Mitä päälle töhaastatteluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjälp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjälp

Vieras
Olen menossa huomenna työhaastatteluun ja vaatekriisi iski. Se on toimistotyötä mutta rennossa ilmapiirissä, ei siis jakkupukutyyliä. Onko jotain värejä tms. joita ei kannata laittaa? Mulla on aika paljon mustaa, harmaata ja ruskeaa vaatetta, mutta mietin että pitäsikö laittaa jotain värikkäämpää että erottuu ja jää mieleen?

Sit mietin myös, että mulla on yhdet korolliset saappaat joita käytän lähinnä viihteellä. Olisko liian tyrkkyä laittaa ne, kun ne ei kuulu mun arkityyliini? Tosin monillahan niitä on ihan arkena, mutta ehkä vähän nuoremmilla. Olen kohta 40v.

Toimistotyötä rennossa ilmapiirissä - itse olen pukeutunut haastatteluun kapeisiin suoriin housuihin, irtojakkuun ja värikkääseen t-paitaan. Joskus taas polven alle olevaan villakangashameeseen, pooloneuleeseen ja korollisiin saappaisiin. Useimmiten kuitenkin johonkin jakun tapaiseen, vaikkei siis jakkupukuun.

Ihan harmaa hiirulainen ei kannata olla, anna itsestäsi pirteä vaikutelma! Saappaat korkeilla koroilla voit laittaa, jos ne antaa sinulle itsevarmuutta. Ihan hyvin käy matalatkin, jos asu on muuten pirteä.

Mun mielestä työhaastatteluun voi laittaa ehkä oktaavia siistimmät vaatteet kuin normaalisti työssä pitää. Mun mielestä se kertoo siitä, että olet valmistautunut työhaastattatteluun ja otat tilanteen tosissaan. Itse laittaisin mustan tai harmaan vaatteen kaveriksi jonkin värikkään yksityiskohdan: huivin, korun tms.. Itse myös koen, että omalla pukeutumistyylilläni kerron myös omasta persoonasani. En halua olla harmaa hiirulainen.

Älä laita niitä saappaita. Piristä harmaata vaikka jollakin värikkäällä korulla. Nuoren tyylikästä sanoisin. Muista huomenna hymyillä paljon, katsoa silmiin ja olla iloinen.

Yhteistyössä