mitä pidätte tästä ruokavaliosta? kalorimäärä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alottaja

Vieras
Eilen:
Aamupala
rasvaton maitorahka 250g
Kiwi
Banaani

Lounas
Vihersalaatti (salatti, kurkku, tomaatti, paprika, sipuli ja hieman kevyt salaatin kastiketta) about 4dl
Vaasan ruispalat kaksi viipaletta+ ingmariini + juusto + kinkku

Välipala
Omena

Illallinen
Salaatti 3dl ( samaa kun lounaalla)
Kaksi paistettua kanamunaa
Lohta about 200g
Vaasan ruis (sama satsi kun lounaalla)

Iltapala 3pientä mandariinia
Omena

Tänään:
Aamupala
rasvaton maitorahka 250g
Kiwi
Banaani

Lounas
Vihersalaatti (salatti, kurkku, tomaatti, paprika, sipuli ja hieman kevyt salaatin kastiketta) about 4dl

Välipala
Omena

Illallinen
Salaatti 2dl (vihersalaatti sama kuin eilen)
Pirkan pinaattikeitto ( pakaste)
Vaasan ruisleipä ( sama kun lounaalla)

Iltapalaksi hedelmäsalaattia 3dl ja ehkä vähän jäätelöä :-)

Mitä ootte mieltä? Tässä suurinpiirtein mun ruokavalio. Joskus aamuisin kaurapuuroa tuon rahkan tilalla. Ja illallinen muuttuu joka ilta, mutta aika paljon tuota salaattia tulee syötyä.

Eilen:
Aamupala
rasvaton maitorahka 250g
Kiwi
Banaani

Lounas

Välipala
Omena

Illallinen
Salaatti 3dl ( samaa kun lounaalla)
Kaksi paistettua kanamunaa
Lohta about 200g
Vaasan ruis (sama satsi kun lounaalla)

Iltapala 3pientä mandariinia
Omena

Tänään:
Aamupala
rasvaton maitorahka 250g
Kiwi
Banaani

Lounas

Välipala
Omena

Illallinen
Salaatti 2dl (vihersalaatti sama kuin eilen)
Pirkan pinaattikeitto ( pakaste)
Vaasan ruisleipä ( sama kun lounaalla)

Iltapalaksi hedelmäsalaattia 3dl ja ehkä vähän jäätelöä :-)

Mitä ootte mieltä? Tässä suurinpiirtein mun ruokavalio. Joskus aamuisin kaurapuuroa tuon rahkan tilalla. Ja illallinen muuttuu joka ilta, mutta aika paljon tuota salaattia tulee syötyä.

Syöt ainakin liian usein. Anna suolistollesi aikaa. Se rauhoittuu siitä.

Paljon hedelmiä, vähentäisin ja korvaisin kasviksilla. Ruokavaliossa aikas paljon hiilaria, ja tosi olemattoman näköisesti proteiinia, eikä äkkiseltään kovinkaan rasvaiselta vaikuta.

En pitäisi, hiilari ja sokeripitoinen ruokavalio ei pidä minulla nälkää, eikä leivät, joten todennäköisesti lihoisin tuolla sapuskoinnilla, jos annoskoot suhteuttaa kulutettuihin kaloreihin, niin repsahtelisin varmaankin usein johonkin rasvaiseen ja hiilaripitoiseen, esim pitsaan.

Syöt ainakin liian usein. Anna suolistollesi aikaa. Se rauhoittuu siitä.

Voisitko perustella, miten niin liian usein? Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala, täysin normaali ja kaikkien suositusten mukainen syömistahti. Hyvänkuuloinen ruokavalio kaiken kaikkiaan, itselläni aika samantapainen, paitsi iltaisin enemmän herkkuja...:whistle: Ei kuitenkaan joka ilta. :cool:

Ja ihan normaalipainoinen olen, 169/58.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Vieras";27484514]Syöt liian usein? Minä syön yleensä n. aamupala 5:30, välipala 9:00, lounas 12:00, välipala 15:00, illallinen 18:00, iltapala 21:00. Mulle noin on ainakin just hyvä:)[/QUOTE]

Hienoa, että tykkäät. Oletko kokeillut koskaan muuta?

Voisitko perustella, miten niin liian usein? Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala, täysin normaali ja kaikkien suositusten mukainen syömistahti. Hyvänkuuloinen ruokavalio kaiken kaikkiaan, itselläni aika samantapainen, paitsi iltaisin enemmän herkkuja...:whistle: Ei kuitenkaan joka ilta. :cool:

Ja ihan normaalipainoinen olen, 169/58.

Olet normipainoinen, et normaalipainoinen.

Viisi kertaa päivässä on suolistollesi liikaa. Usko pois. Ja todennäköisesti avaat suusi useamminkin päivän aikana. Jos ihan kaikki lasketaan.

Kiitos vastauksista. Joku sanoi että tällä ruolavaliolla repsahtais nopeesti johki rasvaiseen, ja mulla toden tosiaan on kokoajan mäkkäri ja pitsa mielessä. Tuntuu ettei rasvaa tule tarpeeksi ja myös että hedelmiä on liikaa. Voisko joku neuvoa mistä saisin hyviä rasvoja tähän ruokavalioon? Ja millä korvaisit noi hedelmät, siis osittain. Ärsyttää kun kokoajan on rasvainen ruoka mielessä ja illalla tuntuu ettei joku kiintiö ole täyttynyt. Täynnä maha kuitenkin on.

Kaikkea vinkkejä otan mielelläni vastaan :-)

Kiitos vastauksista. Joku sanoi että tällä ruolavaliolla repsahtais nopeesti johki rasvaiseen, ja mulla toden tosiaan on kokoajan mäkkäri ja pitsa mielessä. Tuntuu ettei rasvaa tule tarpeeksi ja myös että hedelmiä on liikaa. Voisko joku neuvoa mistä saisin hyviä rasvoja tähän ruokavalioon? Ja millä korvaisit noi hedelmät, siis osittain. Ärsyttää kun kokoajan on rasvainen ruoka mielessä ja illalla tuntuu ettei joku kiintiö ole täyttynyt. Täynnä maha kuitenkin on.

Syöt todella paljon harvemmin, ja 80 prosenttisesti täyttävän annoksen. Ja sitten annat suolistosi levätä. Ja hermosi.

pähkinät? Hyviä rasvoja, vähän hiilareita. Esim saksanpähkinä vie itsellä heti sellaisen roskaruoan himon pois.

Mitäs juot ja juotko tarpeeksi? Itselläni ei lähde nälkä kylmällä lounaalla vaan syön sitten enemmän kuin on tarpeen. Leivän syön usein paahdettuina, maistuu paremmin ja vie nälkää.

Pähkinät ovat hyviä ja terveellisiä, mutta ota selvää määristä. Niitä syö helposti enemmän kuin on tarpeen.

[QUOTE="aloittaja";27484928]Oisko muita ehdotuksia?

Ja lisänä vielä että olen viikolla 22 raskaana, mutta sillä nyt tuskin on ruokavalioon mitään vaikustust?[/QUOTE]

No siinä tapauksessa unohda laihdutus ja kaloreiden lasku.

Palaa asiaan reilun 20vk:n päästä.

[QUOTE="vieras";27484440]Niin no annoskoothan tuosta puuttuu lähes kokonaan, joten vaikea arvioida todellisia kalorimääriä. Minun annoskoollani noilla eväillä ei pääsisi kuin tuhanteen.[/QUOTE]

Pelkillä leivillä päällisineen (runsaudesta oletuksena "perus") ja hedelmistä tulee energiaa noin 1300 kcal.

Mutta kokonaisenergiamäärä noin 2300-2500 (tai vaikkapa 2100 tai 2700) lienee ihan ok raskaana olevalle, mikäli päivittäin tulee liikuntaa riittävästi. Aika sokerinen vain on tuo ap:n ruokavalio.

Alkuperäinen kirjoittaja Järki käteen;27484950:
No siinä tapauksessa unohda laihdutus ja kaloreiden lasku.

Palaa asiaan reilun 20vk:n päästä.

Hei, en mä laihduta, haluan vaan eroon turhasta ruuasta ja parantaa ruokavaliota = omaa oloani.

Ja ei, kaloreillakaan ei ole niin väliä MUTTA kuitenkin ne kertovat vähän suuntaa.

että lisäisin hyviä rasvoja ja lihaa. Vaihtaisin hedelmiä vihanneksiin ja leipää lihaan. Se että syöt usein ja noin paljon hedelmiä selittyy sillä että hedelmät eivät pidä nälkää ja sulavat äkkiä (sisältäen kuitenkin reilusti sokeria).

Eli hedelmiä vähemmäksi, enemmän proteiinia. Mutta muuten minusta syöt kyllä todella terveellisesti!

Yhteistyössä