Mitä öttiäisiä nää on,Hyi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joku"

Vieras
Meillä tulee välillä varmaankin kylpyhuoneen viemärin kautta sellasia millin kokoisia pieniä "sarvijaakkoja", ihanku joku rapu miniminikoossa. Pienet saksetkin sillä on kuin ravulla. Hyi että kun ällöttää!!!!

Jotain pieniä öttiäisiä nää on, mutta mitä??? Onko kellään ollu samanlaisia??? Kerrostalossa asutaan.

Just äsken litsasin yhen toho vessan seinään, HYI YÖKK!!!:-(

[QUOTE="joku";29277484]Meillä tulee välillä varmaankin kylpyhuoneen viemärin kautta sellasia millin kokoisia pieniä "sarvijaakkoja", ihanku joku rapu miniminikoossa. Pienet saksetkin sillä on kuin ravulla. Hyi että kun ällöttää!!!!

Jotain pieniä öttiäisiä nää on, mutta mitä??? Onko kellään ollu samanlaisia??? Kerrostalossa asutaan.

Just äsken litsasin yhen toho vessan seinään, HYI YÖKK!!!:-([/QUOTE]

Tämä ameeba tarttuu nenästä, syö aivot elävältä 2 viikossa ja tappaa 100% uhreista

Joidenkin mikro-organismien kyvyt kuitenkin ylittävät kaikki tunnetut hoitokeinot. Tähän joukkoon kuuluu lämpimissä järvivesissä elävä ja ihmisaivoissa loisiva ameebalaji Naegleria fowleri, jonka aiheuttama tauti on poikkeuksellisen puistattava. Tartunta on erittäin harvinainen, mutta siihen kuolee käytännöllisesti katsoen jokainen uhri.

Mikäli yksisoluinen ameebayksilö löytää nenästä hajuhermon, se tarttuu sen pinnalle ja tunkeutuu sisään.

Tämän jälkeen ameeba alkaa syödä hermoa ja liikkua ylöspäin sitä myöten. Muutamassa päivässä se pääsee aivoihin, minkä jälkeen ameebasolu alkaa syödä aivokudosta elävältä ja lisääntyä räjähdysmäisesti.

Kiitos Tallu!!!! Just tollanen se öttiäinen on. Vaan tummempi kuin kuvassa. Mutta sama se on. Huh, onneksi ei oo vaarallinen.:-D Ja onneksi ei kauhean usein juoksentele meiän seinillä, ehkä viis kuus kertaa oon nähny sen juoksentelevan täällä.;-)

[QUOTE="joku";29277594]Kiitos Tallu!!!! Just tollanen se öttiäinen on. Vaan tummempi kuin kuvassa. Mutta sama se on. Huh, onneksi ei oo vaarallinen.:-D Ja onneksi ei kauhean usein juoksentele meiän seinillä, ehkä viis kuus kertaa oon nähny sen juoksentelevan täällä.;-)[/QUOTE]

Ole hyvä :) Juu, vaarallisemmalta otukseltahan se näyttää, kuin oikeasti onkaan.

Ne on leppoisia kavereita ja tekevät hyvää työtä :)
Itsekin ensimmäisellä kerralla pelästyin, kun tuommoisen valeskorpparin näin, mutta sen jälkeen olen antanut niiden olla rauhassa.

Ja onhan ne toisaalta jotenkin symppiksen näköisiä =)

[QUOTE="joku";29277594]Kiitos Tallu!!!! Just tollanen se öttiäinen on. Vaan tummempi kuin kuvassa. Mutta sama se on. Huh, onneksi ei oo vaarallinen.:-D Ja onneksi ei kauhean usein juoksentele meiän seinillä, ehkä viis kuus kertaa oon nähny sen juoksentelevan täällä.;-)[/QUOTE]

Ajattele kun tuo hämähäkki hiipii yöllä sinun sänkyyn kun nukut ja se menee nenästä sisään ja alkaa noilla saksilla katkomaan verisuonia.

Yhteistyössä