Mitä otte mieltä, ymmärtääkö 1v2kk vanha kun kertoo että masussa on vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi vauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi vauva

Vieras
Meille tulossa syksyllä uusi tulokas taloon ja mietin tässä aikani kuluksi kun ollaan kerrottu jo ihan alusta tuolle vuoden ikäiselle että vauva tulee ja on nyt masussa niin nappaa aina paidanhelmasta kiinni ja rupee silittämään mahaa.
Ymmärtääkö noin pienet todellakin vai onko vaan joku tietty tapa aina että tekee tuon paidanhelmasta kiinni ottamisen ?

Meillä on 1v 8kk joka alko taputtelemaan mun mahaa kun se alko kasvaa ilman että oltiin sanottu et sielä vauva on. Sit oon sanonu et sielä kasvaa vauva, ja sanoo nykyään "vauva" taputellessaan mun mahaa mut tuskin se nyt kuitenkaan ymmärtää ihan varsinaisesti et sieltä sit kohta tulee oikee vauva.

Kyllä uskoisin, että jollain tasolla ymmärtää.
Me hommattiin meidän esikoiselle nukkevauva, kun aloin kuopusta odottamaan.
Poika oli silloin 1v.
Ja raskauden mittaan, kun maha kasvoi ja potkut tuntui ja liikkeet näkyi, niin aina ihmeteltiin yhdessä sitä masuvauvaa ja näytin nukkevauvalla mitenkä se sisar siellä massussa oikein on.
Ja kylläpä poikaa ihmetytti, kun sitten eräänä päivänä tulin kotiin ilman mahaa ja vauva kopassa :D
Kysyi vaan, mis vaavaa :D
Ei oikein sitä ymmärtänyt, kun selitin, että tässä kopassa se masuvauva nyt on.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
MIkä kiire teillä on pyöräytellä niitä kersoja noin pienin ikäeroin?

Tuota aina ihmetellyt. Ei loppupeleissä kenellekään aikaa olla ainoana edes hetken. Mä oon tehnyt kolmella vuosikymmenellä lapseni.

Olen pahoillani, jos sua häiritsee. Me "tehtiin" esikoista 3 vuotta, eikä uskottu, että toinen voisi tulla paljon nopeammin. Omapa on ristimme ;)

Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:

Tuota aina ihmetellyt. Ei loppupeleissä kenellekään aikaa olla ainoana edes hetken. Mä oon tehnyt kolmella vuosikymmenellä lapseni.

No kyllähän he saa olla sen hetken.
Jos nyt seuraavaa alkaa odottamaan ensimmäisen ollessa 1v, niin esikoinen saa olla ainoana 1v9kk, jos taasen myöhemmin, niin vielä kauemmin.
Eri asia olisi sitten jos alkaisi uutta odottamaan ennen kuin edellinen on 6kk edes täyttänyt.

Mutta jokaisella on syynsä.
Meillä lyhyt ikäero oli ihan kiinni siitä, että halusin tehdä lapset nopealla tahdilla, jotta voin sitten ilman taukoja suorittaa opinnot loppuun ja aloittaa työssä käynnin.
Itsekkäistä syistä, kuten yleensä aina mitä tulee lasten lukumäärän päättämiseen.

Kaikki ei halua lapsia tehä enää 40v:nä :) tai maata kotona koko aika kotihoidontuella vaan päästä välillä töihin ansaitsemaan rahaa/näkemään muuta elämää. - Näin olen ymmärtänyt. Itse haluaisin lapset vähän isommilla ikäeroilla mutta meille lapsen saanti on vaikeaa ja hoitoja tarvitaan niin ei haluta lykätä, kun vanhempana ne pienetkin mahdollisuudet heikkenee! Nyt ekaa kertaa raskaana hoitojen tuloksena ja kyllä heti lähdetään uusiin hoitoihin, kun voimat riittää (ja raha).

Minä haluan tehä lapseni nuorena, ja olla kotiäitinä yhteen putkeen, niin ettei tartte välissä lapsia laittaa hoitoon. Liekö vaikuttaa myös oman äisin malli, minulla ja sisaruksillani on kahden vuoden ikäerot ja olen ollut lapsena ja nyt aikuisenakin siitä onnellinen :)

Tässä minun syyt, jos yhtään auttaa ymmärtämään.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Kaikki ei halua lapsia tehä enää 40v:nä :) tai maata kotona koko aika kotihoidontuella vaan päästä välillä töihin ansaitsemaan rahaa/näkemään muuta elämää. - Näin olen ymmärtänyt. Itse haluaisin lapset vähän isommilla ikäeroilla mutta meille lapsen saanti on vaikeaa ja hoitoja tarvitaan niin ei haluta lykätä, kun vanhempana ne pienetkin mahdollisuudet heikkenee! Nyt ekaa kertaa raskaana hoitojen tuloksena ja kyllä heti lähdetään uusiin hoitoihin, kun voimat riittää (ja raha).

Olen ollut kaikkien välillä aina töissä reilusti, en suinkaan maannut vuosikausia kotona. Hoitanut kyllä jokaisen lähemmksi kolmea vuotta kotona ja sitten töihin takaisin.

Meillä on tytöillä ikäeroa 1v4kk. Kerrottiin että vauva tulee ja mahaa näytettiin. Oli se kyllä toiselle ihme sitten kun vauvaa tulivat sairaalaan kattomaan. Vieläkin isompi välillä taputtaa mun mahaa ja toteaa: "Vauva" :D