Mitä olette ostanu äitiysavustusrahalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suunnittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suunnittelija

Vieras
Minä en viittiny enää kolmatta äitiyspakkausta ottaa, ja olen tässä pikkuhiljaa ostellu vauvatarvikkeita, budjettina pidän sitä 140 euroa.

Tähän mennessä olen hommannut:

itkuhälytin 15 euroa (uusi)
turvakaukalo 3 euroa
kietaisubodyja 6 kpl yht. 4 euroa
puolipotkareita 3 kpl yht. 3 euroa
hattuja 3 kpl yht 1,50 euroa
hoitoalusta 5 euroa
lasisia tuttipulloja 4 kpl yht. 22 euroa (uusia)
kuviollisia harsoja 4 kpl yht. n. 15 euroa (uusia)

Yhteensä menny n. 70 euroa noihin ja vielä siis puolet budjetista käyttämättä. Vielä tarvin imetysliivit 2 kpl sekä vauvalle unipussin, eikä sitten oikeestaan muuta tarvita. On ennestään vaunut ja vannat ja muut sekä pino vaatteita, ja n. 100 kpl vastasyntyneen kokoa maatuvia luomuvaippoja joten eiköhän näillä alkuun pääse :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mystiq:
Turvakaukalo 3? kuulostaa aika turvattomalta...

Jos luotettavalta myyjältä (ei kolaroitu eikä tiputeltu) ostettu ja alle 6 v vanha niin eiköhän sillä pärjää.

Itsellä meni turvakaukalooon 120?. Vaatetta uuteena ja käytettynä 100?. Ei siis äitiysavustus edes riittänyt. Muut on edellisen lapsen jäljiltä valmiina.

Samaa ajattelin. Jos käytettyä meinaat, löytyy varmaankin vähän kalliimpia ja uudempiakin? Älä ihmeessä tuolla 3 e kaukalolla vauvaa ainakaan autossa kuskaa. :xmas: :xmas:

Minä laitoin ko. summan vain tililleni, ja ostin mitä tarvitsee, en sillä tavalla miettinyt mihin se meni, mutta kuitenkin meni. =) Suurimman osan ostin käytettynä, uutena ainoastaan turvakaukalon ja yhdistelmärattaat.

mä kyllä myönnän etten varsinaisesti laskenut mitä mä sillä ostin. ruokakassaan se tais mennä sekin raha. esikoisen jäljiltä oli paljon vauvalle tavaraa. ostin mä jotain tyttöäistä hepenettä, että lasketaan nyt se vaikka menneeksi siitä rahasta. vähän sama kun lapsilisien kanssa, en mä erittele niitä muun rahan joukosta. meillä kun ei rahat viinaan ja tupakkaan muutenkaan mene, ruokakauppa imasee suurimman osan.

Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti:

Jos luotettavalta myyjältä (ei kolaroitu eikä tiputeltu) ostettu ja alle 6 v vanha niin eiköhän sillä pärjää.

Itsellä meni turvakaukalooon 120?. Vaatetta uuteena ja käytettynä 100?. Ei siis äitiysavustus edes riittänyt. Muut on edellisen lapsen jäljiltä valmiina.

Niin ja tuplarattaat 299? +koppa 50?.

Moni hirvitelly tota turvakaukaloa... siis niistä on niin paljon tarjontaa täällä päin (keskisuuri kaupunki) että joka kirppis pullollaan senkun valitsee päältä parhaat, siis ylitarjontaa. Tää on uudehko kaukalo ja ainakin parempi kuin se millä näitä kahta ensimmäsitä kuskattiin, ja ei ollut kirppislöytö vaan eräastä toista kautta sain! Ja siinä ei tartte kuskata kun ekat n. 3kk sitten jo sopii ottaa käyttöön toi jo olemassa oleva monitoimiturvaistuin joka kasvaa lapsen mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja a.p:
Moni hirvitelly tota turvakaukaloa... siis niistä on niin paljon tarjontaa täällä päin (keskisuuri kaupunki) että joka kirppis pullollaan senkun valitsee päältä parhaat, siis ylitarjontaa. Tää on uudehko kaukalo ja ainakin parempi kuin se millä näitä kahta ensimmäsitä kuskattiin, ja ei ollut kirppislöytö vaan eräastä toista kautta sain! Ja siinä ei tartte kuskata kun ekat n. 3kk sitten jo sopii ottaa käyttöön toi jo olemassa oleva monitoimiturvaistuin joka kasvaa lapsen mukana.

uups tarkotin että kaukalo käy ekat 6 kk, ei 3 kk....

ai niin ja se suurin hankinta olis vielä edessä... ei vaan taida KELAN avustus siihen ihan riittää: nimittäin uusi isompi auto ;)

Se jääkin tuon ukon huoleksi että mahdutaan kaikki kyytiin myös jatkossa :D

Mä olen varannut tuosta 140?:sta 130?:a turvakaukaloon :ashamed:

En tinki turvallisuudesta vaan vaatteista ja vaunuista. Esikon vanhat toppapuvut ja vaunut taas menee hyvin. Esikon vanhan turvakaulon myin heti pois, koska tiesin etten tule käyttämään tällä toisella juurikin tuon kulumisen vuoksi. Kaukalo oli -07 vuosimallia.
Saatan olla pilkunviilaajaa jne, mutta tuosta en tingi.

Yhteistyössä