Mitä onni mielestäsi on? Mistä asioista saat onnen/hyvän olon tunteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras äiti

Vieras
Viikonloppua kohden mennään ja olen lukenut usein kun niin moni on valittanut elämän kurjuutta ja sitä ettei ole onnellinen yhtään mistään.
Itselleni ne onnen tunteet tulevat ihan pienistäkin asioista. Ihan normaalin perhe-elämän lisäksi elämässä on paljon muita mieltä liikuttavia asioita.
Pelkästään se, että jonain päivänä kuulin lintujen laulavan kevätlaulujaan sai mieleeni hyvän olon tunteen. Muutenkin saatan istua keväisin ja kesäisin kauan parvekkeella ja kuunnella eri lintujen ääniä ja saada niistä hyvän olon tunteen.

Jatka luetteloa; näitä asioita on elämässä paljon. Jotkut vaan hukkaa ne tai eivät löydä niitä.

esim. se, kun 2-vuotias tekee jotain ja hokee "kato äiti mua!kato äiti!kato äiti!" ja tekee jotain todella "hurjaa" -esim.hyppää maton reunalta lattialle ja suuri ylpeä ilme kasvoillaan :heart:

onni myös mies, joka tulee etuajassa töistä :)

esim. se, kun 2-vuotias tekee jotain ja hokee "kato äiti mua!kato äiti!kato äiti!" ja tekee jotain todella "hurjaa" -esim.hyppää maton reunalta lattialle ja suuri ylpeä ilme kasvoillaan :heart:

Ihana ! :heart::heart:

Onni on omat lapset, oli arki tai juhla. Oma talo, pujahtaminen peiton alle ja rauha elämässä kaiken kaikkiaan.

Viimeksi muokattu:
Onni on että voi itse päättää, mitä mieltä on mistäkin
että on saanut tulla äidiksi ja nähdä lapsensa ilo ja saan seurata kasvua, ja mahdollisuus viettää aikaa rakkaiden kanssa,
että osaa pysähtyä ja nauttia hetkestä,
sekä kevät aurinko, joka lämmittää kasvoja, linnunlaulu jne.

Nämä tekevät minut onnelliseksi.

Se,kun lapsi ottaa kaulasta kiinni ja rutistaa ja sanoo että "äiti oo maailman ihanin" vaikka päivä oiskin menny enemmän ja vähemmän uhmistellessa.

Se kun perjantai-iltana lötkähdetään miehen kanssa sohvalle vierekkäin ja laitetaan hyvä leffa pyörimään,on iso säkki karkkia ja hierotaan toistemme hartioita.

Se,kun hyvä ystävä tulee kylään ja voi istua tuntikausia pöydän ääressä teetä hörppien ja puhua maailman paremmaksi

:)

Hyvä olo tulee pienistä asioista. Joskus pelkkä auringonpaiste saa aikaan käsittämättömän onnellisuuden, ainakin tähän aikaan vuodesta kun sitä aurinkoa ei ole pahemmin talven aikana näkynyt. Hyvä olo tulee kun saa tehdyksi jonkun asian loppuun ja hyvin, silloin voi kehua itseään että olen mä vaan aika loistava tyyppi. Hyvä olo tulee myös liikunnasta, pitkä lenkki, sen jälkeen saunaan ja sitten takan äärelle punaviinilasillisen kanssa niin AVOT! Onni tulee läheisistä ihmisistä ja siitä että heillä on kaikki hyvin, tai ihan vain ajan viettämisestä heidän kanssaan.

Kun lapsi menee päivän päätteeksi onnellinen ilme kasvoillaan nukkumaan, halaa tiukasti, kuiskaa korvaan "äiti on maailman söpöliinein", vetää peiton korviin ja alkaa tyytyväisenä nukkumaan.

Oma turvallinen koti, välittävät ihmiset ympärillä.

Tuulen lempeä tuiverrus täydessä hiljaisuudessa luonnon keskellä.

Kun mies tekee mulle täydellistä ruokaa.

Iso onnen hetki tänään oli kun maattiin tytön (1,5v.) kanssa meidän sängyllä, oltiin ihan hiljaa ja mä kutittelin tyttöä masusta ja selästä ja hän sanoi; "Äiti hyvä kutittaa"

Tälläsestä hetkestä saa voimaa moneksi päiväksi..

Tänään olen ollut tosi tosi tosi onnellinen ihan vaan siitä, että mun työt on sujunut niin hiton hyvin. Oon saanu ihmeitä aikaan, vähänks tästä tulee hyvä! Jes! Tällä menoo voin alottaa viikonlopun jo kolmelta, käydä hakemassa likan kotiin aikasemmin ja viettää viikonloppua! Lisää onnenaiheita! :)

Perhehän se mut onnelliseksi tekee :)

Mut lisäksi liikunta! Ja näin keväällä juoksu aurinkoisella säällä kun lumet alkaa sulaa :cool:

(Paitsi, että NYT on satanu lunta parikyt senttiä ja se ei todellakaan saa aikaan hyvänolon tunnetta enää näin keväällä. Ja sori, en ois saanu kirjottaa tähän ketjuun tätä :ashamed:)