Mitä pahaa on uhrautumisessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Millekkäs se äiti sitten uhrautuu kun lapset on isoja ja muuttaa pois kotoa?

Odotan sitä aikaa, että minua ei tarvita koko ajan. Siksi lapsilukukin on aika pieni, että ei loppuelämää tarvitse uhrautua.

Ai, mulla on neljä lasta, eikä mua silti tarvita koko ajan. Lapsilla on isäkin, mun ei tarvitse käyttää koko elämääni vain ja ainoastaan lapsille.

Siksi oletkin juuri se idividualismin korostaja, ei- uhrautuva äiti, joka ei saa itselleen kiiltävää marttyyrin kruunua!

Asiassa ei ole mitään pahaa, mikäli ei sitten jossain vaiheessa pimahda kiittämättömälle jälkikasvulleen tyyliin "kaikesta olen teidän vuoksenne joutunut luopumaan"... uhrautuvuus ja marttyyrius kulkevat usein käsikädessä...

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Miksi sellaiset äidit ylipäätänsä elävät?
Siis jos vaan lapsiaan varten ovat täällä maailmassa. Mitä ihmettä te teette kun lapset kasvaa, elämäntilanteet muuttuu jne. Sittenkö kerkeää vilkaista peiliin ja avata silmät?

ENnen lapsia opiskelin ja tein töitä ja harrastin. Nyt kun on lapsia, mielestäni ihmisen paikka on kotona, vaikka onkin pieni ja puolustuskyvytön ja vain lapsi.
Aion tehdä töitä ja harrastaa taas kun kasvavat ja minua ei joka hetki tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Miksi sellaiset äidit ylipäätänsä elävät?
Siis jos vaan lapsiaan varten ovat täällä maailmassa. Mitä ihmettä te teette kun lapset kasvaa, elämäntilanteet muuttuu jne. Sittenkö kerkeää vilkaista peiliin ja avata silmät?

ENnen lapsia opiskelin ja tein töitä ja harrastin. Nyt kun on lapsia, mielestäni ihmisen paikka on kotona, vaikka onkin pieni ja puolustuskyvytön ja vain lapsi.
Aion tehdä töitä ja harrastaa taas kun kasvavat ja minua ei joka hetki tarvita.

Jokseenkin näin. Lisäksi kun mies elättää meidät niin en todellakaan kehtaa tuhlata senttiäkään itseeni. Ja kas kun kaikilla ei niitä päteviä lapsenvahteja ole, ei edes rahalla täällä etään perällä.

Minä olen kyllä käynyt kampaajalla, hiukset on paksut ja kasvaa nopeasti.
Mut yleensä vaan leikkaus, väri kaupan hyllyltä.
En ollu niin uhrautuvaa tyyppiä, ettei mihinkää omaan juttuun sais rahaa mennä. ;)

Yhteistyössä