Mitä papa-kokeessa tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jännittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jännittäjä

Vieras
Inhoon sitä kun vieraat ihmiset (lääkärit ja hoitajat) käpälöi alapäätä. Raskausaikanakin ihan kamalia kaikki ronkkimiset. Olen tähän asti siirtänyt ja siirtänyt papassa käyntiä. En siis ole ikinä käynyt papassa (ikää 20 v. ) ja olen nyt ensi viikoksi varannut ajan. Jännittää ihan kamalasti mitä siellä tapahtuu.

Voisko joku kertoa mitä siellä tehdään jos se vaikka vähän helpottaisi jännitystä...?? Sattuuko ja onko sen jälkeen jotain vuotoa vai käykö se ihan siististi??

Luulisin, että sattuminen riippuu ihmisestä. Minulla ensimmäisellä kerralla sattui (siis nipisti, ilmeisesti jännitin), toisella ei oikeastaan tuntunut miltään. Kokeessa otetaan näytteet emättimen pohjukasta, kohdunnapukan pinnasta ja kohdun kaulakanavasta. Mutta ei sattumisen pelossa kannata olla menemättä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Jännittäjä:
Inhoon sitä kun vieraat ihmiset (lääkärit ja hoitajat) käpälöi alapäätä. Raskausaikanakin ihan kamalia kaikki ronkkimiset. Olen tähän asti siirtänyt ja siirtänyt papassa käyntiä. En siis ole ikinä käynyt papassa (ikää 20 v. ) ja olen nyt ensi viikoksi varannut ajan. Jännittää ihan kamalasti mitä siellä tapahtuu.

Voisko joku kertoa mitä siellä tehdään jos se vaikka vähän helpottaisi jännitystä...?? Sattuuko ja onko sen jälkeen jotain vuotoa vai käykö se ihan siististi??

riippuu ihan henkilöstä sattuuko vai ei. Jos kohtu on todella takana, niin hieman sattuu tai tuntuu inhottavalta. Näytteitä voidaan ottaa montakin, jos ei onnistu juuri tuon kohdun sijainnin vuoksi.

Mutta älä murehdi sitä, rentona vaan, niin menee hyvin :)

kävin vime perjantaina papakoessa. (ikää 30) . tää on viides kertaa ja sitä on turha jännittää. Ei oo koskaan tullut mitään vuotoja eikä sattuu. Joskus tuntuu vähän kun ne rapsuttaa sillä tikulla muttaa kannattaa aina kertoa sille hoitajalle jos oikein paljon jännittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pumpulipuikolla? Olin juurikin tänään ja lääkäri sanoi, et rupes heti vähän vuotamaan kun otti näytteen..

Joskus raaputetaan puulastalla ja herkät/ohuet limakavot voi vähän ruveta tihkumaan. Mutta ei se ole mitenkään haitallsita ja yleensä se tihkuminen on sen verran pientä ettei mitään verenvuotoa varsinaisesti edes ole, ruskehtavaa limaa saattaa tulla näytteenoton jälkeen kun siinä on hiukan kuivunutta verta seassa

Alkuperäinen kirjoittaja äitika:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pumpulipuikolla? Olin juurikin tänään ja lääkäri sanoi, et rupes heti vähän vuotamaan kun otti näytteen..

No mulla ainaki otettu aina sellasella pitkällä pumpulipuikolla. Jos se otti sulta koepalan?

Eikö papassa juuri nipsasta koepalaisia? Mulla ainakin jälkeenpäin vuotoa ja kipujakin

Näyttää olevan siitä kiinni millä näyte otetaan, toisilta tikulla, toisilta puikolla. Multa on aina otettu puikolla.

HH:ko ottanut? Vitsit mua on aina sattunut kyllä se tosin oon jännittänytkin siinä jostain syystä aina. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
Näyttää olevan siitä kiinni millä näyte otetaan, toisilta tikulla, toisilta puikolla. Multa on aina otettu puikolla.

HH:ko ottanut? Vitsit mua on aina sattunut kyllä se tosin oon jännittänytkin siinä jostain syystä aina. :whistle:

HH on ottanu pari kertaa, ei sattunu. Ehkä juju piilee siinä kuinka rentona pystyy olemaan.

mutta viimeksi oli aivan mielettömän ihana lääkäri! Näytti mulle kaikki 3 tikkua, kaks lastaa ja pumpulipuikko, joilla otti. Kertoi mitä tekee ja käski olla aivan rentona. EI SATTUNUT YHTÄÄN!!!
Aiemmin aina sattunut ja oon vuotanut. Kai se on ottajasta kii tai sitten osasin vaan rentoutua.
Älä jännitä, on äkkiä ohi! On kuitenkin helpompi käydä tarkistuksella, kun se et olis jotai häikkää ja kerkiäisi olemaan kauan vaivaa.

Yhteistyössä