Mitä ovat merkkivaatteet lapsilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nuo on kai vähän kiinni siitä miten kukakin noita katsoo.

Mutte hei, ihanko oikeasti teillä on tuttuja äitejä jotka aminostavat että heidän lapsillaan käytetään ainoastaan merkkivaatteita? Missä tilanteissa tällainen keskustelu tulee esille jne?

Meillä itsellä on jonkinkin verran lastenvaatteita joita itse pidän merkkivaatteina ja joillain tutuilla enemmänkin. Saatamme keskustella lastenvaatteista tyyliin mistä löysit tuon paidan, mitä merkkiä se on ja paljonko se maksoi. Mutten kyllä muista tuntevani yhtään äitiä kenen lapsilla ei olisi koskaan ikuna ollut yhtään h&m:n, lindexin tms vaatetta. Tai että kenelläkään olisi tarvetta mainostaa sitä että meillä käytetään ainostaan tuollaisia tai tuollaisia vaatteita. Toki voi sanoa että on joku tietty vaatemerkki joka miellyttää ja mitä ehkä ostaisi enemmänkin jos ei olisi niin kallis.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
:D perusvaate... ei musta kumminkaan småfolk tai molo ole perusvaatetta nähnytkään :D ja kun ne on liian kalliita suurimmalle osalle ihmisistä...

No tekeekö hinta ainoastaan perusvaatteen? Noilla merkeillä kuitenkin on sellaista trikoista käyttövaatetta lähinnä. Ei hienostelu- tai juhlavaatetta nähneetkään :)

no kyllä musta enemmänkin hinta tekee sen ku se että vaatteen pitää olla pojan puku tai tytön tyllihame että olisi merkkivaate?? jos juicyn velourpuku kumminkin on merkkivaate? ja se meillä ainakin ihan arkikäytössä...
ja lodelle vielä, että ihan arkikäytössä meillä on arkivaatteet ja juhlamekot sitten erikseen =) eli ihan ne laadukkaammat perusvaatteet siis, ei meil ole mitään ketjuvaatteita ollenkaan...

No itse miellän high couture-firmojen catwalkit enemmän hienosteluvaatteiksi. Ei siellä yleensä niillä verkkareille pompita, toki poikkeuksiakin on. Mutta pääpaino ei ole siis olovaatteissa, tosin kuin näissä lastenvaatteisiin painottavissa firmoissa. Niitä ei catwalkilla nähdä.

no puhuttiinko tässä nyt lasten merkkivaatteista vai aikuisten?
musta haute couture on kuitenkin sitten jo melko överi ilmaus lastenvaatteesta...
ja jos vaikka janatetaan näitä lastenvaatteita, niin kyl musta molo tai katvig
on "merkkivaatteempi" kuin lindex :D

Alkuperäinen kirjoittaja Satumaaria:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pihalla ollessa kuulee toisten äitien puhuvan, et heillä on lapsilla vaan merkkivaatteita. Mitä ne on? En oo kehdannut kysyä. Meillä ostetaan vaatteet lindexistä, kappahlista jne. Nehän on siis sen merkkisiä.

Mistä ne oikein puhuu? Tuo on ihan jokapäiväinen puheenaihe niillä. Lasten merkkivaatteet? En sitten itse ole ottanut mitään kantaa keskusteluihin ja yrittänyt vaan vaihtaa aihetta.

Ihme, et noi mammat ottaa sua edes mukaan juttuihinsa. Nämä merkkirouvat kun yleensä ovat ihan oma lajinsa, jossa mies kustantaa hankinnat ja rouvilla sataa vesi noukkaan, kun on nenu niin pystyssä.
Se lindex-seteli on hyvä juttu. Olisi kiva nähdä niiden ilmeet.

:laugh: :laugh: :laugh: Mä muuten tienaan ihan itte rahat harrastuksiini. Tosin osan lastenvaatteista mieskin joutuu kustantamaan.

Jotkut tuntuu kovin asenteellisilta ja luokkarajoittuneilta.

Mä olen ihan samaa mieltä siitä, että hinta aika pitkälti brändin ohella vaikuttaa siihen, onko joku tuote merkkivaate vai ei. Voisin em. merkeiltä käyttää myös juhlavaatteita, mutta mun mielestä heillä ei ole sellaisia. Kun taas Vaikkapa se Burberry on mun mielestä jo tyyliltään sellaista, että meillä ne vaatteet on kyllä vaan erikoistilaisuuksiin, esimerkiksi juhliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Onko Lingon&Blåbär "merkki"?

Kysyn vielä?

laadukkaampaa perusvaatetta :D

Ok... olen vaan huomannut että niistä pyydetään kirppareilla aika suolaista hintaa. :)

no ne yleensä pysyy käytössä kivassa kunnossa? musta kirpparilla voi hyväkuntoisesta pyytää enemmän ku kulahtaneesta lindexvaatteesta...

Onneksi mulla on vapaapäivä ja erehdyin tulemaan palstalle. Oli minutkin vedetty mukaan.
Haluatko ap listan merkkivaatteista? Ja muuten meilläkin on ihan H&M, Lindex ,kappis ym. vaatetta ja kaikki lastenvaatteet omalla palkallani ostan.
Kiva,et joku pitää mua jonakin asiantuntijana. En tiennyt et mut sellaiseksi on korotettu. :laugh:

Kysyn vielä?

Ok... olen vaan huomannut että niistä pyydetään kirppareilla aika suolaista hintaa. :)

no ne yleensä pysyy käytössä kivassa kunnossa? musta kirpparilla voi hyväkuntoisesta pyytää enemmän ku kulahtaneesta lindexvaatteesta...

Joo tottakai voi, ja hyväkuntoisesta vaatteesta olen valmis maksamaankin. On vaan jäänyt askarruttamaan kun ne maksavat käytettynä saman verran kuin esim. lindex uutena, mutta ovat kyllä selvästi laadukkaampiakin. Olen ostanut. :)

Kysyn vielä?

Joo tottakai voi, ja hyväkuntoisesta vaatteesta olen valmis maksamaankin. On vaan jäänyt askarruttamaan kun ne maksavat käytettynä saman verran kuin esim. lindex uutena, mutta ovat kyllä selvästi laadukkaampiakin. Olen ostanut. :)

joo, näinhän se menee =)

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mutte hei, ihanko oikeasti teillä on tuttuja äitejä jotka aminostavat että heidän lapsillaan käytetään ainoastaan merkkivaatteita? Missä tilanteissa tällainen keskustelu tulee esille jne?

Minäkin pyörin vain väärissä piireissä, kun meillä ei olla pikkurilli pystyssä ja käytetä vain jotain tiettyä merkkiä.

Mutta kyllä, estetiikka on lähellä sydäntäni. Samoin miten tuote on tehty ja mistä se on tehty. Näillä rajoituksilla olen erittäin avoin kaikille vaihtoehdoille.

Minäkin pyörin vain väärissä piireissä, kun meillä ei olla pikkurilli pystyssä ja käytetä vain jotain tiettyä merkkiä.

Mutta kyllä, estetiikka on lähellä sydäntäni. Samoin miten tuote on tehty ja mistä se on tehty. Näillä rajoituksilla olen erittäin avoin kaikille vaihtoehdoille.

juu, ei munkaan tuttavapiirissä arvostella kenenkään vaatteita, vaikka ollaankin kiinnostuneita kivannäköisistä lastenjutuista ja niistä joskus keskutellaankin =)

Aivan. Ja toki voi sanoa (olen itsekin sanonut) että tykkää kaubniista ja tietyn tyylisistä lastenvaatteista, joku tietty merkki voi olla "lähellä sydäntä" jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Onneksi mulla on vapaapäivä ja erehdyin tulemaan palstalle. Oli minutkin vedetty mukaan.
Haluatko ap listan merkkivaatteista? Ja muuten meilläkin on ihan H&M, Lindex ,kappis ym. vaatetta ja kaikki lastenvaatteet omalla palkallani ostan.
Kiva,et joku pitää mua jonakin asiantuntijana. En tiennyt et mut sellaiseksi on korotettu. :laugh:

Onko Pampolina mielestäsi "merkki"? :)

Burberry on minusta merkkivaate :) En osta mitään muuta merkkivaatetta kuin Timberlandia joskus. Småfolkit ja Marimekot ei oo oikeit merkkivaatteita, vaikka niissä on merkki.

Mulla on muutakin elämää asiasta huolehtiville, lastenvaatteet on harrastus siinä missä puutarhanhoito. Käytän puutarhaan muuten enemmän rahaa kuin lastenvaatteisiin. Mutta tällä palstalla lastenvaatteet ovat paljon kivempi keskustelunaihe kuin "onko tämä haalea naarmu viiva". Puutarhasta ei kukaan keskustele.

Puutarhasta keskustelisin suu vaahdossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja yst:
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:

Onko Pampolina mielestäsi "merkki"? :)

Jep =)