Mitä paukamia tytöllä on reidet täynnä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapeeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapeeee

Vieras
Eilen illalla tyttö huomasi suihkuun mennessään, että jalat on täynnä patteja. Ihan kun itikan puremia. Niitä on molemmissa jaloissa polvista peppuun asti.

Pelottavasti näyttää joltain ötökän puremajäljeltä. Voiko tollanen mitään muutakaan olla?

Mä en kyllä kestä nyt mitään kirppusirkusta. Varmuuden vuoksi pesen koko sängyn, enempää en nyt ehdi ja jaksa. Vaikka eihän se mitään auta, jos ne vaikka luteita oisivat. Tosin en tiedä, mistä me sellasia nyt oltais saatu. Viitisen vuotta sitten oli lude-epäily, mutta yhtään eloukkaa ei Rentokilin miehet silloin löytäneet. Eri kämpässäkin asuttiin sillon ja käytin koko omaisuuden pakkasessa tai saunassa. Voiko ne edes elää noin monta vuotta ravinnotta?

Oisin lisänny kuvankin palstatohtoreita varten, mutten mie osaa....

Sääliksi käy tyttöä, kun on jo miljoona ontelosyylää ja nyt sitten nämä... Ens viikolla ollaan lekuriin menossa, mutta tuo ajatus ötököistä ällöttää...

Just oli juttua, et luteita löytyy nykyään paljon. :/ Esim. mua söi entisessä asunnossa luteet ja vaikka käänsin sängyt ympäri ja taskulampun kanssa raotin lattialistoja, en silti löytänyt edes ulostejälkiä.

[QUOTE="jjjj";27228300]Kirjoitin tuon edellisen viestin ennen kuin näin kuvan. Ei kyllä näytä luteen puremilta![/QUOTE]

Se olisi kyllä kiva, jos eivät olisi luteita. Kaiken maailman lintukirpuistakin pääsee kyllä helpommin eroon.

Luteet tulivat mieleeni, kun muistelisin, että ne tulevat tuollaisissa kahden sarjoissa. Tuossa joissakin kohdissa on selkeästi aina kaksi lähekkäin.

Ai kamalaa. Tässä tulee vainoharhaiseksi ja kuvittelee kutiavansa joka puolelta itsekin...

Alkuperäinen kirjoittaja allergikon äiti;27228312:
Googletappa nokkosrokko. Vois olla sitäkin. Tulee allergisesta reagtiosta tai esim. virustaudin aiheuttamana.

Sitä pohdin itsekin, mutta aloin sitten kallistua ötökän puremien puolelle. Ontelosyyliä on ollut jo puoli vuotta, joten mietin sitäkin, voiko nämä liittyä jotenkin siihen? Jos sama virus olisi taustalla.

Noh, tämä päivä menee siivotessa. Suursiivouksesta tuskin koskaan on haittaakaan.

Nokkosrokko. Onko tyttösi syönyt jonkun antibioottikuurin noin viikko sitten?

Itse olen saanut samanlaisen reaktion mm. amoxilliinista ja kefalosporiinista. Tulee suunnilleen siinä kohdalla kun kuuri on loppunut tai vähän sen jälkeen.

Lekuriin yhteys ja tytölle antihistamiinia. Toi kutisee aivan sairaan paljon ja olo on tukala.

[QUOTE="vieras";27228384]Nokkosrokko. Onko tyttösi syönyt jonkun antibioottikuurin noin viikko sitten?

Itse olen saanut samanlaisen reaktion mm. amoxilliinista ja kefalosporiinista. Tulee suunnilleen siinä kohdalla kun kuuri on loppunut tai vähän sen jälkeen.

Lekuriin yhteys ja tytölle antihistamiinia. Toi kutisee aivan sairaan paljon ja olo on tukala.[/QUOTE]

Ei ole ollut mitän kuureja sitten taaperoiän. Paitsi osterivinkaskapseleita on nyt syöty, jos auttaisi niihin syyliin.

Jep, onhan toi hoidettava. Ei ole kivaa olla koulussakaan, jos tekee mieli raapia. Kiitos vaan teille kommenteista, vaikkei tietty palstalla käynti ihan lääkärikäyntiä vastaakaan. Saa vähän omaa mieltä tässä rauhoitettua kuitenkin... Näistä lasten vaivoista kun on varmasti monella kokemusta. :)

[QUOTE="vieras";27228523]Alkava enterorokko? Sitä on nyt liikkeellä ihan älyttömästi.[/QUOTE]

Lukasin terveyskirjastosta tuosta ja muistui mieleen, että eilen tyttö sanoi kaupungilla kulkiessa, että suussa on kipeä patti. Ajattelin vaan, että se on afta, enkä muistanut kotiin tullessa edes katsoa. Toisaalta, tuon artikkelin mukaan enterorokossa ei pitäisi juurikaan olla kutinaa.

Mahdollisesti allerginen reaktio niistä osterivinokaskapseleista -> nokkosrokko.
Itse en enää antaisi niitä, ennekun pattien syy on selvitty.
Seuraava reaktio voi olla pahempi ( anafylaktinen shokki).

Mulla on nokkosrokko, joka ilmenee lämpötilanvaihteluissa. Jos ulkoilen alle 10 asteen lämpötilassa niin sisälle tultuani reidet tulee täyteen punaisia hyttysenpureman näköisiä paukamia. Allergialääke auttaa, ja joku oli väittänyt helokkiöljyn toimivan, sitä en ole kokeillut. Minulla tuo vaiva on ollut jostain 12 v saakka.

[QUOTE="vieras";27228740]Mahdollisesti allerginen reaktio niistä osterivinokaskapseleista -> nokkosrokko.
Itse en enää antaisi niitä, ennekun pattien syy on selvitty.
Seuraava reaktio voi olla pahempi ( anafylaktinen shokki).[/QUOTE]

Voiko se tulla näin viiveellä, kun kapselit on kohta jo syöty, siis olisiko 3-4 viikkoa sitten aloitettu? Tai eihän se aina ekasta altistuksesta tule. Samoin pohdin, voisiko kyse olla jostain pesuaineen aiheuttamasta reaktiosta, mutta samaa ainetta on käytetty meillä pitkään, ja sekin on hajusteeton.

Tulinpahan vaan raportoimaan, että enterovirus se lääkärin mukaan tytössä jyllää. Eilisen aikana noita paukamia tuli jalkapohjaankin ja käsivarsiin. Toivottavasti lääkkeet tepsivät!

Yhteistyössä