Mitä pidemmälle tämä raskaus menee, sitä kamalampaa on käydä neuvolassa. Paino asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Se vaan nousee ja nousee ja nousee ja nousee ja mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä kamalampi neuvolassa on käydä.

Joka kerta sama laulu ja valitus, miten ei SAA tulla painoa...Mutta kun sitä vaan tulee :ashamed:

Liikun töissä koko ajan joka päivä 8 h, kiipeän portaita jne ja olen jalkojen päällä. Kotona ollessa harvoin enää lenkille jaksaa lähteä.

Syön kyllä, mutten mitään hervottomia herkkuja jatkuvalla syötöllä.

Kai se on niiden homma, mutta vituttaa joak kuukausi enemmän ja enemmän käydä siellä neuvolassa kuuntelemassa valitusta :ashemed:

Täällä on hei sama juttu! Huomenna taas neuvola, ja pelottaa jo valamiiksi palijoko tällä kertaa... taidan olla aamun syömättä et ei ruoka paina mahassa :D No ei vais..

Mä sain myös kuunnella valitusta joka kerta, vaikka mitään järkevää syytä olisikaan ollut. Tokassa raskaudessa mulla ei tullut juurikaan painoa ja sokerirasitus oli normaali, mutta silti mulle piti joka käynnillä povata diapeettestä. Ekassa raskaudessa painoa tuli, muttei diapeettestä ja sekös vasta terkkaa harmittikin.

Tähän on aika vaikea ottaa kantaa sen kummemmin, kun et kerro, minkä verran painoa oli tai mikä painoindeksisi oli ennen raskautta ja paljonko painoa on nyt tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tähän on aika vaikea ottaa kantaa sen kummemmin, kun et kerro, minkä verran painoa oli tai mikä painoindeksisi oli ennen raskautta ja paljonko painoa on nyt tullut.

23 bmi ennen raskautta, nyt on tullut 17 kg painoa.

¤juoksee puskan taa piiloon¤

et suinkaa ainoo ole.. Itse sain kuulla ekas raskaudes koko ajan valituksia vaikka painoa ei tullut kuin 10kg lisää ja nekin kaikki lähti samana yönä kun synnytin. Se on osa niien neuvola immeisten hommaa.. nyt kun olen raskaana ja painoo ei oo tullu lainkaan ja olen 20viikolla kohta niin silti saan kuulla että painoa pitää tiputtaa mut hyvä et ei ole noussut :)

Muoksis. ja olen tukeva kuin mikä.. kiloja ois vaik muille jakaa..

Mullakin oli sama fiilis. Terkka oikeen painotti että kesällä ei kannata syödä jäätelöä vaan ottaa hedelmä sen sijaan. Huoh. Sokerirasitustesti tehtiin kun siihen halusin ja eipä siinä mitään ollut. Painoa tuli yht. 17 kg joista 10kg jäi synnärille. Ja olin normaalipainoinen raskauden alussa ja kuukausi raskauden jälkeen oli paino jopa alle mitä se oli ennen raskautta.

joo, mulla oli ihan sama juttu! varsinkin loppuvaiheessa paino alkoi nousemaan ihan urakalla ja mua hirvitti aina mennä neuvolaan ku ne sanoi että nyt ei saa enää paino nousta... mutta eipä sille mitään voinut vaikka yritin liikkuakkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tässä tapauksessa, jos siis viikkoja on 22, niin tajuan kyllä terkkareiden huolenkin. Onhan tuo käsittääkseni aika paljon.
Onko sokerit olleet ok?

Mulla nousut aina paino vähän yli 20kiloo ja ensimmäisten kolmen kohdalla terkka hyppi tasajalkaa kun lihoin ja lihoin. Nyt viimeisen kohdalla on ollut maalaisjärjellä varustettu täti joka on sanonut että ei se haittaa kun tippuu kuitenkin pois ja lähtöpaino on melkein alipainoa. En näytä vieläkään lihavalta mutta isomahaiselta ja rintaiselta kyllä :D Koskaan en kyllä korvaanikaan lotkauttanut valituksille. Syön silloin kun on nälkä ja sen verran ettei oo enää nälkä :) Vaikka sitten yöllä ja aamulla ja päivällä ja koko ajan. Ei siihen painon nousuun kukaan kuole.

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Mullakin oli sama fiilis. Terkka oikeen painotti että kesällä ei kannata syödä jäätelöä vaan ottaa hedelmä sen sijaan. Huoh. Sokerirasitustesti tehtiin kun siihen halusin ja eipä siinä mitään ollut. Painoa tuli yht. 17 kg joista 10kg jäi synnärille. Ja olin normaalipainoinen raskauden alussa ja kuukausi raskauden jälkeen oli paino jopa alle mitä se oli ennen raskautta.

Mulle tuli ekasta 30 kg 9 kuukauden aikana ja pääsin ennen raskautta olleeseen painoon hyvin takaisin ennen tätä toista raskautta.

Tässä tapauksessa, jos siis viikkoja on 22, niin tajuan kyllä terkkareiden huolenkin. Onhan tuo käsittääkseni aika paljon.
Onko sokerit olleet ok?

Mulla oli samoin :) Noilla viikoilla. Sitten tasaantu vähän ja vähän päälle sen 20kg nousi koko raskausaikana. Joten ei huolta :D

Onko sokerit olleet ok?

Tiedän, mutta inhottavaa sinne on silti aina mennä...Onhan se nyt sairaasti kun vasta viikolla 22 olen :D :ashamed:.
Laittavat sokerirasitukseen juu.

Sama homma, ekasta 25kg tokasta suurin piirtein samoja lukuja, lähtö oli kyllä enemmän.
Nyt kolmas tulossa rv 23 ja tullut yli 10kg, ei syömällä mutta tulee vaan.
Neuvolassa onneksi niin ihana tätsky että ei sano siitä mitään, tietää että pudotan taas normiin. Ei hätäillä ;)

Onko sokerit olleet ok?

Tiedän, mutta inhottavaa sinne on silti aina mennä...Onhan se nyt sairaasti kun vasta viikolla 22 olen :D :ashamed:.
Laittavat sokerirasitukseen juu.

No hyvä että tutkitaan, parempi niin. Toivotaan et kaikki on ok ja ehkä toisille vaan sit tulee enemmän painoa.

Oliko ekassa raskaudessa ongelmia sokereiden kanssa? Oliko vauva kuinka iso?

Oliko ekassa raskaudessa ongelmia sokereiden kanssa? Oliko vauva kuinka iso?

Ei ollut ongelmia missään vaiheessa. Eka vauva oli 4200g, 2 viikkoa yliaikainen.

Sitten sä vaan oot sellanen, että painoa tulee enempi, mutta eihän tuossa sitten aihetta suureen huoleen taida olla. Muistuta sitä tätiä tuosta edellisestä raskaudesta, siitä ettei ollut ongelmia ja että paino tippui hienosti synnytyksen jälkeen.

Ja jos et herkkujakaan vetele, eli että tavallisella ruualla tuo paino nousee, niin mitäpäs siitä sitten.

Yhteistyössä