Mitä päässänne liikkuu nukkumaan mennessänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekasorto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekasorto

Vieras
Kun menette illalla esimerkiksi nukkumaan, niin mitä teidän pään sisällä tapahtuu? Ajatteletteko te paljon asioita? Pyöriikö teillä miljoona asiaa päässä ilman minkäänlaista järkeä?

Esimerkki 1:
* Vitsit tänään oli kiva päivä. Oli niin ihana nähdä Mattia ja Mirjaa pitkästä aikaa. Mirja oli muuttunut ihan sikana. Vähänkö ne ruuat mitä syötiin oli hyviä. Oli niin ihanan lämmintäkin. Täytyy nähdä pian uudestaan... *

Esimerkki 2:
* Kuuma. Paljonhan kello on. Se opettaja varmaan... Tekee mieli leipää. Ei hitto unohdin... Oliko mulla ne vaatteet huomiseks... Peitto on huonosti. Mirja ja Matti... Lapset... Vitsit se video oli hyvä. Vitsi mun tekee mieli keksejä... Koiralla oli... Naapuri... *

Saako kukaan kiinni mitä haen takaa? Tunnistaako kukaan kummastakaan esimerkistä itseään? Siis ajatteletteko te suht selkeästi vai voiko teidän päässä vilistää minuutin aikana sata eri ajatusta, mistä juurikaan mikään ajatus ei ehdi ns. ajatteleutua loppuun, vaan ennenkun edellinen ajatus alkaakaan, jo seuraava on päässä?

Hmm... Mä joko pelaan kännykällä, selaam facea tai instaa tai luen ... sängyssä ennen nukkumaan menoa. Kun laitan kännykän tai tabletin pois niin nukahdan yleensä ihan parissa minuutissa. Ajatuksina on varmaan jotain tällaista.. "laitoinhan kellon päälle?" "aamulla pitää muistaa ..." "onpa ihanaa olla pitkällään" .... jos en nukahda heti, jatkan joko lukemista tai nousen kokonaan sängystä pois. EN makaa 15 minuuttia pidempään.. Tietääkseni.. :)

Taidan miettiä kivoja asioita joita on tapahtunut ja joita olen saanut aikaiseksi. Mietin perheenjäseniänikin niinkuin :heart::lla. Sitten mietin että mitä kaikkea pitää tehdä. Järjestelen siis mielessäni seuraavia asioita. Mutta en mitäänstessaavaa vaan mukavia juttuja. Muuten en saa unta.

Nuku nuku nuku nuku nuku. Paljon kello? Koita nukkua, laske lampaita, nuku. Kolme tuntia aikaa nukkua, nuku nuku nuku NUKU!!!! Paljon kello? Taas pää ja kädet puutuu, nuku. Pikkusen lyö sydän kiivasti, nukkuminen ehkä auttais siis nuku. Jos nyt nukahtais niin ehtis nukkua tunnin mutta sitten väsyttää vaan enemmän. Kai se on noustava kun en taaskaan silmäystäkään nukkunut.

Mä olen huomannut että just ennen nukahtamista mun päässä alkaa ajatukset vilistää pikakelauksella. Eli samanlaisia ajatuksia kuin noissa esimerkeissä mutta nopeutettuna, sit nukahdan.

[QUOTE="nuuh";30065475]Nuku nuku nuku nuku nuku. Paljon kello? Koita nukkua, laske lampaita, nuku. Kolme tuntia aikaa nukkua, nuku nuku nuku NUKU!!!! Paljon kello? Taas pää ja kädet puutuu, nuku. Pikkusen lyö sydän kiivasti, nukkuminen ehkä auttais siis nuku. Jos nyt nukahtais niin ehtis nukkua tunnin mutta sitten väsyttää vaan enemmän. Kai se on noustava kun en taaskaan silmäystäkään nukkunut.[/QUOTE]

:laugh:

Mutta ei pahalla.

Tästä tuli mieleen elokuvat/sarjat, joissa muka kuullaan jonkun ajatukset ääneen ja ne on niin selkeitä lauseita ja järkevää ajatuksenjuoksua ja ainakin minun pään sisällä se on nukkumaan mennessä tuo vaihtoehto 2 :D Joskus ajatukset menee niin nopeasti etten oikein itsekään ehdi tajuta miten päädyin ajatuksesta a ajatukseen ö ja joudun aloittamaan alusta (hitaammin) koko ajatuspolun.

Mitä stressaantuneempi olen, sitä enemmän ajatukset poikkoilee aiheesta toiseen. Jos ei stressiä niin jotain ajatuksia kuluneesta päivästä ja sitten mielikuvitustarinoihin niin kuin joku tuossa sanoikin yllä ja siitä seuraa se uni.

Riippuu aina illasta. Eilen illalla mietin lähikaupan myyjää kenen kanssa kävi kaljalla, että olipa mukava poika ja saisinpa kasvatettua omasta lapsesta yhtä mukavan nuoren miehen.
Sitä edellisenä iltana mietin yhtä tyyppiä kenet tapasin muutama viikko sitten että mahdetaanko tavata uudestaan vielä ja mitähän sen päässä liikkuu.
Lähinnä yksi aihe mielessä kerrallaan iltaisin, väsyneenä ei yleensä ajatusket jaksa hyppelehtiä aiheesta toiseen.

Enemmän tuo kakkosvaihtoehto, mutta yleensä haaveilen jotain tarinoita päässäni ja siihen sitten nukahdan :xmas:. Tai jos päivän aikana on tapahtunut jotakin merkityksellistä, niin sitten käyn sitä asiaa läpi mielessäni.

Tai sitten stressaan asioita niin paljon, että pyörin vaan sängyssä enkä nuku ollenkaan.

Yhteistyössä