Mitä pankki-/luottokortteja teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Xxxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"Xxxx"

Vieras
Mulla siis perus oman pankin pankki+visa. Tilasin just mastercardin, ihan vaan varakortiksi. Kerran ollut siinä tilanteessa kaupankassalla että käteistä joku euro ja oman pankin korteissa toimintahäiriö... Ihan kiva joo. Eli halusin jonkun toisen pankin kortin. Yritin s-pankista, mutta en saanut??? Töissä, keskituloinen, asuntolaina... Näkeekö ne että se ostelee etukortillaan vaan tarjoustuotteita ;)

No joo, tuntuu että tästäkö se velkavankeus alkaa kun on luottokorttia kaksin kappalein. Vaikka visa on lähinnä nettiostoksia/ulkomaita varten ja tietysti sellainen varajuttu.

Oman pankin pankki/Visa sekä S-Pankin Visa. Kummatkin Visat on sellaisia, että maksu tulee 100 % eli ei erissä. Maksan siis heti seuraavassa laskussa pois, mitä olen edellisenä laskukautena kuluttanut. Ei tarvi maksaa näin mitään korkojakaan. S-Pankin Visan otin, koska sitä tyrkyttivät. Oli tarkoitus laittaa oman pankin Visa pois, mutta vuosimaksut olisi kuitenkin olleet samat pelkässä pankkirkotissa, niin en sitten laittanut pois. Niin joo, onhan tuossa S-Pankin kortissa tietty de Debit toiminto myös. Visaa käytän, jos olen ulkomailla (Ruotsissa pari-kolme kertaa vuodessa, muualla kerran kolmessa vuodessa), ostan jotain netistä tai muuten on just siinä kuussa käteistili huutamassa Hoosiannaa. Ja joskus ihan muuten vaan, jos ei ole pitkään aikaa ollut käyttöä, niin että eivät pois ota. :)

Tällä hetkellä vain Electron ja Sampo pankin Mastercard debit. Oli lisäksi Visa, ja mastercard Nordeasta. Ja kuten arvata saattaa niin mulla alkoi velkakierre yhdestä ainoasta luottokortista! Nyt olen oikeasti siinä onnellisessa tilanteessa että on vain electron ja se debit. :) Jos niillä en pärjää, niin sitten sitä asiaa ei tehdä. :P

Yhteistyössä