on 1v ja paino on 4kg enemmän kun ennen raskautta.
Älä välitä moisista kommenteista!

Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
no ei sulla kyllä pahemmin ole voinu ylipainoa olla jos BMI ollut 26

Näinpä

Mulla suunnilleen sama. Itseäni ahdistaa paljonko painoa tällä kertaa tulee (viimeksi n.15kg). En tosiaan halua vielä terkkariltakin kuulla asiasta |O sokerirasitukseen myös käyvät askeleeni parin viikon päästä.
Mulla tippui alussa joitakin kiloja paino, ei vielä pitäisi olla paljoa onneksi tullut (rv20+).

:(

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mulla suunnilleen sama. Itseäni ahdistaa paljonko painoa tällä kertaa tulee (viimeksi n.15kg). En tosiaan halua vielä terkkariltakin kuulla asiasta |O sokerirasitukseen myös käyvät askeleeni parin viikon päästä.
Mulla tippui alussa joitakin kiloja paino, ei vielä pitäisi olla paljoa onneksi tullut (rv20+).

:(

:hug:

Mul tuli 13kg.

mulla on tullut painoa 35-40kg raskauksissa. Lähtö BMI 18-19. Nyt rv 17 9kg. Arvatkaa vaan miten ensimmäisessä raskaudessa syynättiin ja kuulusteltiin. Eipä sille mitään mahtanut, nestettä vaan kertyi kamalasti. Toisessa sama juttu, ja nyt taas... Vaan eipä terkat enää syömisistä huomauttele, kun en oikein dietillekään voi ruveta :)

Yhteistyössä