Mitä olisit valmis maksamaan lasten juhlavaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesällä useammat juhlat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kesällä useammat juhlat

Vieras
Mitä olisit valmis maksamaan lapsesi juhlapuvusta? Ajatellaan nyt vaikka pienen lapsen normaalia juhlamekkoa tai housut/paita yhdistelmää. Nämä tuntuvat maksavan vaikka mitä kaupoissa. Ja ompelijalla. Minusta 30e mekosta on aika paljon. Voisin ehkä maksaa ompelijalle extraa siitä, että ei ole tusinatuote, mutta mikä olisi järkevän rajoissa oleva hinta. Haluaisin myös että asu kestäisi pesua ja olisi käyttökelpoinen parissa kolmissa juhlissa. Onko tämä jo mahdoton toive.

lapset kasvaa niistä ulos eli ne kestää vaan yhden kesän. jos siis pieniä. mielestäni kuitenkin 30? mekosta ei ole paljoa,sen olisin valmis maksaan kyllä. varsinkin jos kesällä juhlia muutenkin enemän kun yhdet. mutta jos asu ylittää 50? niin jää kauppaan.

Tosi vähän siitä vaatteesta jota pidetään vain kerta tai pari. Olen oppinut vuosien varrella ostamaan kirpparilta silloin kun kohdalle sattuu pojille pitkiä suoria housuja ja juhlapaitoja, jotka ovat yleensä tosi siistejä ja edullisia. Ja en ole toden totta tainut 5 euroa enempää yksistäkään juhlahousuista tai kauluspaidoista maksaa.

Entä jos ostaisit käytetyt? Saisit ehkä jotain kalliimpia, kerran päällä olleita vaatteita halvalla. Ei juhlavaatteet vielä yhdestä kerrasta kulu ja monella voi olla vaan yhden kerran tarvetta ja sit jääkin jo pieneksi

Kyllä 30euroa on vähän. Sehän 15e housut ja 15e paitapusero, sitähän se maksaa Henkkamaukalla tavallisetkin vaatteet. Jos maksaa tosta tuplat, niin saa sitten ollakin hienoa ;)

Minä ostan sekä tytölle että pojalle aina juhlavaatteet Elloksen Theo&Pauline mallistosta ja saa huokeasti aivan ihania juhlavaatteita. Ja usein ostan sieltä -50% tarjouksella kun ne lähettää niitä lappuja, että yhdestä tuotteesta sen ja sen verran pois. :)

Huutonet on myös oiva paikka.

No, sen n.25? mekosta, siihen juhlasukkahousut n.10? (?) ja kengät. Olisi kurjaa mennä kivoissa vaatteissa ja sit lenkkareissä... Ja kun ap:lla kerran useammat juhlat tulossa, niin kannattaa sit laskea vaatteen hinta ja jakaa se käyttökerrolla, ei tunnu niin pahalta... Toi 30? vielä edullinen...

Minä en maksaisi juhlavaatteista paljoa. Käytettynä ostaisin.... mielestäni käytettyjä / kivoja saa ihan halvalla esim. just huutonetistä.

Oletko ostamassa tytölle vai pojalle? vai mahd.kummallekkin? Minkä kokoista... jos meinaan käytettynä ostaisit... kinderitin vaaleanpunainen nätti juhlamekko löytyisi =)

huutonetissä oli myös joskus poikien uusia pukusettejä myynnissä AIIIIVAN ihania... takki, housut paita ja solmia... ja maksoi saman verran kun jos olisi mennyt vuokraamaan puvun jostain pukuvuokraamosta. Tarkkaa hintaa en nyt muista.

paljonhan minä oon laittanu rahaa menemään tyttöjen mekkoihin :ashamed: ihan liikaa, sillon kun löytyy ihana niin ei paljoa hintaa katella...mut joku 60e on maksimi mitä laitan normaali juhlamekkoihin. pitkin vuotta kyllä ostelen kaikkia ihanuus mekkoja vaikka ei ollis ees niin tarvis.. oon kyllä ihan mieletön mekkofriikki!

juuri katselin omela tytölle mekkoa stokkalta, hintaa himpun alle 60,-? siihen tietty vielä sukkikset ja kengät. Ei ollut minusta liikaa. Käyttökertoja ainakin 3 tiedossa tälle kesälle.
Pojalle ostin jo paidan, housut ja kengät, kraka puuttuu. Rahaa meni noin 100,- ja sekään ei ollut mielestäni kohtuuttomasti.
Huutonetistä saa merkkivaatteitakin aika edullisesti. Kannattaa katsoa sieltäkin!

Mekot kyllä mun mielestä menee aika kauan... Ei ne yhdessä kesässä pieneksi jää. Voi ottaa reilumman koon ja se menee kyllä vielä vaikka senttikoko mekossa on pienempi kuin lapsen pituus. Itse olen valmis satsaamaan n. 60? lasten juhlajuttuihin.

Mää ostan ne, ku ne juhlavaatteet on pakko olla. Pyrin ettimään edullista ja kivan näköstä. Yks tai kaks ykkösasua kenkineen pitää hankkia joka vuosi joka lapselle. Toki sisarusten kesken kierrätän ja suosin myös kirppareita. Tykkään pukea lapset juhliin juhlavasti. Se on osa tapakasvatusta.

Enpä osaa sanoa kun tähän mennessä on tullut kaikki juhlamekot ostettua "ennakkoon" alennusmyynneistä tai saatu kierrätettynä serkulta. Just katselin kaavoja että jos tekisi kesäksi pari liivimekkoa vähän Riihipeikon tyyliin. Vanha lakana käsintehtyine pitseineen uusiokäyttöön.. ehkä pellavaa ja muutama kangasruusu Tildan ohjeilla...

Yhteistyössä