Mitä pähkinöitä? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis ku joka paikassa toitotetaan että pitäisi syödä pähkinöitä yms. Niin millasia pähkinöitä? Tuskin kuitenkaan niitä sipsihyllyn vierestä löytyviä? Missä niitä pähkinöitä myydään ja onko ne kalliita? Maistuuko ne millekään?

Älä osta mitään suolattuja tai jogurttipäälysteisiä tms.

Löytyy meidän kaupasta myös maustehyllyjen läheltä.

Suosittelen manteleita tai cashewpähkinöitä. Niistä mä itse pidän eniten.

Niin ja kannattaa säilyttää jääkaapissa, etteivät hyvät ominaisuudet pakene entisestään. Jo pelkästään siinä, että ne pähkinät ovat olleet pitkät päivät kaupan hyllyllä on johtanut joidenkin ravintoaineiden karkaamiseen!

Btw, manteli ei ole pähkinä.

Kannattaa ostaa vaikka maustamaton pähkinäsekoituspussi (niitä on joko siellä sipsihyllyssä tai maustehyllyssä), siellä on erilaisia pähkinöitä maisteltaviksi. Niissä kaikissa on erilaiset ravintosisällöt, niin erilaisia syömällä saa parhaiten pähkinöistä hyödyn irti.

• Tykkää
Reactions: karma
Meidän sittarista ne pähkinätkin löytyvät sipsihyllyn vierestä, joukossa on niitä suolattuja ja paahdettuja, mutta myös hyvin monenlaisia muita. Leivontahyllystä löytyy lähinnä pähkinärouhetta ja muuta vastaavaa.

En voi päästä tuollaista ohi, kommafiili kun olen.

Manteli eli tarhamanteli eli mantelipuu (Prunus dulcis, aiempi luokittelu Prunus amygdalus tai Amygdalus communis) on pienikokoinen puu. Sen hedelmä on luumarja, jonka sisässä oleva siemen muistuttaa pähkinää.

Kyseessähän on siis siemen, kun tälle linjalle lähdettiin... Kommentoidaan sitten kunnolla!

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Yhteistyössä