Mitä pahaa on uhrautumisessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun pilkataan meitä mammoja, jotka uhrautuvat?
Joka ei käy kampaajalla lasten saannin jälkeen.
Ei mitän maksullisia harrastuksia.
Tuskin syö ruokaa, jotta lapsille jää. Hoitaa kotona lapsia.
Miksi meitä pilkataan? Miksi on niin paha ajatella muita kuin itseään?

Silloin kun se uhrautuminen on "turhaa" niin siitä saakin vähän näpäyttää, varsinkin jos uhrautuva äiti katselee muita nenänvartta pitkin. Eiköhän meistä jokainen jättäisi kampaajan väliin jos lapsen ruoka olisi siitä kiinni.

Sitä vaan, ettei se äidin oma elämä lopu lapsen saantiin... Kyllä lapselle on parempi, jos on terve äiti kotona, siis sekä henkisesti että fyysisesti ;)

Onks toi uhrautumista?
Mä en jaksa juosta kampaajalla, ja ostan lapsille mielummin kun itelle kun tuntuu että en mä mitään niin tarvii ees.
Syön sen mitä tarviin että pysyn elossa ja on ihan ok olo.
maksullisiin harrastuksiin ei oo varaa, joten on oltava ilman. Jannu pelaa lätkää ja lisenssi maksaa, mut se just saadaan maksettua.

mut en mä nää sitä uhrautumisena, se on vaan oma valinta ja ei sinä sen kummempaa.

Ei siinä ole mitään vikaa, kunhan ei sitten itketä jälkikäteen kuinka epäkiitollisia ne lapsetkin on sen jälkeen kun pesästä lähtevät ja vanhemmille ei jääkkään käteen muuta kuin tyhjä kotija kuollut parisuhde. :saint:

Se ei varmaan oikein sovi tähän nykyaikaan. Individualismi on nykyään kovin paljon enemmän pinnalla kuin se, että pistettäisiin jonkun toisen (vaikkapa lasten) etu oman itsen edelle - näin tuntuu olevan silloinkin, vaikka uhrautuminen olisi väliaikaista ja vaikka sen ei pitäisi olla keltään muulta pois.

Itse ajattelen niin, että ehkä koen toisten uhrautumisen niin, että todellista epäitsekkyyttä nähdessään oma itsekkyys korostuu. Se ei välttämättä tunnu kovin mukavalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Ei siinä ole mitään vikaa, kunhan ei sitten itketä jälkikäteen kuinka epäkiitollisia ne lapsetkin on sen jälkeen kun pesästä lähtevät ja vanhemmille ei jääkkään käteen muuta kuin tyhjä kotija kuollut parisuhde. :saint:

Niin just. Ja ihan älytöntä uhrautua esim. just niin, ettei kolmeen vuoteen käy miehen kanssa missään kahdestaan, kun se viisi tuntia ilman isiä ja äitiä saattaa aiheuttaa pikkumussukalle traumat. Eri asia on jos ei halua käydä missään.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:

Niin just. Ja ihan älytöntä uhrautua esim. just niin, ettei kolmeen vuoteen käy miehen kanssa missään kahdestaan, kun se viisi tuntia ilman isiä ja äitiä saattaa aiheuttaa pikkumussukalle traumat. Eri asia on jos ei halua käydä missään.

Ehkä ei jaksa käydä, tuntuu ylenmäärin isolta työltä varata hoitaja, maksaa tähtitieteelliset maksut, kuunnella lasten itkua etukäteen, että ette saa lähteä, jättää koti siihen kuntoon että viitsii lähteä.

Jos tuntuu helpommalta vain olla kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Se ei varmaan oikein sovi tähän nykyaikaan. Individualismi on nykyään kovin paljon enemmän pinnalla kuin se, että pistettäisiin jonkun toisen (vaikkapa lasten) etu oman itsen edelle - näin tuntuu olevan silloinkin, vaikka uhrautuminen olisi väliaikaista ja vaikka sen ei pitäisi olla keltään muulta pois.

Itse ajattelen niin, että ehkä koen toisten uhrautumisen niin, että todellista epäitsekkyyttä nähdessään oma itsekkyys korostuu. Se ei välttämättä tunnu kovin mukavalta.

Voi tietysti olla joidenkin kohdalla noin, mutta mun mielestä monilla kyllä on se lasten edun tavoittelu mennyt aivan liian pitkälle. Monissa asioissa tehdään ihan turhaan uhrauksia, vaikka lapsen kannalta asia olisi ihan yksi lysti. Musta tuntuu, että nykypäivänä on tavoiteltavaa olla joku superäiti, läheinen, lämmin ja normaali äiti ja elämä ei muka riitä lapselle. Ei sitä ennenvanhaan kuulkaas samalla tavalla jumaloitu lapsia kuin nyt monien mielestä pitäsi. Siinä ne kulkee elämässä mukana ja nauttivat normaalista elämästä ilman että kaikki ympärilläolijat muuttaa koko elämänsä heidän takia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä ei jaksa käydä, tuntuu ylenmäärin isolta työltä varata hoitaja, maksaa tähtitieteelliset maksut, kuunnella lasten itkua etukäteen, että ette saa lähteä, jättää koti siihen kuntoon että viitsii lähteä.

Jos tuntuu helpommalta vain olla kotona.

ja hommahan toimii hyvin, jos ei jälkikäteen sitten kaduta...

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:

Voi tietysti olla joidenkin kohdalla noin, mutta mun mielestä monilla kyllä on se lasten edun tavoittelu mennyt aivan liian pitkälle. Monissa asioissa tehdään ihan turhaan uhrauksia, vaikka lapsen kannalta asia olisi ihan yksi lysti. Musta tuntuu, että nykypäivänä on tavoiteltavaa olla joku superäiti, läheinen, lämmin ja normaali äiti ja elämä ei muka riitä lapselle. Ei sitä ennenvanhaan kuulkaas samalla tavalla jumaloitu lapsia kuin nyt monien mielestä pitäsi. Siinä ne kulkee elämässä mukana ja nauttivat normaalista elämästä ilman että kaikki ympärilläolijat muuttaa koko elämänsä heidän takia!

Mutta jos tavoittelee juuri tuota "normaaliutta" ja omasta mielestä tuntuu normaalille, että ihmienn (myös lapset) on kotona. Että ihmiset laitetaan laitoksiin ja kaikki perheen jäsenet ovat eri paikassa, tuntuu epänormaalille.

Ja siinä samalla jos yrittää tehdä työtä, tai tehdä omia juttuja (opiskelut, työt ym), ja se ei onnistukaan kovin helposti. Silloin tulee väsynyt ja pettynyt olo. Miksi en onnistu elämään normaalisti, eli tekemään töitä kun lapset ovat kotona? MIksi joudun laittaa heidät pois silmistä sotkemaan toisten paikkoja, voidakseni itse tehdä töitä ja toteuttaa itseäni?

Onko liikaa vaadittu, että pitäisi jaksaa hoitaa molemmat, lapset ja työt? (minä olen aika pitkään näin tehnyt, nyt alkanut tuntua vasta vaikealta ja väsyneeltä olo)

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Millekkäs se äiti sitten uhrautuu kun lapset on isoja ja muuttaa pois kotoa?

Miehelle, tai edelleen lapsille... ja siitäkös ne lapset tykkää kun mutsi sekaantuu joka asiaan.... tai pahimmillaan anoppi kertoo kuinka meidän lapsen puolison pitää olla käyttäytyä... Ja loppu onkin historiaa jonka voi sitten lukea täältä palstalta :whistle:

Miehelle, tai edelleen lapsille... ja siitäkös ne lapset tykkää kun mutsi sekaantuu joka asiaan.... tai pahimmillaan anoppi kertoo kuinka meidän lapsen puolison pitää olla käyttäytyä... Ja loppu onkin historiaa jonka voi sitten lukea täältä palstalta :whistle:

No niin just. Sitten vasta voimmekin kysyä että mitä pahaa on uhrautumisessa.

Odotan sitä aikaa, että minua ei tarvita koko ajan. Siksi lapsilukukin on aika pieni, että ei loppuelämää tarvitse uhrautua.

Miksi sellaiset äidit ylipäätänsä elävät?
Siis jos vaan lapsiaan varten ovat täällä maailmassa. Mitä ihmettä te teette kun lapset kasvaa, elämäntilanteet muuttuu jne. Sittenkö kerkeää vilkaista peiliin ja avata silmät?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Odotan sitä aikaa, että minua ei tarvita koko ajan. Siksi lapsilukukin on aika pieni, että ei loppuelämää tarvitse uhrautua.

Ai, mulla on neljä lasta, eikä mua silti tarvita koko ajan. Lapsilla on isäkin, mun ei tarvitse käyttää koko elämääni vain ja ainoastaan lapsille.

Yhteistyössä