Mitä pelkopolilla tapahtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu varmasti siitä, millaiset asiat mieltäsi askarruttavat ja onko sinulla jo olemassa olevaa synnytyshistoriaa. Minulla on taustalla epäonnistunut imukuppisynnytys, joka päättyi hätäsektioon. Pelkopolilla käytiin läpi edellinen synnytys ja ne asiat, jotka siinä minua pahiten ahdistivat. Lääkäri selvitti lääketieteelliset faktat ja kätilö keskittyi psyykkiseen puoleen. Lisäksi kävin katsomassa sitä synnytyssalia, missä koitin aikanaan synnyttää.

Ultrauksesta en osaa sen kummemmin sanoa, koska meikäläisen vauvoja (kaksoset) ultrataan joka ikinen kerta muutenkin.
Tänään oli nyt sitten eri lääkäri kuin varsinaisella pelkopolikäynnillä. Hän kopeloi alapään käsin ja kuvautti vielä lantionkin se selvittämiseksi, että mahtuuko toinen kaksonen syntymään mahd. perätilassa. Tämä ei todennäköisesti liittynyt enää mitenkään minun pelkoihini vaan siihen, että ko. lääkäri haluaa ottaa tilanteen varman päälle. Mutta kyllä se pelkoa vähentää yhtä kaikki, jos ennen synnytystä tutkitaan ne asiat, jotka voidaan.

Siis rohkeasti kerro, mikä sinua pelottaa, varmasti sen mukaan myös lääkäri tekee fyysisiä tutkimuksia.

Niin juu ja täällä voidaan pelkopolikäynteihin liittyen tehdä kätilön kanssa synnytyssuunnitelma, johon kirjataan sinun toiveitasi esim. kivunlievityksestä tms.

Yhteistyössä