Mitä päiväkerhoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nytkyn

Aktiivinen jäsen
09.01.2007
3 276
0
36
Elikkäs poika menee tiistaina päiväkerhoon ja tuli nyt mieleen että mitä sinne? Reppu mihin vaihtovaatteet tietty ja sisätossut? mutta mites eväät? tarviiko ne laittaa mukaan vai antaakohan ne siellä jotain? ekaa kertaa olen päiväkerhoon viemässä niin olen uu aapisen laidalla nyt sitten...

niin taitaa olla meilläkin tuo omat eväät, tässähän pääsee ostamaan sitten eväslaukkua hyvällä syyllä pojalle ja pulloa...onkin ollu syyn keksiminen et saan ostaa pojalle ne muumijutut :D :D hehee

Kyllä ainakin niissä päiväkerhoissa, joissa itse oon työskennellyt, on lapsilla eväät mukana. Kannattaa vielä tarkastaa ohjaalta.
Hyviä eväitä on esim. pienet leivät, trippi, pala porkanaa, omenaa tms. jogurtti, karjalanpiirakka ym. Siis jotain näistä,ei kaikkea ;)
Yleensä seurakunta ei tarjoa eväitä.
Mitä muuta halusitkaan tietää?

=)

Meillä riittää sisätossut ja ulkoiluun asianmukaiset vaatteet. Evääksi saa viedä leivän, hedelmän tai jonkin muun pikku purtavan. Jugurtteja tai omia juomia ei saa viedä, kerholaiset juovat vettä.
Antavat varmasti kerhosta ohjeet kun soitat ja kysyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä riittää sisätossut ja ulkoiluun asianmukaiset vaatteet. Evääksi saa viedä leivän, hedelmän tai jonkin muun pikku purtavan. Jugurtteja tai omia juomia ei saa viedä, kerholaiset juovat vettä.

Tässä nää erot nähdään ;)

Meillä ei ulkoiluvaatteita tavii, jos ei olla etukäteen ilmoitettu, että ulkoillaan.

millä perusteella ei saa ottaa evääksi jugurttia tai mukaan omaa juotavaa? aika ankeeta juoda pelkkää vettä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

millä perusteella ei saa ottaa evääksi jugurttia tai mukaan omaa juotavaa? aika ankeeta juoda pelkkää vettä... :(

Ehkä jos ei oo jääkaappia, missä säilyttää maitotuotteita? Ja sitte pieniä lapsia harmittaa, jos muilla on pillimehua ja itellä ei. Ja kaikki vanhemmathan ei tykkää, että lapset kittaa mehua. Nuo kerhotki on pari kertaa viikossa, niin sehän tekis jo n. 8 pillimehua kuussa.
Mun mielestä ihan ymmärrettävää, ja suotavaakin. Vaikka joku nyt sanoo, että pitää niiden lasten oppia sietämään pettymyksiä eikä muilta saa kieltää toisten mielipahan vuoksi...

Mä luulen, että mehut on kielletty sen takia, että ne pullot helposti kaatuu ja tulee sotkuja. Ja jogurtit taas menee helposti rikki repussa. Sen takia ne kannattaa pakata eväsrasiaan.
Meillä kaadetaan mehut mukiin, jos jollakin lapsella on sellainen pullo, joka helposti kaatuu.
Että ei se trippi ole ainut vaihtoehto :)

Meillä ei ole ilmoitettu tuolla srk:n sivuilla et kauanko kestää. ja kun poika innostuu leikkimään niin ei aina muista mennä ajoissa vessaan, niin sen takia ainakin ne varavaatteet mukaan. 2-3 h se kuitenkin kestää, tiistainahan se tarkemmin sitten selviää, en ala enää soittelemaan...poika ihan innoissaan jo ois menossa, se kun tykkäs olla hoidossakin kun olin viime vuonna töissä, niin tykkää varmasti olla tuolla päiväkerhossakin sitten

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
Meillä ei ole ilmoitettu tuolla srk:n sivuilla et kauanko kestää. ja kun poika innostuu leikkimään niin ei aina muista mennä ajoissa vessaan, niin sen takia ainakin ne varavaatteet mukaan. 2-3 h se kuitenkin kestää, tiistainahan se tarkemmin sitten selviää, en ala enää soittelemaan...poika ihan innoissaan jo ois menossa, se kun tykkäs olla hoidossakin kun olin viime vuonna töissä, niin tykkää varmasti olla tuolla päiväkerhossakin sitten

Pakko vielä ihmetellä, ettet ole saanut mitään tietoa kerhosta. Kuinka olette ilmoittautuneet? Eikö siinäkään yhteydessä teitä "evästetty" mitenkään? Onko minkäikäisten kerhosta kyse?
Jännä tosiaan, miten erilaista eri paikoilla on. =)

minä vain soitin et onko paikkoja vielä tuossa meidän lähellä olevassa seurakunnan kerhossa ja sanoi että tule ti aamuna klo 9 niin eiköhän saada poika mahtumaan...keväällä kun pitäis jo muuten ilmoittautua, mutta "kesken" kaudenkin voi kysellä mahtuuko sekaan ja kerho on 3-5 vuotiaille ja poika on 3½vuotias. eli kaipaa jo ikäistensä seuraa.

Meillä mukana ovat vaihtovaatteet, tossut sekä eväät. Eväinä jotain ihan pientä, esim. leipää, porkkanatikkuja, viinirypäleitä tms. Ja juomana meidän tytöllämme mehua pullossa, toisilla voi olla mukana pillimehukin tai -maito. Mehua ei meillä juuri juodakaan, se on kerhopäivien (2krt/viikko) erityisjuttu.

Yhteistyössä