Mitä on soveliasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nykyään kun meitä uusio-perheitä on paljon, niin laittaisitteko mielipiteitä siitä mikä on soveliasta käyttäytymista ja mikä ei, siis mihin vedetään raja exän ja puolison tekemisissä. Siis tarkoitan tämmöisiä esimerkkejä, kuten miehellä ja exällä on avaimet toistensa asuntoon, onko se reilua nyksää kohtaan?

Meillä siis miehen ja exän välit ihan normaalit ja heillä on avaimet toistensa asuntoihin, me siis asutaan samassa asunnossa missä mies aikoinaan exän kanssa. Mua alkoi tossa nyppin, kun miehen lapsi oli kesälomallaan meillä ja siltä unohtui takki meille. Lapsi oli sit lähdössä äitinsä kanssa reissuun, niin mies sanoi puhelimesssa exälle, et "voithan sä käydä hakemassa sen takin ennen teidän lähtöä sieltä eteisen naulakosta, kun me ollaan jo siihen aikaan töissä". Siis tää hänen ex olis tullut omilla avaimilla meidän kotiin!!! Mä en oikein tykännyt asiasta, niuhoonko nyt turhaan.
Laittakaa, jos mieleen tulee, muitakin tälläisiä asioita jotka teitä nyppii, mut puolisonne ei huomaa siinä mitään kummallista.

En osaa sanoa.. ei ole kokemusta uusioperheen elämästä. Mutta ylipäätään jos jollain, esim. appivanhemmilla on avaimet, niin mun mielestä on sopivaa, että niitä käytetään vaan ennalta sovitusti tai hätätilanteessa. Eli niillä ei saa mun mielestä kulkea ihan muuten vaan.

Mä ainakin otin mun exältä heti pois avaimen, kun erottiin, vaikka hän siitä aika vastahakoisesti luopuikin :o (jota "hieman" ihmettelin)! En todellakaan pitäisi ajatuksesta, että joku saattaa omilla avaimillaan tulla kotiini periaatteessa milloin vain, etenkään joku ex!

Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
En osaa sanoa.. ei ole kokemusta uusioperheen elämästä. Mutta ylipäätään jos jollain, esim. appivanhemmilla on avaimet, niin mun mielestä on sopivaa, että niitä käytetään vaan ennalta sovitusti tai hätätilanteessa. Eli niillä ei saa mun mielestä kulkea ihan muuten vaan.

Jep, anopilla on kun on hänen vanha kotinsa, nykyään jo ymmärtää ettei kulje kuin kotiinsa, alku oli hankala. Lasten kanssa tultiin kerran ja anopilta kysyin kun lapsi nukkui sylissä että onko sulla avain, sano joo ku on samassa kotiavaimien kanssa. Joskus on tuonut jotain keittiönpöydälle vielä nykyäänkin, muttei kyllä muualle mene. Olen testannut!

hmmm riippuu monestakin asiasta.. jos miehesi on eksäsi kanssa sopinu tästä avainkäytännöstä ennen kun olet ollut mukana kuvioissa ja olet muutttanut miehen asuntoon niin aika hankala juttu.. jos taas asunto on sinun ja miehesi yhteinen sinulla on aika painava sana siihen sanottavana kenellä on avain asuntoon...

minun eksälläni ei todellakaan ole avainta tänne eikä tule olemaan.

Helpottaahan tuo avain varmasti arkea, kun lapsia tuodaan ja viedään.. Mutta kyllä käytännön täytyy sopia kaikille, pitää nyksääkin kunnioittaa sen verran, että senkin mielipide painaa.

Mutta niinkun aiemmin sanoin, avaimen vain etukäteen sovitusti käyttäminen (tai hätätilanteessa) olisi mun mielestä soveliasta.

Yhteistyössä